Адреналіновий укол для бізнесу
Бізнес переживає не найкращі часи. Не впадати в режим сплячки, а нарощувати темпи розвитку — тільки так можна опинитися на хвилі, коли ринок повернеться до показників докризового періоду.
Криза, викликана COVID-19, похитнула впевненість керівників українського бізнесу в майбутньому. Згідно з дослідженням KPMG «Погляд керівників бізнесу України», сьогодні 78% топ-менеджерів визнають, що не бачать перспективи довготермінового зростання економіки країни.
Але я точно знаю, що попри ризики та страхи, які цілком природно з’являються в бізнесу в момент кризи, надзвичайно важливо утримати динаміку та й надалі підвищувати свою технологічність. Це той плацдарм, який дасть змогу стрибнути вище голови та конкурентів, як тільки ринок стабілізується.
Не зупинятися в розвитку, попри кризи та економічну нестабільність — цілком дієва модель для будь-якого бізнесу.
Технології
Пандемія безсумнівно пришвидшила цифрові перетворення. Український бізнес переводить у «цифру» операційну діяльність та навіть створює нові цифрові бізнес-моделі, свідчать результати опитування KPMG. Причому прогрес у цьому питанні не просто пришвидшився, а переніс компанії на роки вперед.
39% керівників в Україні погоджуються, що пандемія прискорила диджиталізацію. Що це означає? Максимальна автоматизація виробничих процесів та впровадження інноваційних технологій та сучасних сервісів. Наприклад, якщо мова про онлайн-шопінг, то клієнт очікує вже не просто на широкий вибір товарів та привабливі ціни, він прагне швидкості та комфорту. Тому інтернет-магазини сьогодні мають активно працювати над розширенням різного роду digital-технологій, які допоможуть покращити досвід здійснення покупок. Мова, наприклад, про купівлю онлайн таких товарів та послуг, як тонування фарб, фотошпалери та ролети під замовлення, відрізний товар (карнизи, плівку, лінолеум, труби тощо), автозапчастини.
Логістика
Під час жорсткого карантину українці звикли купувати онлайн і шляху назад немає. Через таку різку зміну потреб клієнтів 43% керівників українських компаній мусили переосмислити підхід до ланцюжка поставок. Коронакриза ще більше наголосила на необхідності розбудови логістичної інфраструктури. Якщо логістика в попередні роки була просто у фокусі наших інвестицій, то зараз реалізація інфраструктурних проєктів пришвидшилась у рази.
Україні не вистачає сучасних автоматизованих фулфілмент-центрів, а саме вони дозволяють забезпечити максимальний асортимент, швидкість доставки та зручність для клієнта. Завдяки сучасним автоматизованим системам управління, конвеєрній системі, мезонінним системам зберігання, консольними та спіральними ліфтами обробка та відвантаження одного транспортного маршруту на таких фулфілмент-центрах відбувається менш ніж за 30 хвилин. Тому будівництво таких автоматизованих та роботизованих складів буде трендом найближчих років в Україні.

Людський капітал
Попри все більшу автоматизацію процесів, саме людський капітал буде ключем як для довготермінового зростання бізнесу, так і для розбудови організацій, здатних процвітати в новій постковідній реальності.
Усі ці зміни неодмінно потребуватимуть автоматизація виробничих процесів та залучення працівників нового цифрового покоління, які будуть готові постійно навчатися та швидко адаптуватися. Сьогодні бізнес готовий інвестувати більше в розвиток навичок та можливостей персоналу, ніж у придбання нових технологій. І це в першу в чергу означає інвестиції в розробку нових навчальних програм та адаптації існуючих до онлайну. Це й бібліотека коротких навчальних відео з практичними порадами, які полегшують процес адаптації для нових співробітників та стажерів, й онлайн-марафони, які «прокачують» особисті та професійні навички співробітників, а також окремі спеціалізовані онлайн-конференції для профільних спеціалістів.
Мобільність у прийнятті рішень, гнучкість у визначенні поточних задач, інноваційність — це ті уроки, які кожна компанія має засвоїти, якщо хоче вийти з коронакризи сильнішою.