"Євробляхери" паралізували місто

6 вересня 2017, 14:47
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
А що хочуть люди на єврономерах, які паралізували місто? Може вони вимагають реформ, яких так потребує країна? Може вони хочуть, щоб мита були знижені на імпорт всіх автомобілів в Україну?

Ні, вони хочуть, щоб держава узаконила схему, за якою вони ввезли в країну транзитні автомобілі, і так і залишилися тут їздити. Вони хочуть узаконити обман. Узаконити свою маленьку хитрість.

Відео дня

Вони хочуть, щоб їх "хитрозробленість" не призвела в результаті до необхідності платити штрафи. Вони хочуть обдурити всіх інших платників податків. Ми вас обдурили, але тепер нас багато, тож зробіть так, щоб нам прокотило. Бо ми буянити будемо.

А що, справедливо, напевно. Чому б не дозволити їм дурити платників податків і далі.

Податки це зло. Але податки це необхідне зло. Ніхто не любить платити податки. Але держава по суті й існує для того, щоб збирати податки і на ці гроші підтримувати найбідніших громадян і розвивати інфраструктуру. В цьому суть держави.

І можна сперечатися про те, повинні бути податки високими або низькими. Це фундаментальна суперечка. Але ніхто ніколи не буде сперечатися про те, що можна виділити особливу групу людей і дозволити їм не платити податки. Просто за "красиві очі".

Високі мита в Україні на імпорт авто – це факт. Можна до нього ставиться по різному. Але вони є. І можна сперечатися про те, чи треба знижувати всі мита на всі бензинові автомобілі, чи залишати високими. Теж на всі.

До речі, якщо вирішите знижувати мита, то відразу надайте розрахунок, як компенсувати недоотримані кошти. Для бюджету. Зменшити фінансування шкіл? Або лікарень? Або може скоротити інвестиції в дороги?

Високі мита на авто в Україні – це своєрідний податок на розкіш. І податок на ті доходи, які не декларуються громадянами. Всі ці корупційні потоки і зарплати в конвертах виливаються в затори на київських дорогах. Чи справедливе таке оподаткування? Спірне питання. Особливо для тих, хто і податки платить спочатку сповна, і мита потім.

Але зовсім несправедливо обдурити таку людину двічі, коли вона, заплативши все, буде стояти в заторі за тисячами "бляхерів", які обдурили платників податків двічі. Не кажучи вже про те, що поки що тільки високі ціни на автомобілі утримують дороги Києва від повного колапсу.

Протести "бляхерів" подібні до протестів вкладників банку Михайлівський. Там держава злякалася і пішла їм назустріч, прийнявши не справедливий закон. І відкривши ящик Пандори. Якщо у михайлівських прокотило, то можна і "бляхерам"? А потім і контрабандисти підуть, якщо вдасться прикрити контрабанду. "Копачі бурштину". Власники мережевих спортивних клубів виведуть свої армії ФОПів з вимогою зберегти схему. Провідні київські ресторатори зроблять те ж саме. А "союз ФОПів Буковеля»" виграє всі суди... Просто тому що вміють.

Якщо люди протестують – то це не означає, що вони мають рацію. Це не означає, що їх права порушують. Іноді вони протестують заради того, щоб їм дозволили порушувати права інших людей.

Так уже повелося, в Україні система не працює належним чином. У деяких місцях це вже виправили. Таких місць дуже мало. Але кожен раз, коли відбувається виправлення, страждають люди, що вигравали від неправильної роботи системи. І всі ці люди прийдуть протестувати. І всіх їх нам треба буде підтримати?

Якщо ви не платите податки, то що ви хочете від держави? Хороші дороги? А гроші звідки? І не треба говорити про те, що треба менше красти. Тому що так, треба! Треба менше красти, але це зовсім інша історія.

Їм треба менше красти, а вам треба чесно платити. І тільки тоді суспільство почне нарешті вимагати від політиків бути чесними. Тому що обманщик завжди зрозуміє брехуна. І пробачить. А суспільство, де кожен кожного хоче на... обдурити, не працює.

А у випадку з єврономерами, це як торжество містечкової хитрості. У підсумку, втрачають всі. І ми живемо в бідній країні. У якій не вистачає грошей на пенсії і дороги. І продовжуємо скаржитися на відсутність доріг, не бажаючи платити податки. Поки ми будемо обманювати один одного і плювати один на одного, то у нас не буде багатої країни.

Вимоги "євробляхерів" задовольняти не можна! І не тому що через них тисячі людей застрягли в пробках. Просто це створює неправильний прецедент і буде негативно впливати на поведінку людей в майбутньому.

Як повинна працювати система? Помилка – покарання. Порушення – покарання. Людина повинна розуміти відповідальність своїх рішень.

Те, що повернули гроші вкладником Михайлівського, штовхне їх обов'язково ще на одну дурну інвестицію. А потім вони знову прийдуть до держави. Те ж саме з "євробляхерами".

Здавалося б, ну що вже поробиш. Вони вже ввезли свої машини, вже обдурили бюджет і платників податків. Якщо їм це пробачити, то ніхто нічого вже не втратить. Все вкрадено до нас. Але це не так. За схеми треба карати. Щоб потім іншим, або цим же людям не повадно було будувати нові схеми.

Покарання – єдиний урок. А ніщо не вчить людей думати краще, ніж фінансовий урок.

Текст опубліковано з дозволу автора. Оригінал дивіться тут .

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X