Ризик і пошуки щастя. Як змінилися споживачі за минулий рік

24 січня 2022, 13:37

У 2021-му людство пройшло всі стадії усвідомлення пандемії та почало новий розділ в історії. Ці зусилля далися непросто, і події щоразу змінювали те, як споживачі сприймають світ навколо, і як почуваються в реаліях сьогодення.

На початку пандемії клінічний психолог, професор Університету Британської Колумбії Стівен Тейлор запровадив нове поняття «синдром Covid-стресу». На цю тему згодом вийшло безліч новин та експертних матеріалів, а поняття швидко узвичаїлося. Справді, сьогодні ніхто не заперечує той факт, що пандемія змінила нас в емоційному сенсі і змусила переглянути свої погляди на багато речей. Базуючись на даних звітів аналітичної компанії GWI, а також інших джерелах, нижче я наведу приклади тенденцій у поведінці споживачів, котрі мають бути під пильною увагою брендів, які хочуть, щоб їхні комунікації відповідали внутрішнім запитам аудиторії та мали щирий відгук у наступному році.

Відео дня

1. Гедоністичний підхід. На шляху до переосмислення поняття власного щастя

Велика відставка. Так назвали економічний тренд, який описує хвилю масових звільнень фахівців у Штатах від початку 2020 року. І подібна глобальна тенденція не повинна дивувати, якщо заглибитись в аналітику. Багато досліджень показують, що за час кризи людям доводилося викладатися на максимум, але подібні зусилля, як виявилося, далеко не завжди приводили до очікуваного результату.

Наприклад, компанія Microsoft у своєму дослідженні про гібридний формат роботи показала цифри, які добре описують реалії. Кожен п’ятий респондент глобального опитування каже, що його роботодавець не дбає про баланс між роботою й особистим життям. 54% працівників почуваються перевантаженими роботою, а 39% — змученими. У поєднанні із загальною пригніченістю людей на тлі пандемії та страхом за своє майбутнє, це привело до бажання змін на краще, поки ще є час.

Чого ж насправді хочуть споживачі? Що вони шукають? Враховуючи загальний настрій, у топі на цей момент: гнучкий графік або віддалений формат, роботодавець, який виявлятиме емпатію та турботу у тяжкий час, а також просто отримання задоволення від роботи та уникнення відчуття вигоряння. Слід зазначити, що бажання знайти своє щастя стосується не тільки роботи, а й інших сфер життя. Тому тема гібридного формату роботи останнім часом так часто обговорюється серед експертів. Люди почали більше дбати не тільки про матеріальне становище, а про власне здоров’я, психологічне самопочуття, комфорт і все, що з цим пов’язано. До речі, ми в TABASCO вже давно практикуємо гібридний формат роботи, надаючи нашим працівникам можливість планувати свій графік у найзручніший спосіб. Адже головне — це не процес, а результат, а також команда, яка отримує насолоду від своєї роботи.

Що стосується комунікацій, для брендів ці сенси можуть стати основою для інсайтів у креативі. Підтримайте ваших споживачів на шляху до пошуку та відкриття нових можливостей. Дайте зрозуміти, що ви їх розумієте. Знайдіть спосіб показати, що самі постійно шукайте нові ідеї для вдосконалення ваших продуктів і послуг, у прагненні зробити якусь частину життя споживачів приємнішою.

2. Ризик як спосіб повернути контроль над життям

«Знайти свій шлях на щастя» вже звучить як досить складне завдання, але важкий і перший крок. Рішення все змінити і реальну дію у вибраному напрямку. Так, для цього необхідно залишити свою зону комфорту і ризикнути тим, що в тебе вже є. Знову ж таки, йдеться не лише про працевлаштування. Але часто ризик людей багато в чому не бентежить. Звіт GWI показав, що люди сьогодні почуваються більш зухвалими, амбітними, авантюрними, і менш покірними навіть у порівнянні з минулим роком. Це абсолютно не означає, що люди стали безстрашними. У світі високий рівень тривоги пов’язаний з такими темами, як здоров’я, працевлаштування, екологічні проблеми, економіка та політика, безпека, рівність, а також освіта та здобуття нових навичок. І це лише частина загальних страхів, які поєднують населення на планеті.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Але все контролювати неможливо, а спробувати змінити своє життя дуже навіть можна. Пандемія стала тим самим каталізатором, який спонукав нас до змін. Йдеться про таку травматичну глобальну подію, яка вплинула на колективне мислення загалом і продовжить трансформувати нашу поведінку в майбутньому. І дуже багато факторів, які раніше могли зупинити споживачів на шляху до їхніх бажань, відійдуть на другий план.

Те саме стосується й бізнесу. Не бійтеся ризикувати, створюючи нове рішення, ідею, творчість. Аудиторія відзначить ваші прагнення, а, може, подібний крок відгукнеться у них і на рівні внутрішніх прагнень. І ви станете їм набагато ближчими. Скільки у світі кейсів, коли ризикована та продумана комунікація привела не лише до посилення іміджу, а й до важливих змін на рівні суспільства, що просто неможливо недооцінити.

3. Відвертість у боротьбі прийняття себе

Окей, ми розібралися в тому, що у світі відчутний тренд на переосмислення щастя, пошук нового, і ризикованість не є перепоною для цього. Але як знайти нового себе, якщо всюди звучать історії успішного успіху, а більшість ховається за ідеальними масками?

Синдром згаяних можливостей або FoMO відомий тим, що викликає відчуття неповноцінного життя. Хоча насправді ситуація може бути абсолютно протилежною. Замість того, щоб сфокусуватися на власних відчуттях і бажаннях, людина мимоволі починає приміряти на себе чуже поняття норми та щастя. Водночас забуваючи, що видимість, яка створюється у соціальних мережах, і реальна картина життя — різні. Так ми приходимо до того, що повальна відвертість у соціальних мережах і медіа, яка все частіше спостерігається останнім часом, це ще один крок на шляху споживача до щастя.

У тому ж звіті GWI респонденти зазначають, що стали відвертішими порівняно з 2020 роком. Згадайте нещодавній кейс із чотириразовою олімпійською чемпіонкою зі спортивної гімнастики Симоною Бейлз. Вона знялася з командного багатоборства на Олімпіаді в Токіо через негативний психологічний стан. І хоча думки щодо цього розділилися, багато хто підтримав її вибір.

Люди сьогодні почуваються більш зухвалими, амбітними, авантюрними, і менш покірними

Виходить, споживачі вчаться заново вибирати та відкривати себе, не боячись здатися дивними та натрапити на хвилю хейту. Тому компанії, які зможуть знайти відвертість у собі, будуть на крок попереду. Чітко визначте вашу місію, цінності та поставте собі цілі. Пам’ятайте, інтереси споживача — найважливіше, і вони точно відчують, якщо це буде не так. Якщо з цим у вас все окей — чудово. Не забувайте, що ваші слова завжди повинні підтверджуватись діями. Так ви показуєте справжню суть свого бізнесу щодня.

Але хто ніколи не помилявся у вчинках? Навчіться приймати помилки, визнавати їх і працювати з кризовими комунікаціями. Адже у переломних ситуаціях і слова, і дії можуть спрацювати на імідж відкритого, чесного бренду, а можуть і навпаки. Окрім власного бізнесу, ви можете підтримати бажання «бути собою» і у ваших споживачів. Просто знайдіть спосіб, який відображатиме ваші ідеали.

Насамкінець, у тенденціях, описаних вище, криється чудова можливість для брендів. Ви можете стати для своєї аудиторії тим улюбленим брендом. Компанією, яка за допомогою своїх цінностей, дій і комунікації надає реальну підтримку. Споживачі обов’язково оцінять ваші старання надихнути й нагадати про безмежні можливості навколо, поки вони шукають свій шлях до мрії.

Показати ще новини
Радіо NV
X