Карантинний удар. Скільки і чому втрачають сьогодні перевізники

29 жовтня 2021, 08:00

З 21 жовтня в Україні діють затверджені Кабміном нові правила міжобласних автобусних перевезень у «жовті» та «червоні» регіони.

Тепер під час подорожі між регіонами пасажирам необхідно мати або сертифікат про вакцинацію, або негативний результат ПЛР або експрес-тесту.

Звісно, нові правила стосуються і перевізників, які працюють з нашою компанією. У нас в управлінні знаходяться 6 автостанцій у Києві та 18 у Київській області. А основа наших маршрутів — це міжобласні перевезення.

Відео дня

Вже першого дня жорстких правил лише на Центральному автовокзалі Києва близько 45% перевізників не вийшли на маршрути. Пасажири були змушені їхати з нелегальними перевізниками з паркувань, з-під мостів, зупинок громадського транспорту та просто з правої смуги руху. Нелегальні перевезення розцвіли як ніколи. За 5 днів ми втратили близько 800 рейсів із Центрального автовокзалу Києва, автостанцій " Дарниця", «Південна», «Полісся» та «Дачна».

Основна причина того, що перевізники не вийшли на маршрути, у перші дні обмежень — страх через штрафні санкції. Після внесення змін Кабміном до постанови 1236, де відповідальність з перевізників зняли і тепер відповідальність покладається на пасажира — скасування рейсів поступово починають знижуватися, але пасажиропотік просів на 40 відсотків. Люди хочуть їхати, і багато хто з них іде до нелегальних перевізників, де не вимагають жодних документів для подорожі.

Який результат?

Перше та головне — ми втрачаємо офіційних перевізників. Від самого початку створення «Укрпас» концепція розвитку компанії передбачала, що всі перевізники, які співпрацюють із нашою компанією, є легальними. Ми створили маркетплейс із продажу квитків, маючи в управлінні автостанції. У своїй роботі з перевізниками ми орієнтуємось на взаємовигідну співпрацю, використовуємо світовий досвід, а не старі радянські принципи роботи.

Нові правила призводять до того, що перевізникам простіше й легше піти на сірий ринок автобусних перевезень, з яким ми боремося весь цей час. Для пасажирів це — мінус безпека та комфорт, для держави — мінус податки. Для ринку нелегальних перевезень необхідний контроль, щоб легальні перевезення могли працювати чесно.

2020 року після запровадження карантинних обмежень частка нелегальних перевезень зросла з 13% до 25%. За нашими прогнозами, зараз частка нелегалів в автобусних перевезеннях збільшиться до 40%.

Друге — втрата пасажиропотоку. Основа наших перевезень — міжрегіональні. Якщо в цифрах, то 78% маршрутів — міжрегіональні, 16% — міжнародних та лише 6% — внутрішньообласні.

За нашими даними, результатом карантинних обмежень стане те, що мивтратимо близько 40% пасажиропотоку. І стільки ж у доходах. Нині наші збитки становлять півмільйона гривень.

Що робити?

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Нині в Україні рішення приймаються швидко, а от наслідки цих рішень є непередбачуваними. Зараз важливо мобілізувати сили та на регулярній основі перевіряти та контролювати нелегальний ринок перевезень, також прийняти низку нормативних документів, які б регулювали діяльність автостанцій на законному рівні. Без цього контролювати будь-які перевезення неможливо.

Ну а нам, як керуючій компанії, залишається лише чекати. За попередніми оцінками, період запровадження обмежень — до двох місяців. Сподіваюся, що за цей час ринок зможе стабілізуватись.

Показати ще новини
Радіо NV
X