Що призведе споживачів в онлайн по товари FMCG
Споживачі на розвинених ринках уже активно користуються онлайн каналом для покупок.
Причинами цього є зручність, прийнятні ціни, широкий асортимент і простота доставки. 43% опитаних споживачів в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні вже використовують платформи електронної комерції для доставки товарів додому. Чверть (25%) споживачів у Африці й на Близькому Сході, і 20% споживачів у країнах Латинської Америки відповіли, що купують товари онлайн з доставкою додому.
Зі зростанням популярності електронної комерції серед споживачів зростає й попит на категорії товарів повсякденного попиту (FMCG) в онлайн каналі у всьому світі. Дослідження Future Opportunities in FMCG E-commerce показує, що в найближчі п'ять років обсяги продажів категорій FMCG в онлайн каналі зростуть в чотири рази у порівнянні з офлайн каналом. Деякі FMCG компанії, які помічають мінливі звички споживачів, вже вважають електронну комерцію невід'ємною частиною своєї бізнес стратегії. Однак все ще існує ряд невирішених проблем, які заважають розвитку електронної комерції в офлайн ритейлі, серед яких зберігання швидкопсувних продуктів і обмежений термін зберігання багатьох категорій FMCG, розвиток онлайн каналу за межами країни, слабка інфраструктура для забезпечення якісної та своєчасної доставки і наявність відповідної нормативної бази.
У звіті Future Opportunities in FMCG E-commerce визначено 10 ключових драйверів, які пояснюють нинішній успіх електронної комерції в індустрії FMCG на 34 ринках у всьому світі. Ринки з великою щільністю населення, потенціалом розвитку бізнесу, розвиненою логістикою, високим проникненням інтернету, суспільством з культурою робити заощадження стануть потенційно цікавими для розвитку каналу e-commerce в індустрії FMCG. Наприклад, багато країн Азії встановлюють високі темпи зростання онлайн FMCG завдяки наявності на ринку великих брендів електронної комерції, інновацій у сфері технологій, інвестицій в інфраструктуру, проникненню смартфонів і збільшенню споживчого попиту. Серед усіх країн у світі Південна Корея лідирує в електронній комерції товарів повсякденного попиту (FMCG), де майже п'ята частина (18%) всіх продажів FMCG продається через онлайн-канали. За нею йде Китай (16% від ринку FMCG продається онлайн). Європа, де 26% споживачів вже купують онлайн з доставкою додому, в наступні п'ять років піде за своїми азіатськими сусідами, розвиваючи онлайн канал продажів товарів FMCG.
Імовірно, в Європі очікується зростання каналу онлайн на ринку FMCG через старіюче населення – люди похилого віку віддадуть перевагу доставці продуктів додому, а також через динамічний спосіб життя, перевантаженість міст через урбанізацію та зростання потреби в повсюдній зручності. На сьогодні Велика Британія лідирує серед європейських країн в частці продажів FMCG в онлайн каналі – 6,3%. За нею слідує Франція, де 6,1% товарів FMCG продаються онлайн. Тут з початку 2000-х електронна комерція працює за загальнонаціональною моделлю торгівлі click-and-collect, незважаючи на низьку щільність населення. Інші ринки, такі як Бразилія, Індія, Росія і Греція вказують на низьку порогову вартість електронної торгівлі, а, отже, низьку частку онлайн продажів FMCG.

Ось короткий опис того, як онлайн-продажі FMCG порівнюються на декількох глобальних ринках на основі 10 ключових драйверів.

Налагоджена і розвинена інфраструктура необхідна для зростання каналу E-Commerce в індустрії FMCG
Для розвитку електронної комерції в індустрії FMCG на ринках повинні бути налагоджені основоположні технологічні процеси, такі як високий відсоток банківських рахунків у населення, налагоджені мобільні платежі, доступ в інтернет і повсюдне використання смартфонів.
Майбутнє електронної комерції в FMCG залежить від трьох важливих факторів: сприятливі тренди на ринку, сприятливий інвестиційний клімат, а також наявність технологій і інновацій на ринку. Хорошим прикладом зростання онлайн-споживання є Колумбія, де останнім часом мають місце кілька великих інвестицій, а також запуск стартапів, які сприяють зростанню споживчого попиту FMCG в онлайн каналі і знижують необхідність регулярних покупок у традиційних магазинах. Було підраховано, що до 2025 року омніканальні споживачі збільшать своє онлайн споживання до $105 млрд.
Незалежно від географічної присутності компанії, споживачі сьогодні шукають онлайн рішення для задоволення своїх потреб в продукції, а також для спрощення свого життя. Компаніям необхідно зрозуміти фактори успіху електронної комерції на своєму ринку і вивчити потенціал ринку, і рухатися в ногу зі зміцнілими трендами.