Що відбувається з відділеннями Ощадбанку під час війни

6 червня, 18:17

Таке питання часто ставлять мені колеги з фінансового сектора, журналісти і просто знайомі. Моя відповідь: працюємо де тільки можемо. В Ощадбанку наразі функціонує близько 84% мережі.

Хотілося б, щоб відкритих відділень було більше. Але не все залежить від нас. Ми не працюємо на тимчасово окупованих територіях, причому відділення припиняють роботу не в той момент, коли до населеного пункту входять загарбники. Допоки вони не чіпають відділення, ми намагаємось працювати. Звісно, цьому перешкоджає неможливість отримувати підкріплення готівкою.

Відео дня

Єдиний шлях зібрати там готівкові гроші - зв’язатися з клієнтами інкасації - торговельними підприємствами, щоб роздати зібрану ними готівку клієнтам Ощадбанку, які для цього вишиковуються в довжелезні черги. Немає електроенергії - колеги підключають генератори. Перебої зв’язку компенсуються мобільними рішеннями. Звісно, повністю попит на готівку ми забезпечити не в змозі. Водночас до останнього дня роботи колеги роблять все можливе, щоб задовольнити хоча б частину потреб клієнтів.

Робота відділення завершується в той момент, коли на його порозі з’являються озброєні загарбники. Частіше за все з брутальною лайкою вони пропонують працівникам банку перейти на їхній бік і продовжити роботу в російській банківській установі. Це не спрацьовує: підтверджених фактів переходу наших колег на бік ворога у нас немає. За цим слідують погрози, після яких нашим колегам нічого не залишається, як під тиском віддати ключі від відділення та залишити його. Зрозуміло, що все цінне звідти в більшості випадків банком вивезено заздалегідь.

Що далі відбувається в цих відділеннях — нам відомо лише з відкритих джерел, як і всім іншим. Цю інформацію ми ретельно відстежуємо. Відповідні заяви про понесені збитки спрямовуються банком до правоохоронних органів.

Чому окупанти так чинять — припиняють роботу Ощаду і намагаються на його місці створити якусь квазі-банківську установу, зареєстровану в Південній Осетії (побоюючись додаткових санкцій, навряд чи якийсь серйозний банк відкриє відділення на загарбаній території)? Певно, з тієї ж причини, з якої вороги намагаються перетворити тимчасово окуповані території на рубльові зони.

Жодного економічного зиску немає — і в тому, і в іншому випадку це ускладнює життя людей і не має жодного економічного підґрунтя. А хіба має загалом агресія росії який-небудь економічний зиск? Звісно, ні. Гривня, відділення Ощаду, український прапор на центральній площі - це ознаки України, які агресори прагнуть викорінити з життя мешканців тимчасово окупованих територій.

Слідуючи інструкціям Національного банку, ми зачиняємо двері наших відділень і тоді, коли вони знаходяться в безпосередній близькості від бойових дій. Безпека клієнтів та персоналу «перевішує» в такому випадку всі інші фактори. З початку відкритої агресії ворог пошкодив понад 100 відділень Ощаду. Але ця цифра неповна — до багатьох відділень у нас доступу немає і про їх стан нам невідомо. Ясна річ, якщо б ці відділення залишались відкритими, могли б постраждати люди, а це неприпустимо.

Коли ворожі війська відступають із захоплених територій, ми поступово відновлюємо там роботу наших установ. Так, на деокупованій території ми вже відновили роботу 63 відділень: 13 установ на Київщині, 18 — на Сумщині та 32 — на Чернігівщині. Поновленню роботи відділень передує кропітка робота: розмінування, фіксація збитків, планування та реалізація відновлювальних робіт, включаючи функціонування каналів зв’язку, пошук персоналу, що готовий повернутись до роботи.

Працювати в поточних воєнних умовах нам допомагає досвід, якого ми набули на початку війни у 2014 році в Криму, Донецькій та Луганській областях. Зараз у нас був план на випадок подібного розгортання подій, і на 90% його реалізовано. Це дає нам можливість мінімізувати втрати, краще документувати шкоду, яку заподіяв банку ворог, та полегшує подальшу позовну роботу з відшкодування збитків.

Можу навести приклад. Останніми роками в Ощадбанку серйозно просунувся проект централізації. Реалізовані реформи сприяли уникненню втрати будь-якої клієнтської інформації при захопленні відділень, адже вся вона «в цифрі» на віддалених серверах.

Інформаційним технологіям взагалі відводиться ключова роль у збереженні стійкості банку у воєнний час. Усі ми пам’ятаємо ту безпрецедентну DDoS-атаку на наш банк та інші українські установи, включаючи органи державної влади, напередодні нинішнього загострення воєнних дій. Висновки з цієї атаки зроблено. Подібні, але різні за інтенсивністю атаки відбуваються постійно. Спільними з партнерами та підрядниками зусиллями нам вдається їм протидіяти.

Є ще одна відмінність між нинішньою ситуацією та подіями початку війни у 2014 році. Той час характеризувався значними втратами Ощадбанку внаслідок мародерства, яке іноді вчинялось цивільним населенням. Нині таких випадків ми фактично не фіксуємо. Протягом восьми років і Ощад, і наші люди суттєво змінились.

Стабільне функціонування мережі відділень Ощадбанку значною мірою ґрунтується на відданій роботі наших працівників, які під час війни залишилися з клієнтами і намагаються бути корисними для них за будь-якої нагоди. Вони — справжні професіонали. Завжди дякую їм за те, що вони своїми діями підтримують довіру людей до Ощаду і української банківської системи загалом. Фінансовий фронт під час війни відіграє важливу роль і є надійною підтримкою наших героїчних військових.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X