Всі вже зрозуміли, що коронакриза змінила сферу IT. Та що буде далі?

29 жовтня 2020, 07:30

Криза вплинула на всіх, особливо на консервативні компанії, які мало представлені в онлайні. Бізнес переосмислює пандемію, змінюючи підходи, щоб адаптуватися і поліпшити внутрішні процеси.

Пандемія та криза вплинули глобально на всі сфери життя. За прогнозами Світового банку, цього року світова економіка може скоротитися на 5,2%. І це один з найгірших прогнозів після Другої світової.

Відео дня

Згідно з даними KPMG, 77% керівників продовжуватимуть використовувати та впроваджувати онлайн-інструменти для роботи і комунікації в компаніях.

Які ж зміни відбуваються в різних індустріях і що чекає IT-сферу в перспективі, розповім далі.

Реальність 2.0

У новій реальності виграли компанії, які надають офісні рішення та інструменти для віддаленої роботи, онлайн-розваги та покупки. Зокрема, зріс попит на OTT-платформи, як Netflix, сервіси для відеоконференцій і доставки їжі.

Є й ті, хто зазнав великих втрат від карантинних обмежень — туризм, пасажирські перевезення, спорт, автоіндустрія і традиційна промисловість. Цим сферам нелегко перейти в онлайн. Хоча футболісти можуть грати на порожніх стадіонах, але від цього немає прибутку, адже квитки не продаються. Спортивна індустрія трансформується і шукає нові способи інтерактивних трансляцій для фанатів.

Компаніям доводиться жити в нових умовах. Ба більше, якщо на першу хвилю карантину вони могли дозволити собі тимчасово призупинити роботу завдяки запасу міцності, на другу хвилю його може забракнути. А отже, керівники шукають рішення, щоб знайти баланс між ризиками та мінімізацією втрат.

Зміни в IT-бізнесі

Українська IT-сфера тісно пов’язана зі світовою економікою, оскільки основні замовники послуг її компаній — бізнеси з США та Європи. Серед українських IT-компаній більше за всіх відчули наслідки пандемії ті, хто працював лише з парою основних клієнтів з галузей, які сильно постраждали від коронакризи. Наприклад, авіаперевезення і туризм. Тому для бізнесу, незалежно від його масштабів і сфери, важливо мати диверсифіковану базу клієнтів. Це показує й остання статистика DOU, яка відображає зниження темпів зростання сфери в першому півріччі 2020 року на прикладі Топ-50 IT-компаній.

Нам вдалося показати зростання в першому півріччі 2020 року завдяки стратегії довгострокового партнерства з клієнтами. Серед них і ті, хто зміг зрости, так і ті, хто постраждав від нової реальності. Тому важливо бути відкритими і гнучкими. Наприклад, щойно ситуація з коронавірусом почала загострюватися, ми ініціювали переговори з клієнтами, намагалися зрозуміти їхню бізнес-ситуацію, переглядали умови контрактів.

У нових умовах важливо об'єднатися, щоб встояти. Згодом деякі замовники відмовилися від спеціальних умов і допомоги, оскільки змогли вийти на хороші показники. Це свідчить не лише про свідомість бізнесу, а й про те, що він також поступово відновлює свої інвестиції в IT.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Загалом IT-сфера адаптується і втрати знижуються, оскільки в IT-компаніях вже є внутрішні онлайн-інструменти для організації роботи та комунікації всередині команд. Фахівці часто розробляють рішення для одного проекту в різних містах і країнах, тому інженери вміють працювати у віддаленому режимі. Ба більше, пандемія вплинула на швидкість діджиталізації бізнесу. Згідно з опитуванням європейської компанії DMEXCO, 70% керівників компаній з Австрії, Німеччини та Швейцарії заявили, що пандемія, ймовірно, прискорить темпи їхньої цифрової трансформації. Так, дедалі більше внутрішніх і зовнішніх процесів переходять в онлайн.

Розвиток і перспективи

Важливо не забувати, що пандемія — це не єдиний фактор впливу. Потрібно також дивитися на те, як буде розвиватися світова економіка в другому півріччі 2020 року. Згідно з дослідженням McKinsey американські та європейські компанії відзначають, що економічна ситуація влітку 2020 року погіршилася в порівнянні з груднем 2019 року. Однак 64% керівників кажуть, що найближчим часом споживчий попит залишиться на нинішньому рівні або зросте. Проте все свідчить про те, що зростання тих, хто піднявся за перше півріччя, було не випадковим. І зараз є передумови до поліпшення показників IT-індустрії в другому півріччі та за підсумками року.

Саме у себе ми бачимо інтенсивне зростання кількості відкритих позицій, характерне для осені в докарантинний період. Є стійке відчуття, що те саме відбувається в інших IT-компаній на українському ринку. Це означає, що друге півріччя 2020 року буде, найімовірніше, більш позитивним і за підсумками року індустрія зможе показати певне зростання.

Показати ще новини
Радіо НВ
X