Стисло і зрозуміло: За зразком Відня. Якими можуть стати основні українські вокзали, передані в концесію

24 травня 2021, 13:37

Понеділок, 24 травня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Передача центрального залізничного вокзалу Києва приватним операторам за концесійною угодою, може допомогти залучити $100 млн інвестицій, сказав Владислав Криклій в інтерв'ю Kyiv Post перед тим, як піти минулого тижня з поста міністра інфраструктури. Перераховуючи станції — кандидати для концесії — Київ, Харків, Дніпро, Миколаїв, Вінниця, Хмельницький і Чоп — Криклій сказав, що його модель змін — це новий Головний вокзал Відня. Wien Hauptbahnhof з торговим центром площею 20 тис. квадратних метрів під залізничними коліями, іноді приваблює більше людей, щоб робити покупки і повечеряти, ніж подорожувати.

Відео дня

  • Уряд сподівається збільшити іноземні інвестиції з $420 млн у минулому році до $3 млрд у цьому і до $15 млрд до 2025 року, відповідно до Національної економічної стратегії до 2030 року, опублікованої минулого тижня на сайті уряду. До інших цілей на 20−30 рік належать: подвоїти економічні показники; потроїти експорт до $150 млрд; майже триразове зростання продуктивності праці; вдвічі скоротити частку держави в банківській системі; знизити відношення боргу до ВВП до 30−40%; і збільшити частку малого і середнього бізнесу в експорті до 40%.

  • Мінекономіки знизило прогноз зростання ВВП на 2021 рік з 4,6% до 4,1%, повідомив Інтерфакс-Україна Ігор Петрашко після звільнення з поста міністра економіки в четвер. Точно так само новий прогноз зростання на 2022 рік тепер становить 3,8% у порівнянні з 4,3%. Хоча в першому кварталі цього року економіка скоротилася на 2%, він сказав: «З квітня ми спостерігаємо позитивні тенденції, зокрема, з точки зору промислового виробництва і зростання ВВП».

  • Закриття 2/3 українських банків з 2014 року торкнулося 7,7 мільйона українців — приблизно третини дорослого населення, заявив у п’ятницю на прес-конференції в Укрінформі голова Міжнародної ліги захисту прав громадян Едуард Багіров. Банківська криза породив недовіру до банків, яка сьогодні помітна. Замість того, щоб класти гроші на банківські рахунки, українці вважають за краще вкладати гроші в цеглу і розчин — нові квартири.

  • Укрзалізниця виявила 182 непрофільні активи для продажу, оскільки державна залізниця шукає способи перетворити минулорічний збиток в прибуток у розмірі близько $130 млн у цьому році. У п’ятницю прес-служба УЗ повідомила, що для перевірки ринкового інтересу і цін через Prozorro буде продано 11 об'єктів нерухомості: шість магазинів, чотири «нежитлових» будівлі і один спортивний клуб. «Історично у Укрзалізниці багато приміщень і споруд, які більше не використовуються компанією, — сказав Іван Юрик, голова правління компанії, в якій працюють 250 тис. українців. — Замість цього ми змушені витрачати гроші на їх утримання. Таким чином, замість прибутку, вони призводять до додаткових витрат».

  • Попередника Юрика, Володимира Жмака, звільнили в березні за 38%-ву знижку на трирічну оренду 9 тис. вантажних вагонів для компанії Metinvest Shipping, яка належить Рінату Ахметову, повідомляє Kyiv Post. Жмак і Метінвест свою версію не надали. Президент Зеленський заявив у четвер, що тарифи на залізничні перевезення зростуть до міжнародного рівня. Ціна на залізну руду, яка є основною статтею експорту Метінвесту, за останній рік зросла вдвічі.

  • Mott MacDonald, лондонська інженерно-консалтингова фірма, проінспектує всі сім гребель гідроелектростанцій Дніпровського каскаду, щоб перевірити безпеку шлюзів і гребель радянських часів і життєздатність багаторічного плану реабілітації Укргідроенерго вартістю $120 млн. Про це повідомляє прес-служба державної гідроенергетичної компанії. Mott MacDonald вважається родоначальником гідротехнічного консалтингу, компанія працювала на єгипетській Асуанській греблі.

  • Імпорт автомобілів виріс на 9% до 125 800 у першому кварталі в порівнянні з січнем-березнем минулого року, повідомляє асоціація автомобільної промисловості «Укравтопром». У доларовому вираженні імпорт легкових, вантажних автомобілів і автобусів зріс майже на 18% до $1,17 млрд.

  • Львівська міськрада схвалила будівництво канатної дороги від меморіалу Небесної сотні і губернаторських валів до парку Високий замок. Рада сподівається залучити приватного інвестора, який витратить близько $15 млн на будівництво канатної дороги і туристичних об'єктів у парках на обох її кінцях. Укрдизайнгруп підготували відео для цього проекту.

  • ЄС представить свої Covid-паспорти 1 липня, повідомляє Liga.net. Крім даних про вакцинацію, ці «цифрові зелені сертифікати» можуть містити дані про імунітет в результаті перенесеного захворювання або негативний результат ПЛР. Подробиці можна знайти на веб-сайті ЄС.

  • У четвер канадський суд ухвалив, що ракетний удар Ірану в січні 2020 року по пасажирському літаку МАУ був «навмисним» і «терористичним актом». Суддя Верховного суду Онтаріо Едвард Белобаба ухвалив: «З урахуванням балансу ймовірностей… ракетний удар по рейсу 752 був навмисним». Він додав: «Позивачі встановили, що удар відповідачами по рейсу 752 був терористичним актом і являє собою «терористичну діяльність». Серед 167 пасажирів на борту перебували 63 канадці. У відповідь Саїд Хатібзаде, офіційний представник міністерства закордонних справ Ірану, заявив у п’ятницю: «Канадський суд принципово не компетентний виносити рішення про цю авіаційну подію або можливу недбалість у інциденті, який стався за межами території і юрисдикції Канади».

Кадрові перестановки:

  • Євген Кузькін призначений виконувачем обов’язків голови Укравтодору, повідомляє урядовий портал з посиланням на рішення Кабінету Міністрів. Останній рік Кузькін був першим заступником голови дорожнього агентства України. Як голова дорожнього агентства Кузькін відповідатиме за виконання більшої частини «Великого будівництва», програми, яка вважається найуспішнішим проєктом за дворічне президентство Зеленського, згідно з новим опитуванням групи Рейтинг. У четвер Рада призначила Олександра Кубракова, колишнього керівника агентства, міністром інфраструктури.

  • Президент Зеленський призначив Тимофія Милованова, президента Київської школи економіки, членом наглядової ради Укроборонпрому. Протягом перших шести місяців президентства Зеленського Милованов займав пост міністра економіки. Восени минулого року він повернувся до держуправління як радник президента з економічних питань.

  • Директор дивізіону «Трейдинг» НАК «Нафтогаз України» і генеральний директор ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» Віллем Коппульс вирішив завершити роботу в компанії, повідомляє державна нафтогазова компанія. Виконавчий директор групи Нафтогаз Отто Ватерлендер виконуватиме обов’язки голови Торгового підрозділу. Виконувачем обов’язків генерального директора газопостачальної компанії «Нафтогаз Трейдинг» призначено Ірину Журавльову, начальницю департаменту операційної діяльності «Нафтогазу».

Від редактора

«Північний потік-2», найімовірніше, буде завершено. Ті, хто приймає бажане за дійсне, кажуть, що геополітичний баланс не зміниться, якщо Кремлю більше не знадобиться великий трубопровід, що йде через Україну в ЄС. У відповідь скептики кажуть: як тільки газ піде по «Північному потоку-2», Кремль, можливо, більше не відчуватиме себе зобов’язаним грати з Україною в «славного хлопця».

У перший тиждень серпня 2008 року я був у Тбілісі, коли вибухнула війна між Грузією і Росією. В умовах туману війни більшість з нас — іноземці та грузини — не розуміли тактики Росії. Сьогодні ми знаємо, що ключовими елементами були трубопроводи.

5 серпня 2008 р., коли спалахнули передвоєнні зіткнення, загадкова пожежа знищила нафтопровід Баку-Тбілісі-Джейхан в Рефахії, на сході Туреччини, за 750 км від зони бойових дій. Тільки шість років по тому Bloomberg зміг опублікувати статтю, в якій поклав відповідальність за пожежу на російську кібератаку.

Через два тижні після закінчення війни, Марк Тревелян з Reuters вирушив у грузинське село за 25 км від кордону з Азербайджаном. У звіті, поданому 29 серпня 2008 року, він писав, що місцеві пастухи показали йому 42 воронки від бомб на віддаленій ділянці нафтопроводу, що йде з Баку до Чорного моря. Деякі впали в межах 15 метрів від труби потужністю 150 тис. барелів на день. Російські льотчики чітко показали: «Подивіться, що ми можемо зробити».

Сім років по тому, в липні 2015 року, російські солдати, що визначали фактичний кордон Грузії і Південної Осетії, перемістили паркан на 1 км на південь, недалеко від села Орчосані, Грузія. Це дало Росії контроль над коротким відрізком трубопроводу Баку-Чорне море. Для Кремля трубопроводи — це частина мистецтва війни. З повагою, Джим Брук.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікування повної версії тексту заборонене.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо НВ
X