Підприємець-початківець: де шукати клієнтів

14 лютого 2021, 17:00

Пошук клієнтів — це головний біль як у нових, так і у досвідчених підприємців. Як з цим впоратися?

Зараз ринок маркетингу пропонує багато інструментів, якими можна залучити клієнта. Іноді хочеться спробувати все і відразу. Звідси виникають касові розриви, неповернення інвестицій, банкрутство. І найчастіше проект, який не відбувся, був корисний і прибутковий в перспективі, але гроші злили на експерименти в маркетингу і на подальше існування вже не залишилося коштів.

Відео дня

Саме тому я розберу основні інструменти залучення клієнтів і для кого вони підходять.

Зовнішня реклама — це реклама, яка розміщується поза приміщенням. До неї відносяться білборди, вивіски, лайтбокси, реклама в транспорті, прапори і так далі. У такого типу реклами є суттєва перевага — вона при всій своїй ненав’язливості має широке охоплення.

Такий тип реклами підходить для будівельних компаній, салонів краси, спортклубів, супермаркетів і для брендів, які хочуть підвищити впізнаваність і лояльність до компанії.

Forbes зібрав ТОП 10 успішних прикладів застосування зовнішньої реклами світовими брендами.

Саймон Лебронте, РА MacLaren McCann, Канада
Фото: Саймон Лебронте, РА MacLaren McCann, Канада

Наприклад, реклама Coca-cola. Слоган звучить так: «Освіжіть життя в стилі Coca-Cola». Просто, розумно і ефективно.

Але така реклама однозначно не підійде тим, хто займається онлайн-навчанням і консультуванням, бухгалтерськими послугами, IT-компанії, дизайнерським та рекламним агентствам.

Вартість на зовнішню рекламу варіюється від місця розміщення, типу, розмірів міста:

Також зараз присутній ще підвид зовнішньої реклами — роздаткові матеріали. У ХХI столітті такий тип реклами втрачає свою ефективність через масову діджиталізацію, а також перехід багатьох бізнесів в онлайн, в зв’язку з карантинними обмеженнями.

Тому плавно перейдемо до розгляду реклами в мережі, у неї також є кілька типів: платна реклама і умовно безкоштовна реклама.

До безкоштовної цифрової реклами відносять SEO-просування сайтів, ведення соціальних мереж Instagram, Facebook, Telegram, ведення блогу.

Для того, щоб з’явилися перші клієнти — по SEO сайт повинен бути коректно налаштований і пройти оптимізацію в пошукових системах, соціальні мережі повинні бути наповнені контентом, зображеннями, повинні бути прописані теги.

Така реклама є гарним доповнення до платної реклами, вона грає в довгострокову перспективу, підвищує лояльність споживача до компанії і бренду. На українському бізнес-просторі сторінка в інстаграм і фейсбук є майже у кожного експерта і компанії, але не завжди вона наповнюється відповідно до вимог ринку.

Що стосується SEO оптимізації сайту, то тут необхідно регулярно відслідковувати оновлення алгоритмів пошукових систем і весь час оптимізувати сайт під вимоги, для того щоб він був на першій сторінці пошуковика при запиті вашого продукту або послуги.

Вилка цін на спеціалістів з налаштування варіюється приблизно так:

Такі типи безкоштовної реклами зараз не просто підходять майже кожному, а є життєво необхідними для будь-якого бізнесу, особливо молодого. Як сказав Білл Гейтс: «Якщо тебе немає в інтернеті, то ти не існуєш».

І найпопулярніший зараз тип реклами — платна цифрова реклама. До неї відносяться: контекстна реклама, таргетована реклама і мобільна реклама.

Контекстна реклама буде ефективна для молодого бізнесу, стартапу в тому випадку, коли пропонований продукт або послуга досить конкурентний, і більшість користувачів роблять покупки саме за допомогою пошукових систем (наприклад, інтернет-магазин спорт-товарів, юридична компанія). І абсолютно не підійде для компаній, які надають послуги для малого бізнесу або кінцевих споживачів, такі як консультаційні послуги, діджитал агентства.

І на самому піку популярності зараз знаходяться таргетована реклама та мобільна. Назва таргетованої реклами походить від англійського слова target, що означає «ціль». Основна її особливість в тому, що при налаштуванні використовуються алгоритми показів реклами певним людям, які потенційно можуть бути зацікавлені в продукті або послузі. Для прикладу, таргетована реклама останнього Iphone ніколи не буде відображатимуться жінці 60 років, яка використовує соціальні мережі, щоб дивитися котиків.

Вартість такої реклами також залежить від того наскільки широка цільова аудиторія, і які дії при вигляді реклами повинен зробити людина.

Такий тип реклами однозначно не підійде для компаній, що працюють в сфері B2B, виробничих і будівельних компаній. Так як аудиторія або дуже вузька або дуже широка і вкладені кошти швидше за все не окупляться.

І мобільна реклама — це вид цифрової реклами, в якій оголошення показується тільки на мобільних пристроях. Мобільна реклама може включати — медійну, пошукову рекламу, відео, рекламу в додатках то соціальних мережах і відображається тільки на мобільному пристрої.

Стратегія мобільної реклами є швидкоокупаємою для малого бізнесу. По дослідженню компанії Wordstream було виявлено, що понад 84% покупців здійснюють покупки через смартфон.

Орієнтовна вартість цифрової реклами (може варіюватися в одній і тій же ніші):

Але є деякі ніші бізнесу, які не мають можливості налаштовувати платну рекламу, такі як продаж медичного канабісу, товарів для інтиму, алкогольних та тютюнових виробів. В такому випадку краще рішення — безкоштовна і зовнішня реклама.

Кілька порад з реклами для підприємців-початківців:

Орієнтуйтеся на потрібна аудиторію

Один з кращих способів максимально збільшити ваш бюджет і ефективно витратити рекламні гроші - це забезпечити охоплення цільової аудиторії вашого бізнесу. Для цього спочатку створіть профіль вашого цільового покупця. Ви можете вивчити свою існуючу клієнтську базу або звернутися до вже зібраної вами демографічної інформації про свою аудиторію, включаючи відомості, включені в підписку на списки розсилки.

Рекламуйте там, де знаходиться ваша аудиторія

Тепер, коли ви розумієте, хто є вашим цільовим ринком, проведіть дослідження різних доступних рекламних платформ, щоб переконатися, що ваша реклама досягне вашого цільового клієнта. Наприклад, якщо вашому цільовому споживачеві менше 21 року, мобільна реклама через Instagram може стати відмінним вибором. Якщо ви розглядаєте друковану, мовну або зовнішню рекламу, запросить комплект засобів масової інформації перед покупкою місця для реклами, щоб переконатися, що демографічні дані мають сенс для вашого орієнтування.

Відслідковуйте і оцінюйте успіхи

Важливо, щоб ви оцінювали ефективність своєї рекламної кампанії, щоб ви могли приймати обґрунтовані рішення про майбутніх рекламних рішеннях. Цифрова реклама дозволяє легко відстежувати успіх ваших зусиль. За допомогою широкомовної і зовнішньої реклами виміряти успіх може бути важче. Подумайте про використання унікального URL, адреси електронної пошти або номера телефону в цих оголошеннях, щоб ви могли бачити, який інтерес вони викликають. Або ж, вкажіть код пропозиції, який можна використовувати для знижки на вашому веб-сайті. Якщо ви використовуєте унікальний код для кожного створюваного вами оголошення, ви можете порівняти успіх всіх своїх рекламних оголошень.

Вибирайте час

Якщо у вас немає бюджету на рекламу протягом усього року, найкраще проводити рекламні кампанії в найбільш ефективний час. Вивчіть доходи свого бізнесу і визначте найбільш завантажені сезони. Реклама в той час року, коли люди, швидше за все, будуть платити за ваші продукти і послуги, може підвищити рентабельність інвестицій.

Пробуйте стратегії ремаркетингу

Ремаркетинг актуальний для більшості форм цифрової реклами. Він включає в себе націлювання вашої реклами на людей, які раніше відвідували ваш сайт, але не перетворилися в платного клієнта. Ви можете створювати персоналізовані оголошення для взаємодії з цими користувачами на основі того, що вони раніше переглядали на вашому веб-сайті. Ці оголошення будуть більш актуальні для покупця, і за допомогою привабливого тексту або пропозиції знижки ви, сподіваюся, зможете переконати людину зробити покупку.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X