Що таке овербукінг і як з ним боротися

28 квітня 2017, 14:35
Напевно багатьом хоч раз доводилося переживати затримку рейсу

До того, поки самі не потрапимо в цю неприємність, складно уявити, з чим насправді доводиться стикатися в даній ситуації пасажирам. Зазвичай у моменти, коли затримують рейс, в аеропорту починає назрівати справжня паніка. Одні вимагають пояснити причину затримки і намагаються отримати потрібну інформацію, інші перебувають у стані розпачу від страху не встигнути на проміжний рейс, інші ж просто смиренно чекають політ, в надії дивлячись на електронне табло. У цій статті ми поспілкуємося з Аскольдом Клюсом, засновником компанії MyAviaHelp. Ця компанія існує в Україні вже рік і займається компенсаціями при помилках авіаперевізників.

Відео дня

Аскольд, що ж таке овербукінг?

Іншими словами, овербукінг - відмова в посадці на борт через брак пасажирських місць в літаку. Багатьом може здатися дивним, але продаж більшої кількості місць, ніж вміщує борт літака, є легальним. Адже не секрет, що з багатьох причин пасажири можуть не з'явитися на посадку, і авіакомпанії не хочуть втратити можливість заробити більше. Показники у кожної авіакомпанії різні і коливаються від 5 до 15%

І що потрібно робити в такій ситуації?

В такій ситуації радимо пасажиру вимагати відмітки на стійці реєстрації у вигляді штампа Overbooking або Standby на своєму квитку або посадковому талоні, а також запитувати доставку першим можливим рейсом. Навіть якщо цього не вдалося зробити, не викидайте посадковий талон, ви легко можете зробити фотографії на телефоні і зберегти у Дропбоксі. Вже після прильоту ми допоможемо отримати компенсацію від 250 до 600 євро.

Звичайно, ви можете отримати таку компенсацію самостійно.

Спочатку потрібно розібратися з законодавством країни, де зареєстрована авіакомпанія, а також де сталася відмова в посадці.

Далі потрібно оцінити свій випадок на предмет стягнення компенсації і розрахувати суму відшкодування.

Скласти претензію англійською мовою, спираючись на законодавство Євросоюзу або мовою тієї країни, де зареєстрований авіаперевізник.

Претензійну заяву необхідно надіслати в авіакомпанію. У кожного перевізника свої вимоги: у одних через онлайн-форму на сайті, в інших по e-mail, у когось факсом або листом в конверті поштою. З цими вимогами ознайомтеся на сайті авіакомпанії.

Важливо скласти юридично грамотну претензію, щоб авіакомпанія сприйняла вас серйозно.

У разі відмови зверніться в державні органи тієї країни, під юрисдикцію якої підпадає ваш випадок. Ці органи регулюють відносини авіакомпанії і пасажира. Навіть у Євросоюзі у кожної країни такий орган свій.

Останньою інстанцією буде суд,

На таку процедуру можуть піти роки.

Яке законодавство захищає пасажирів у таких випадках?

В першу чергу ми працюємо з Регламентом Європейського Союзу №261 від 2004 року (http://bit.ly/28OTQ1t). Щоб покладатися на нього, необхідно бути пасажиром авіакомпанії, зареєстрованої в Європейському Союзі (такої як Austrian Airlines, British Airways, Lufthansa, Air France, KLM та ін.) або вилетіти з зони Європейського Союзу перевізником, не зареєстрованим у ЄС.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Що робити, якщо скасування і овербукінг відбулися в Україні?

Ви дуже правильно поставили питання, бо якщо говорити про українське законодавство, то компенсацію можна отримати тільки в разі скасування або недопуску пасажира на рейс. Таким чином, ви можете вимагати компенсацію у таких українських авіакомпаній, як Міжнародні Авіалінії України (МАУ), Азур Ейр Україна (Azur Air Ukraine), Роза Вітрів (Windrose), Ян Ейр (YanAir), Браво та ін. До речі, суми компенсації не відрізняються від тих, що прописані в європейському законодавстві.

Чи правильно я розумію, що за затримку рейсу в Україні можна отримати компенсацію?

Не зовсім так. Якщо авіакомпанія зареєстрована в ЄС (airBaltic, CSA Czech Airlines, LOT Polish Airlines, Wizz Air, Ryanair та ін.), то цілком можна розраховувати на компенсацію до 600 євро.

Яку суму компенсації може отримати пасажир у випадку затримки рейсу?

Сума коливається від 270 до 650 доларів США і залежить від відстані польоту. Так, компенсація складе 270$ за політ до 1500 км, 430$ за політ від 1500 до 3500 км і 645$ за перельоти понад 3500 км. При цьому вартість придбаного квитка значення не має.

До речі, багато хто помилково вважають, що тимчасове надання готелю - це добрий жест авіакомпанії, а не її зобов'язання. Скажу більше: деякі пасажири і справді вірять, що отримали більше, ніж очікували, тому вимагати ще й компенсацію в даному випадку неможливо. Однак це не так.

Загалом, якщо стався овербукінг, вам потрібно зробити наступне:

тут по пунктах і кроках

  1. Дочекайтеся, поки знайдуться добровольці полетіти наступним рейсом, тоді вам примусово відмовлять у польоті
  2. Отримайте відмітку, що вас не посадили на борт літака через брак місць
  3. Вимагайте вирішення питання щодо наступного рейсу просто на місці, нікуди не відходьте
  4. Домовтеся про харчування під час очікування, а також готель і доставку в готель і назад, якщо того вимагають обставини
  5. Документуйте все, що відбувається, і зберігайте чеки на їжу, таксі, автобус, готель, інший рейс, якщо авіакомпанія не подбала про вас

І пам'ятайте, якщо вам запропонують підвищення класу обслуговування, то ви втратите можливість отримати компенсацію, наприклад, підвищення до бізнес-класу або економ-преміум, якщо летите економом.

Іноді авіакомпанія намагається задобрити пасажира і пропонує безкоштовні ваучери на наступну поїздку або компенсацію на місці меншу, ніж вам належить за законом. Знову ж таки, не варто йти на ці умови.

Якщо самостійно не вдасться, пишіть нам, ми вам усе підкажемо.

Показати ще новини
Радіо НВ
X