Як штучний інтелект змінює робочі місця

11 лютого 2020, 07:00

Якщо ми подивимося на робочі місця сьогодні, то побачимо команду з трьох поколінь, кожне з яких по-різному приймає технології і ступінь заглибленості в їх можливості.

Так, покоління Х вибудовує робочі процеси за допомогою електронної пошти, телефонних дзвінків і особистих зустрічей. Мілленіали для спілкування використовують месенджери соцмереж. А цифрове покоління віддає перевагу комфортному міксу із технологій, особистих девайсів і додатків на свій розсуд. Але мета для всіх одна — заощадити час на рутині, щоб приділити увагу завданням, які вимагають творчого підходу або емоційного залучення.

Відео дня

Сучасні технології готові надати кожному з поколінь рішення для продуктивної роботи, і, в першу чергу, колективній, оскільки 80% часу працівник проводить, співпрацюючи з кимось в організаціях, компаніях, проєктах. Цей тренд буде актуальним і у 2020. Ще один тренд, який ми будемо спостерігати у потомному році — дистанційна робота. Тому IT-компанії та розробники програм у всьому світі старанно працюють над створенням рішень, які відповідають вимогам сучасного робочого місця, і в більшості цих рішень залучений штучний інтелект.

ШІ — це приємна буденність

Думаючи про штучний інтелект (ШI), напевно, більшість з нас уявляє роботів та науково-фантастичні сюжети. Але ви вже використовуєте ШІ кожного дня — можливо, навіть не усвідомлюючи цього.

Так, особисті помічники у смартфонах наводять порядок у розкладі, контролюють затрати, нагадують про зустрічі. Спеціальні програми відстежують уподобання і показують релевантну нашим потребам рекламу у соцмережах або на інтернет-ресурсах. Чат-боти відповідають на запитання швидко, точно, 24/7. І все це ШІ у дії.

ШІ на робочому місці

Напевно жодна сучасна комунікація на робочому місці не обійдеться без електронної пошти, відеозв'язку, презентацій, чат-ботів і help desk. ШІ розширив їхній функціонал, зробивши його значно комфортнішим та продуктивним.

Цифрові листи

Електронна пошта існує давно, і майже в кожного є хоча б одна імейл адреса. Проте, все одно вона продовжує розвиватися, адаптуючись під потреби робочого місця. Наприклад, сьогодні можна під'єднати Microsoft Outlook до свого профілю LinkedIn і надіслати напряму листа абоненту просто ввівши його ім'я у рядок «Кому», при цьому знати е-адресу не обов’язково.

Електронна пошта використовує штучний інтелект для фільтрування 99% спаму, щоб він не потрапив у теку «Вхідні» або для створення «розумних відповідей», які намагаються імітувати ваш особистий стиль написання.

А ще за допомогою ШІ можна виправляти граматичні помилки у тілі листа та бронювати конференц-зали компанії, які ідеально підходять для відвідувачів нарад, тому що ШІ в Outlook вже проаналізував розклад колег, вільні години, доступність залів та інші параметри.

Відеозв'язок

Відеоконференції або відеочат — важлива складова робочого процесу, особливо, коли віддалена робота та фріланс стають дедалі популярнішими. Можливість побачити чиєсь обличчя, навіть якщо людина знаходиться за тисячі кілометрів, пропонує більш глибокий рівень спілкування.

Але якщо ви телефонуєте з дому чи будь-якого іншого місця, а фон не відповідає рівню зустрічі, на допомогу знову прийде штучний інтелект. Розмиття фону та розпізнавання обличчя — так працює ШІ у Microsoft Teams. Він допоможе приховати ймовірний безлад за спиною, зосередившись тільки на вас.

Штучний інтелект також допоможе знайти спільну мову з людьми. Він дозволяє людям розуміти один одного в режимі реального часу, одночасно спілкуючись з іншими людьми в усіх куточках світу. Те що треба для міжнародного проєкту, в якому задіяні декілька країн. Так ШІ об'єднує людей і долає мовні бар'єри.

Презентації

Майже кожний використовує презентації у своїй роботі. Щоб зробити їх привабливими, компанії зрідка звертаються до дизайнерів, тому що не кожний бюджет може витримати їхні гонорари.

Уявіть ситуацію: ви зробили презентацію з ідеальними слайдами та готові представити їх, скажімо, своїм закордонним колегам. В останню хвилину ви з’ясовуєте, що не всі з них говорять англійською. Не хвилюйтесь, ШI допоможе. Поки ви виступаєте у конференц-залі, PowerPoint прослухає, що ви говорите, запише англійською мовою на екрані та перекладе на обрану вами мову у режимі реального часу. Навіть більше, функція тренера ШІ допоможе підготуватися до важливого виступу, поділившись у звіті вказівками щодо темпу або змісту промови.

Чат-боти на роботі

Чат-бот добре інтегрувався у робочі процеси. Так, HR-фахівці активно використовують чат-бот для адаптації на новому робочому місці персоналу, який значно скорочує час на засвоєння новими співробітниками посадових інструкцій, знайомить з інформацією про компанію, продукти та послуги.

Рекрутинговий бот миттєво відповідає на запитання співробітників і кандидатів вдень і вночі. Це вигідно обом сторонам. Співробітників не чекають довго на відповіді, а HR-департамент може більше часу приділяти поліпшенню роботи компанії.

Також штучний інтелект в HR-секторі сортує резюме відповідно до потреб роботодавця, проводить відео-інтерв'ю, тестує персонал, поліпшує комунікацію у команді тощо.

ШІ у Help desk

Help desk виконує функції «єдиного вікна» для комунікації користувачів з фахівцями ІТ-департаменту, першочерговим завданням якого є обслуговування та надання персоналу компанії якісної технічної підтримки. Штучний інтелект відсортує запити за пріоритетністю, швидко усуне проблеми в системі або через чат-бот відповість на запитання.

ШІ продовжує автоматизувати процеси та створювати нові можливості для людей і команд на робочих місцях. Тож готуйтеся до нових вражень.

Показати ще новини
Радіо НВ
X