Подорожувати не радять. Що робити якщо авіаквитки вже куплені?

13 березня 2020, 15:30

Чи повернуть пасажиру гроші в разі скасування рейсу або інших подій, пов’язаних зі спалахом коронавірусу

Світовий спалах коронавірусу COVID-19 на початку 2020 року вже стає серйозним випробуванням для авіації,зокрема й в Україні. Світовий пасажиропотік стрімко скорочується. МАУ і Sky Up вже оголосили про перегляд зимового розкладу і скасування рейсів за деякими напрямками. Багато пасажирів змушені переглянути свої плани і відмовитися від поїздок в регіони, охоплені хворобою. У цій ситуації важливо розуміти, на яку компенсацію може розраховувати пасажир в разі вимушеної відміни рейсу.

Відео дня

Якщо біда вже сталася

У разі хвороби або смерті пасажира або його близького родича у зв'язку з коронавірусом або з іншої причини, Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу, затверджені Наказом Державіаслужби 26.11.2018, зобов'язують авіакомпанію повернути гроші за переліт. Зазначені правила поширюються як на вітчизняних, так і на іноземних перевізників, що здійснюють рейси до України.

За наявності симптомів хвороби, або просто з обережності, авіакомпанія може зажадати від пасажирів надати медичну довідку і заповнити спеціальну медичну анкету MEDIF. Незалежно від наявності або відсутності медичних довідок, перевізник може відмовити в перевезенні будь-якому пасажиру, який (на його думку) може становити ризик для інших пасажирів. В такому випадку пасажиру також повернуть вартість його квитка але не компенсуватимуть інші, непрямі витрати (наприклад бронь готелю).

Якщо пасажир у відповідь на завчасну вимогу авіакомпанії або країни прямування не надав медичну довідку, йому також можуть відмовити в перевезенні без повернення вартості квитка. Щоб уникнути подібних ситуацій рекомендується самостійно зв'язуватися з авіакомпаніями і дізнаватися їх вимоги за кілька днів до рейсу.

Якщо всі здорові

Якщо пасажир самостійно вирішує скасувати свій політ, при цьому ні авіакомпанія, ні країна проходження рейси не закриває — повернути гроші за переліт вийде тільки на загальних підставах, тобто якщо правила тарифу дозволяють таке повернення. Апелювати до форс-мажору в цьому випадку не вийде, оскільки пасажир теоретично може продовжувати свою подорож, навіть якщо поїздка більше не відповідає його цілям (наприклад конференцію, на яку він їхав, скасували).

На практиці, багато авіакомпаній зараз пропонують перебронювання без штрафних санкцій як жест доброї волі до пасажира.

Інша справа, якщо авіакомпанія сама вирішує скасувати рейси в певну країну. Тоді вона буде зобов'язана повернути вартість квитка або перебронювати його на зручну для пасажира дату. Якщо скасування польотів відбудеться з ініціативи авіакомпанії, пасажирам, яких не попередять про скасування рейсу за два тижні, належить компенсація в розмірі 250/400/600 Євро залежно від довжини перельоту.

Якщо авіакомпанію примусить до скасування рішення влади (наприклад введення деякими країнами заборони на польоти в Італію), тоді додаткову компенсацію пасажирам платити не будуть, посилаючись на надзвичайні обставини, але вартість квитка все одно повернути повинні.

Не виключені ситуації, коли авіакомпанія буде змушена здійснити посадку не в тому аеропорту, який зазначений у квитку. В такому випадку перевезення пасажирів до аеропорту призначення буде проводитися перевізником, за винятком випадків, коли це неможливо через рішення влади (наприклад при закритті наземного сполучення з певними регіонами країни).

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X