Шкідливі поради. Сім способів зруйнувати продуктивність

25 серпня 2019, 09:00

Пийте більше кави та алкоголю, будьте завжди онлайн, довше працюйте, щоб стати вкрай неефективними. Ідеї з книжки «Рік продуктивності» Кріса Бейлі

Книжка «Рік продуктивності» Кріса Бейлі не зробить вас продуктивним. Ба більше, можна прочитати сотні книжок про продуктивність — і прокрастинувати. Та все ж я раджу звернути увагу на цю книжку, якщо ви прагнете працювати менше, але результативніше.

Відео дня

Наш Формат
Фото: Наш Формат

Автор — випускник канадського університету — серйозно підійшов до вивчення теми продуктивності. Зокрема, Бейлі відмовився від двох престижних вакансій, щоб нічого не заважало його дослідженню. Протягом року він читав тематичні книжки та статті, проводив численні інтерв'ю з успішними людьми, а ще перевіряв різноманітні техніки на практиці. Своїми спостереженнями він спочатку ділився в блозі, а потім з’явилася ця книжка.

Не буду розповідати про цінні поради й техніки, якими ділиться автор. Ліпше дам некорисні поради, які мають неабиякий попит серед «білих комірців».

1. Менше спіть, довше працюйте

«Коли ви відчуваєте, що список справ зростає швидше, ніж кількість галактик у Всесвіті, найкращим виходом із ситуації здається попрацювати кілька додаткових годин… На практиці ж подовження робочого дня означає зменшення часу на відновлення й підзарядку, а це, натомість, тягне за собою стрес та енергетичну кризу».

Стільки треба зробити! Підготувати презентацію, написати статтю, відповісти на кілька важливих листів, оновити бюджет кампанії… Затримаюся сьогодні на роботі або попрацюю вдома перед сном. Скільки разів вам спадало на думку таке «геніальне» рішення? Мені доволі часто. А наступного дня я відчувала втому, витрачала більше часу на елементарне завдання, ніж зазвичай, і знову вирішувала затриматися. На жаль, ця система затягує - і багато людей живе так постійно, руйнуючи свою продуктивність. «Працювати довше» не дорівнює «досягати більше». Не вірите?

У своїй книжці Кріс Бейлі ділиться цікавими результатами досліджень. Наведу деякі з них:

- після 55-годинного робочого тижня продуктивність сягає дна, і якщо після цього вам треба буде додатково попрацювати ще 15 годин, то за них ви майже нічого не зробите

- коли людина працює по 60 годин на тиждень, для виконання певного завдання тривалістю в одну годину їй потрібно ще дві додаткові години

- приблизно після восьми 60-годинних робочих тижнів загальний обсяг виконаної роботи наближається до обсягу, який людина виконує за 40 годин тижневої праці.

2. Намагайтеся робити декілька розумових завдань одночасно

Мультизадачність — у моді. Її плекають — у собі й у цілих компаніях, нею пишаються — на співбесідах, її шукають — у резюме. Чому? Вона створює ілюзію продуктивності. Та почуватися продуктивним — не означає бути продуктивним. Скільки разів ви сиділи на нараді й паралельно відповідали на листи? Згадайте ваші відчуття. От мені це приносило задоволення — відразу роблю дві справи.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Багатозадачність знижує продуктивність, тому що вимагає більше часу на перемикання уваги між різними завданнями, підвищує кількість помилок, посилює стрес

Насправді ж багатозадачність знижує продуктивність, тому що вимагає більше часу на перемикання уваги між різними завданнями, підвищує кількість помилок, посилює стрес. Крім того, багатозадачність негативно впливає на пам’ять, оскільки перевантажує мозок потрібною й непотрібною інформацією.

3. Тримайте все в голові - завдання, зустрічі, ідеї

Знаю багатьох людей, які не мають зайвого часу для фіксації завдань та окремих ідей. Вони «усе пам’ятають». Та чого їм це коштує? Перевантаження «оперативної пам’яті» і більше стресу в житті.

Люблю цитату Девіда Алена: «голова — місце не для зберігання ідей, а для їх створення». І Кріс Бейлі мотивує влаштовувати «генеральне прибирання мозку» — виписувати всі-всі завдання на аркуші паперу чи в нотатках. Він також радить відразу заносити всі зустрічі в календар, фіксувати впродовж дня нові ідеї та думки, щоб пізніше до них повертатися.

Та не все так просто. Коли ви пишете список завдань, мозок отримує порцію насолоди, ніби ви їх уже частково виконали. Тож варто пильнувати — виписали завдання й відразу подумайте, який перший крок по кожному з них треба зробити. І зробіть якомога швидше. Інакше завдання переноситимуться з одного списку в інший. Згадайте New Year’s Resolutions.

4. Будьте завжди онлайн

«Хоч би якими чистими були зранку ваші наміри, поруч з інтернетом усі ті найважливіші завдання здаються тьмяними й геть нецікавими».

Багато людей просинаються, беруть до рук смартфон — і їх затягує вир новинних сайтів, соцмереж, електронної пошти, месенджерів. Я — не виняток. Але чому так відбувається? Перебування онлайн дає нам відчуття того, що ми в курсі останніх подій і зв’язані з нашими рідними, друзями, колегами, світом. Так, відчуття приємне, але плата за нього зависока для нашої продуктивності.

Кріс Бейлі пише, що для підвищення продуктивності необхідно усвідомити, що «інтернет — це розкіш, а не необхідність». Він радить вживати його мікропорціями, оскільки це дасть змогу заощадити час і увагу, а також зосередитися на найважливіших справах.

«Працюючи на автопілоті, іноді буває складно встежити мить небезпечного кроку в глобальні тенета, однак, переглядаючи 27-му фотографію в чийомусь профілі на фейсбуці, ви рано чи пізно вщипнете себе. Коли таке трапиться, сприйміть це як знак, що інтернет потрібно відключити. Це дасть вам шанс не згаяти ще більше часу, поверне вас у робочий режим та допоможе оцінити зроблене і працювати усвідомлено».

5. Перевіряйте пошту й соцмережі за першої можливості

Часом я помічаю, як нестримно мені хочеться перевірити пошту, коли працюю над складним або не зовсім приємним завданням. Раніше я себе навіть не стримувала — щоразу заходила, читала нові листи й поверталася назад до завдання. Що це? Це звичайнісінька прокрастинація, яка дарує відчуття оманливої продуктивності. Крім того, що вона відбирає час і увагу — на перемикання між різними завданнями, вона ще й перевантажує нашу «оперативну пам’ять».

За даними компанії RescueTime, середньостатистичний офісний працівник відкриває електронну пошту по 50 разів на день, а месенджером користується 77 разів на день. Це 127 відволікань на день

За даними компанії RescueTime, середньостатистичний офісний працівник відкриває електронну пошту по 50 разів на день, а месенджером користується 77 разів на день. Це 127 відволікань на день. Щоразу, коли ви отримуєте нове повідомлення, ваша увага перемикається — і продуктивність знижується. До речі, зазвичай люди просто заходять у поштову скриньку, переглядають вхідні листи й нічого з ними не роблять.

За результатами дослідження компанії Basex, відволікальні фактори й відновлення уваги в працівника забирають 28% робочого дня. Унаслідок втрати економіки США від електронної пошти та месенджерів щороку становлять близько 650 млрд доларів.

Що робити? Кріс Бейлі радить кілька днів простежити, скільки часу й уваги ви приділяєте перевірці пошти та месенджерів, а потім установити ліміт і для частоти, і для тривалості.

6. Забудьте слово «ні». Навіть, якщо чиєсь прохання не вписується у ваші плани, погоджуйтеся

Не всі вміють відмовляти. Мені самій досить складно говорити «ні», коли до мене звертаються з проханням або пропонують нову можливість. Та я вчуся. Бо «ні» — це найпродуктивніше слово.

Кріс Бейлі пише, що кожне «ні», яке ви скажете неважливому завданню, проханню чи проекту, дасть можливість сказати «так» тому, що для вас справді має значення. Тож, коли хтось вас щось просить або пропонує, згадайте про ваші власні пріоритети перед тим, як погодитися.

7. Не витрачайте часу на спорт… і частіше вживайте алкоголь

Я не буду писати про користь спорту для здоров’я, бадьорості й навіть продуктивності. Усі про це знають, а от решта залежить від вибору конкретної людини — знаходити для спорту час чи ні. Краще поговорімо про зв’язок продуктивності, кави й алкоголю.

Кріс Бейлі радить пити каву не за звичкою — так втрачається її ефективність, а лиш перед початком складної роботи, яка потребує багато енергії

Кріс Бейлі радить пити каву не за звичкою — так втрачається її ефективність, а лиш перед початком складної роботи, яка потребує багато енергії.

Щодо алкоголю, який нібито знімає стрес, допомагає розслабитися й заснути, то він негативно впливає на якість сну, а значить — завтра ви працюватимете далеко не на всю потужність.

«Алкоголь — це як позичання енергії у завтрашнього дня, а після кофеїну неодмінно настає енергетична криза, тому кофеїн — це позичання енергії у сьогоднішнього дня».

«Вживати алкоголь — це ніби позичати енергію в завтрашнього дня. Уранці ви заплатите чималий відсоток за непогашений кредит, коли рівні енергії впадуть до мінімуму. А суміш алкоголю з цукром та кофеїном цю катастрофу лише прискорять».

Подумайте, скільки з цих підходів ви регулярно використовуєте? Якщо готові до змін — прочитайте «Рік продуктивності» і спробуйте виконати завдання, які дає автор після кожного розділу. Думаю, результати вас приємно здивують.


Показати ще новини
Радіо НВ
X