Серіали, новини, шоу. Що і як дивилися українці у 2020-му

24 лютого 2021, 13:15

Тренди медіаіндустрії - що змінилося у вподобаннях аудиторії.

Немає, мабуть, жодного бізнесу, який би не зазнав впливу епідемії коронавірусу. І якщо говорити про медіа і, зокрема, про телебачення як бізнес, то індустрія також відчула на собі багатосторонній вплив ситуації в Україні та світі. Виграв той, хто зміг перетворити складнощі на можливості та заклав для них простір для розвитку та результатів у 2021.

Відео дня

За минулий рік всі зрозуміли, що насправді, аби рости, потрібно рухатися ще швидше, виробляти швидше, швидше адаптуватися та оперативно приймати правильні рішення, бути гнучкими та вигадливими. Водночас не забуваючи моніторити, як працюють інші - конкуренти, ринки — аналізувати, у якій ситуації знаходиться їхнє виробництво телевізійного продукту.

Не можна не зважати на ситуацію у світі - що відбувається у мейджорів (великі міжнародні кіностудії), які впродовж року скасовували виробництво та великі події, переносили прем'єри та оптимізували свої бізнеси. Важливо розуміти, яким чином вони будуть оновлювати свої пакетні пропозиції, чи залишать права для лінійного телебачення, або пiдуть на платформи. Відповідно, конкуренція та боротьба за глядача зростатиме.

Для себе за цей рік ми намагалися краще зрозуміти вподобання свого глядача. Не секрет, що під час локдауну ТБ стало чи не єдиним джерелом розваг. До прикладу, згідно з галузевим звітом міжнародної компанії Global Audience and Content Evolution у 2020 році, в окремих європейських країнах ТБ-дивлення у цей період зросло від кількох десятків хвилин до годин. А в Італії ТБ-дивлення склало 6 годин 13 хвилин у середньому (це +2 години у порівнянні з 2018 роком). В Україні ж середній час телеперегляду під час весняного локдауну зріс майже на годину в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року.

Однак, окрім збільшення дивлення під час локдауну, варто не забувати про такий чинник як великі сімейні свята. Їх українці і далі зустрічають разом із ТБ. Телевізор все ще залишається таким собі «каміном», біля якого збирається сім'я. Це примусило нас замислитися над таким фактором, як спільне дивлення та частково переглянути підхід до цільової аудиторії телеканалів. Були гіпотези, що спільне дивлення превалює або дивлення ЦА має превалювати у стратегії виробництва та планування сітки для аудиторії. Але зрозуміли, що потрібно працювати в обох напрямках. Цільова аудиторія є домінантою, спільне дивлення — той фактор, який важливо враховувати при плануванні.

Вже очевидно, що маємо робити ставки на великі розважальні шоу, які є впевненими лідерами своїх праймових слотів із частками 16,4% у «Голосу країни» (10 сезон), 17,2% у «Танців з Зірками» і 14,2% у нового проєкту «Маскарад». Ще двома стовпами нашого ефіру є серіальний та новинно-інформаційний контент.

Більш очевидним стало, що варто розвивати й посилювати бренди не лише флагманських телеканалів. Взагалі, 2020-й рік був, в певній мірі, кризовим для українського ТБ — частка вимірюваного ТБ знизилася на майже 6 п.п. по аудиторії 18−54 (50 тис.+), в тому числі через зміну моделі дистрибуції ТБ на фоні кодування супутникового сигналу основними медіагрупами. При цьому, коли більшість ТВ-каналів втрачали показники, ми знаходилися на своїх позиціях або ж зростали. ПЛЮСПЛЮС добрав більше, ніж 0,5 п.п. частки, що є хорошим результатом. Власне, саме завдяки цьому втрати аудиторії групи 1+1 media найнижчі серед чотирьох великих медіагруп.

Важливим було і залишається виробництво контенту. І тут новий тренд цього року — розвиток платформ і спільне виробництво контенту. Минулого року цей тренд почав з’являтися на українському телебаченні. 2+2 разом з ТВ-платформою зняли серіал «Ангели». Глядачам платформи серіал був доступний ексклюзивно за тиждень до прем'єри на телебаченні. Думаю, такі колаборації стануть трендом цього року.

Також минулий рік показав, що основні перемоги для всіх гравців індустрії були у нових проєктах. Те, що було запущено вперше у 2020, збирало гідні показники перегляду. Разом з тим, у тренді залишається стабільність. Навіть з невисокими показниками, але за наявності довготривалої стратегії та розуміння свого глядача, на що він чекає, коли вмикає канал, перемога буде. Це демонструють усі гравці ринку. Тобто якщо є розуміння, який продукт дивиться аудиторія, то потрібно дотримуватися стратегії та продукувати саме цей контент — більше, краще, якісніше. Тоді очікування своєї аудиторії будуть виправдані та, з урахуванням ще одного тренду — постійно зростаючої конкуренції серед національних телеканалів, навіть вдасться залучати додаткових глядачів.

У новий рік всі медійники увійшли з амбітними планами та певним досвідом, як працювати в умовах невизначеності або суворих заборон. Онлайн-шоу через купу обмежень стали більш технологічними, але це коштувало значних зусиль, щоби пристосуватися: у 2020 в нас були і зали без глядачів, і учасники шоу через ZOOM, і використання надсучасних технологій, аби продовжувати вражати, і ціла логістика переміщень знімальними павільйонами, аби уникнути скупчень і забезпечити дистанцію. Тому я впевнений, рік, що настав, буде дуже цікавий, багатий на різноманітні та, головне, високомаржинальні продукти, оскільки всі рахуватимуть бюджети. Можливо, буде так, що сезон майже не припинятиметься, буде невелика літня перерва, адже висока конкуренція та пандемія диктує нон-стоп виробництво і, відповідно, розвиток ринку.

Також не може не тішити те, що українське телебачення стає ще цивілізованішим — кодування супутникового сигналу на початку 2020 року дозволило перевести велику частину глядачів з неконтрольованого безкоштовного супутника у легальні типи прийому, де доступ до контенту регулюється українським законодавством. Тенденція збільшення абонентської бази PayTV дозволяє телеканалам ще більше інвестувати в якісний та унікальний контент, який буде цікавий глядачам.

Розвиток простимулює і нова конфігурація рекламного ринку, з якою медіаіндустрія увійшла у 2021. Партнерство, яке склалося, дає більше можливостей медіагрупам для отримання доходів від реклами. Таким чином, зусилля з програмінгу у розвитку телеканалів будуть прямопропорційно відображатися на наших доходах. Така пряма кореляція дасть можливість грамотно вирахувати економіку проєктів і дозволить стабільно розвиватися.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X