Як навести лад у фінансах і більше заробляти?

9 березня 2021, 16:10

Згодом ми «відсвяткуємо» свій перший рік життя в нових реаліях. У 2020-му ми точно стали по-іншому дивитися на бізнес і змінювали процеси в компаніях практично щомісяця. Довгострокові стратегії втратили цінність. План Б мігрував до плану В, С, Д.

Впевнена, багато хто з вас вже не один раз переглянув фінансові стратегії та вивів для себе нову формулу прибутковості бізнесу. І важливе питання для тих, хто ще не встиг цього зробити (або не було необхідності): як перебудувати бізнес так, щоб більше заробляти в 2021-му? Ось кілька порад з особистого досвіду.

Відео дня

1. Аналіз фінансових витрат і доходів

Рекомендую починати зі зведення всього фінансового обліку за минулий рік воєдино. Так ви побачите реальну картину того, скільки й на чому заробляв і втрачав ваш бізнес. Також аналіз допоможе вам зрозуміти, які напрямки були прибутковими, а які збитковими. І, таким чином, змінити фокус подальшої роботи компанії. Проаналізуйте прибутковість кожного напряму, кожної угоди, кожного проекту і кожної витрати загалом. Проаналізувавши цифри, ви зрозумієте, на чому фокусуватися цього року.

За допомогою аналізу постійних і змінних витрат можна визначити точку беззбитковості та скільки необхідно реалізувати товарів/виконати послуг для того, щоб компанія почала працювати та приносити прибуток. Або ж скільки компанія заробить чистого прибутку та чи потрібні їй зараз (або пізніше) додаткові інвестиції.

Результатом фінансового аналізу є оцінка стану підприємства, його майна, активів і пасивів балансу, швидкості обігу капіталу, прибутковості використовуваних засобів.

2. Створення фінансової моделі

Далі вибудовуємо фінансову модель вашого бізнесу. З її допомогою можна спрогнозувати потребу компанії в оборотному капіталі й оцінити вплив на грошовий потік в залежності від коливань попиту на продукцію, рівня цін на матеріали, рівня оборотності запасів, дебіторської та кредиторської заборгованостей. Також завдяки впровадженню фінансового моделювання, бюджетування й автоматизації розрахунків скорочується і час підготовки інформації. Знову ж таки, нам потрібно буде задіяти меншу кількість фахівців, зайнятих у підготовці такої інформації. Сюди ж можна додати скорочення кількості технічних помилок через вплив людського фактора і так далі.

3. Адаптація бізнес-моделі під нові реалії

У 2019-му багато світових аналітиків передбачали, що наближається економічна криза. Але ніхто й припустити не міг, що вона буде посилена пандемією та її наслідками. Безумовно, ми опинилися в нових, ніким раніше не прогнозованих умовах, але ніхто не скасовував історичних фактів. Тому тут я рекомендую «підняти» фактаж попередніх криз і зрозуміти, як поводиться ринок, на якому ви присутні, під час економічної кризи.

4. Розстановка пріоритетів

Прийміть як факт — охопити та змінити все й відразу ви не зможете. Все потрібно робити поступово і в міру важливості. Серед таких пріоритетів я б виділила наступні: урізання непотрібних витрат, знаходження більш прибуткових напрямків бізнесу або проектів, збільшення виторгу, підвищення середнього чека, збільшення клієнтської бази.

5. Підвищення ефективності роботи

З цим етапом нероздільно пов’язані діагностика стану бізнесу й оптимізація бізнес-процесів. Це основа для ефективної роботи, розвитку, підвищення та підтримки стійкості й конкурентоспроможності компанії. Тут я завжди рекомендую залучати зовнішніх фахівців, які будуть зацікавлені в об'єктивному і якісному результаті, а не «замилюванні» похибок у роботі. Та й ті знання, які мають консультанти з великою практикою, навряд чи матиме ваш фінансист.

6. Побудова системи економічної безпеки

Також я рекомендую подбати про побудову системи економічної безпеки. Вона має бути сформована з урахуванням фінансових інтересів компанії: зростання ринкової вартості компанії, зростання прибутку, наявності достатнього обсягу основного, додаткового капіталу та інвестиційних ресурсів, планування податкового навантаження та інше. Важливо своєчасно і ретельно проводити оцінку внутрішніх і зовнішніх ризиків компанії, перевіряти ділову репутацію і платоспроможність клієнтів і контрагентів. Хто знає, що готує нам 2021-й.

7. Побудова та збереження репутації

Фінанси — справа тонка. Як і ваша репутація. Їх можна довго формувати і втратити в один момент.

Для мене репутація компанії прямо пропорційна її успіху. Пам’ятайте, що репутація тісно пов’язана з вашим ім'ям, назвою компанії або брендом. Це те, як вас сприймають на ринку ваші споживачі, ваші партнери, кредитори, потенційні інвестори. Тому постарайтеся зберігати її на належному рівні.

Як казав перший доларовий мільярдер в історії людства Джон Рокфеллер: «Заробіть репутацію, і вона працюватиме на вас».

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X