Як розвиватиметься IT-сфера в Україні найближчим часом

14 липня 2021, 15:00

IT — це сфера в Україні, що змінюється найшвидше. Свою лепту в зміни всередині індустрії вніс Covid-19 — він прискорив процеси, які і так були запущені, але ніхто не очікував їх настільки швидкого розвитку.

Розберемося спершу, що в IT змінилося за рік пандемії.

Реалії українського IT-ринку за рік пандемії

2020 рік для великої кількості українських IT-компаній минув під девізом «самопідтримки себе». Багато хто переглянули стратегії, націлені на розширення і фінансування IT-галузі. На цьому етапі ми бачимо, що загальний обсяг проєктів на ринку зменшився. Конкуренція в IT-сфері й до цього була високою, а зараз ще більше загострилася. У цих умовах компаніям дуже важливо дотримуватися своїх ніш, спеціалізацій. За рахунок спеціалізації компанія твердо стоїть на ногах. Ми всі маємо враховувати, що перебуваємо в непростій ситуації на ринку, і це не можна ігнорувати.

Відео дня

З іншого боку — пандемія призвела до прискорення глобалізації сфери. Команди розробників тепер формуються не з територіального розташування, а з наявності певних компетенцій. Коронавірус став каталізатором — він дав зрозуміти, що така схема комунікації завжди була ефективна.

Третій момент, який «підсвітила» пандемія — люди завжди шукають те, чого у них немає. Наприклад, раніше люди вільно подорожували — зараз їхні можливості у відвідуванні інших країн обмежені. Але люди все одно це робитимуть — тільки тепер віртуально. Через коронавірус навантаження на IT-сферу зросло — зараз дуже багато завдань стали вирішуватися за допомогою IT. Хороший приклад — освіта. У зв’язку з карантином у нашій країні різко піднялася комп’ютерна грамотність. Це спричинило розвиток навчальних програм, які зробили це можливим. Цифровий світ для України істотно розширився.

За чим майбутнє в IT-сегменті

Давати прогнози в IT-сфері — справа невдячна, бо все змінюється дуже стрімко. Але, виходячи з тенденцій, які ми спостерігаємо сьогодні, можна говорити про швидкий розвиток таких сфер:

  • IT-безпека — у зв’язку зі зростанням кількісного показника учасників комунікації в IT. Чим більше дій відбувається онлайн, тим більше потрібно контролювати безпеку IT-ландшафту організації.
  • Хмарні рішення — сюди входять хмарні ресурси, обчислення. Зростання обумовлене двома факторами — легкий старт і відсутність прив’язки до чогось стаціонарного.
  • IT-консалтинг — за рахунок зростання користування IT-продуктами. Чим більше користувачів компаній) переходять в онлайн, тим вищий запит на цей напрям.
  • Штучний інтелект — про нього сьогодні говорять дуже багато. Але в реальності в Україні поки небагато IT-компаній і сфер, де він дійсно приносить користь. Без сумнівів, за цією технологією майбутнє.
  • Чат-боти — ми бачимо хороші перспективи у цього напряму. Комунікації змінюються, тому чат-боти як ніколи зараз актуальні. Робоче спілкування все більше переходить у месенджери, людям зручно вирішувати всі питання в одному застосунку улюбленого месенджера: оформляти покупки, замовлення, звертатися в технічну підтримку компанії, ставити будь-які запитання загального плану компанії, оформляти відпустки, супроводжувати роботу ресторанного бізнесу тощо.

Минулий рік показав нам, що продаж апаратного забезпечення різко впав на всьому ринку. З огляду на це можна припускати, що занепад чекає IT-компанії, які працюють виключно з цим напрямом. Важливо мати гнучкість і перебудуватися — стати сервіс-орієнтованою компанією, щоб запропонувати замовнику і сервіс, і консалтинг, а також розробляти архітектуру і надалі забезпечувати впровадження цього проєкту.

Все йде до того, що основні акценти будь-якого бізнесу будуть націлені на сервіс і комунікації. Для цього будь-якій компанії необхідна гнучкість.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю
Показати ще новини
Радіо NV
X