Що допоможе українському бізнесу зростати

27 квітня 2017, 09:47
Рік тому я очолив Спілку українських підприємців. За цей час знайомився і спілкувався з керівниками бізнесів найрізноманітніших масштабів

Багато з них запитують: що робити, щоб рости, на чому фокусуватися, що ставити в пріоритет. Ось які у мене є спостереження щодо цього.

Перше – глобальні реалії вимагають від бізнесу agile підходу, вміння ефективно і швидко адаптуватися до нових умов. Ви напевно чули про те, що у світі вже почали ідентифікувати клієнтів по селфі. Це лише одна ознака глобальних змін у підході до сервісу. Зараз, як ніколи раніше, успіх бізнесу залежить від того, наскільки якісний продукт він надає і наскільки зручно, швидко і легко обслуговують клієнта. Світ кидає нові виклики, і українському бізнесу потрібно встигати пристосовуватися і перевчатися, щоб думати на крок вперед. Кращий варіант – самим формувати тенденції, щоб бути у фарватері і вести за собою.

Відео дня

Звідси друге: незважаючи на те, що, на перший погляд, все вже зайнято, в Україні є ніші, які чекають своїх першовідкривачів. У розвитку нових напрямів ключову роль відіграють локальні реалії – в культурі, споживчій поведінці, особливостях ринку і ситуації в країні. Потрібно постійно відслідковувати попит на нове і, цілком можливо, самим створювати потреби клієнтів і просувати свій продукт. Так в Україні вийшло з експрес-доставкою. Трохи пізніше послугами Нової пошти став користуватися e-commerce. Обидва ринки з'явилися в Україні приблизно в один час і продовжують рухати один одного вперед. Зараз український е-commerce зростає на 30-50% щорічно, а замовлення з інтернет-магазинів – це чверть загального обсягу доставок Нової пошти. Мені здається, в сервісному сегменті завжди є чим зайнятися, навіть якщо в сфері обслуговування футурологи пророкують мало не повну заміну людини роботами.

Третє – конкуренція на багатьох ринках зростає, і компанії сервісного сегменту конкурують не тільки між собою, але і на сервісному ринку в цілому. При цьому споживачі в Україні стають вимогливішими. Вони частіше бувають за кордоном, бачать приклад «як повинно бути» і після повернення додому вимагають того ж. Тому якість – і продукту, і клієнтського сервісу – потрібно перетворювати в одну з конкурентних переваг. Вкладати зусилля потрібно перш за все в те, щоб клієнт вас запам'ятав, повернувся знову за тим же товаром і порекомендував друзям. Для цього потрібно дізнатися про нього все, зрозуміти його звички та характер, надавати сервіс з людським обличчям.

І останнє. В кінці минулого року ми відбирали кращі дипломні роботи підприємців, які пройшли навчання в Нова пошта Business School. Страшенно приємне відкриття: ці молоді люди закладали в свої стратегії розвитку соціальні ініціативи. Невеликий онлайн-магазин настільних ігор через кілька років планує відкрити безкоштовні дитячі ігротеки, власник промислового виробництва хоче обладнати футбольні майданчики в дитячих інтернатах свого регіону – і цей перелік можна продовжувати. Ці люди вже розуміють, що покупці товару або користувачі послуг цінують причетність компанії до їхнього добробуту і майбутнього. Те, що ви як бізнес робите для суспільства, конвертується в репутаційний капітал. Це не прибуток, який можна порахувати, але повірте, дуже цінна складова успіху. З часом ефект стане відчутний, і він вам сподобається.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо НВ
X