Що європейський регламент із захисту даних GDPR змінив для українського бізнесу

21 липня 2021, 16:15

Минуло три роки з дня набрання чинності GDPR. Завдяки йому європейські користувачі отримали контроль над власними даними. А підприємства, які збирають і обробляють дані, отримали низку обов’язків і обмежень.

На що вплинув регламент?

Реалізація GDPR — динамічний процес. Щоб відповідати його стандартам, необхідно регулярно навчати співробітників компанії, впроваджувати ефективні рішення IТ-безпеки, постійно контролювати процес моніторингу та захищеність даних.

Відео дня

За три роки формальний етап впровадження GDPR завершено. Більшість компаній змогли перебудуватися під нові правила. Вони розуміють важливість цього закону і наслідки за порушення у вигляді значних штрафів. У штаті з’являються відповідні фахівці із захисту даних і впроваджуються необхідні нормативні акти.

Також за цей період зросла обізнаність європейського суспільства про проблеми захисту даних. Але, з іншого боку, з огляду на те, що поки в разі порушень застосовувалася практика «консультування спочатку», а вже потім штрафів, деякі підприємства встигли «розслабитися». Цей підхід згодом може зіграти злий жарт, особливо з урахуванням того, що вимоги регламенту актуалізувалися в новому ключі через пандемію.

Пандемія Covid-19 загострила питання, пов’язані з безпекою особистих даних. Використання безпечних засобів дистанційного зв’язку і хмарних технологій, гарантія конфіденційності даних співробітників під час онлайн-зустрічей, а також питання, пов’язані з вакцинацією співробітників і профілактикою Covid-19 на робочому місці, стануть новими викликами для забезпечення захисту даних.

Що потрібно знати про GDPR при виході на європейський ринок

Щойно компанія починає надавати послуги клієнтам з Європи, обробляти їхні дані та використовувати відстежувальні cookie-файли, вона потрапляє під дію GDPR. З цього моменту збирання, зберігання та обробка даних користувачів суворо регулюється вимогами регламенту.

Не порушувати правила GDPR — не єдиний аспект, який варто врахувати компанії під час виходу на європейський ринок і початку роботи з громадянами або резидентами ЄС. У будь-який момент компанія повинна бути готова надати докази того, що обробляє дані згідно з вимогами GDPR. Це базове правило для міжнародних партнерів, які перед стартом співпраці можуть запросити інформацію про відповідність GDPR. Для них це гарантія безпеки та питання репутації.

Також компанії необхідно призначити представника в ЄС, щоб за необхідності європейські національні органи із захисту даних могли зв’язатися з нею.

Щоб підтвердити безпеку зберігання і законність обробки даних, компанії можуть надати сертифікати міжнародного рівня, наприклад ISO. Також відповідність GDPR демонструють впроваджені заходи безпеки на підприємстві.

Українським компаніям важливо прийняти юридичні зобов’язання з безпеки персональних даних всередині ЄС. Тобто при виході на європейський ринок потрібно врахувати правову складову.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

З урахуванням того, що кількість українських підприємств, що надають послуги в ЄС і обслуговують європейських клієнтів, зростає, то вимоги стають дедалі актуальнішими і для українського ринку. Один з показників інтересу українського бізнесу до ЄС — це зростання клієнтів європейських ЦОД і хмарних платформ.

Ключові принципи незмінні

Нагадаємо основоположні правила Загального регламенту щодо захисту даних. Незалежно від місця розташування, будь-яка компанія, яка зберігає і обробляє дані клієнтів з ЄС, відповідає за їхню безпеку і конфіденційність. Вона повинна дотримуватися основних принципів GDPR:

  • законності, справедливості та прозорості;
  • обмеження мети використання даних;
  • мінімізації даних;
  • точності та актуальності даних;
  • обмеження терміну зберігання інформації про клієнтів;
  • конфіденційності та безпеки зберігання;
  • підзвітності та виконання інших норм GDPR.

Дотримання цих правил допоможе українським компаніям уникнути можливих негативних наслідків при розширенні бізнесу і виході на нові ринки, а також підвищити свою привабливість для міжнародних клієнтів.

Показати ще новини
Радіо NV
X