Що відбувається на заправках у Києві

16 червня, 09:09
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Спостерігаю за роботою столичних заправних станцій. Доповідаю. Черг за автогазом взагалі нема. Єдиний виняток — станції, де газ продається по 37 грн/л (здебільшого 42−45 грн/л).

Декілька АЗС із дизпальним були взагалі без черг або стояло 5−10 машин, що взагалі важко вважати чергою (на тлі травневих подій).

За бензином — 20−30 машин. Днями масову інтервенцію зробила мережа KLO — бензин був майже на всіх працюючих станціях. Періодично роблять «вилазки» AMIC та UPG. «Маршал» виставив на вихідних А-95 по 62 грн, черг не було, але за два дні стела знову згасла. Теж саме відбулося і з БРСМ. У «Привату» (ANP) в столиці небагато станцій, але він є одним з найстабільніших продавців бензину. Цікаво, що основні обсяги мережа продає через свій застосунок, про що свідчать черги на станціях, навіть якщо там горять нулі. Це зростання активізації призвело до зниження тиску на WOG і ОККО, які виставляють продукт у вільний продаж щодня.

Відео дня

Ця картина повністю відображає ситуацію з постачанням. По газу імпорт вже перевищив очікування, по дизпальному ринок потихеньку виходить на прогнозні показники, по бензину все ще не дотягує 20−25%.

У червні кількість постачальників дизпального зросла у півтора рази та сягнула майже 100, вдвічі менше (але на третину більше, ніж у травні) — імпортерів автогазу (45), по бензинах — 27 (21).

Отакий картель на паливному ринку — понад півтори сотні компаній. По бензину та ДТ кількість імпортерів зросла удвічі порівняно з довоєнною. Кожна з них сьогодні тримає оборону на своєму паливному фронті.

Я не буду говорити, що проблеми скінчилися, до цього ще дуже далеко. Постачання зростає, але й споживання не стоїть на місці. Повертаються люди, активізується бізнес. А у серпні-вересні на нас чекає сезонний пік споживання.

Але ринок робить свою справу. В Європі українці вигребли всі вільні бензовози, розміщені замовлення на виробництвах. Щодня в країну заходить понад 230 машин із пальним. Важко, але зростає постачання залізницею, тут зберігається найбільш потужний потенціал для збільшення імпорту. Є й деякі інші цікаві зрушення.

Головні проблеми — у Європі. Тамтешні банки не тільки не фінансують прямі угоди з постачання пального в Україну, фактично не хочуть розглядати контракти в усіх потенційних регіонах, які можуть бути задіяні у такому постачанні. Тобто якщо навіть неукраїнський резидент хоче привезти пальне в Румунію для іншого нерезидента, це вже відмова. Бо звідти багато пального йде саме в Україну.

Відчуваючи попит, не можуть скласти собі ціну постачальники, судновласники, перевізники. На ринку з’явилася маса аферистів.

Натомість, великі постачальники дуже обережно ставляться до України. Подейкують, що такі рекомендації їм надають безпосередньо чиновники, мовляв, не поспішайте. Наприклад, у Болгарії трейдери узгоджують обсяги постачання в Україну з урядом. Невдоволені й молдовани, бо українці загнали оптові ціни у регіоні. Через це в країні зупинилося чимало АЗС, які не можуть потрапити під державне регулювання. В Польщі протести водіїв. Угорщина… тут все зрозуміло.

Тому особливого профіциту чекати поки не слід. Кожну машину наші трейдери буквально вигризають. Наразі головна мета — забезпечити поточний зростаючий попит та створити резерв під серпень-вересень. Та й взагалі, він має бути у воюючої країни.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X