Середній бізнес – шлях України до Європи та світу

13 липня 2017, 15:37
Сьогодні ми всі, хто працює і живе в Україні, є свідками історичного моменту

В економіці відбувається тектонічний зсув від великого бізнесу і важкої сировинної промисловості до середнього підприємництва з доданою вартістю. Це означає, що Україна скористалася реальним шансом знайти своє унікальне місце на світовому ринку, провідником до якого стане саме середній бізнес.

Відео дня

Показовим є експорт з України до Німеччини як однієї з ключових країн, з якою Україна має ефективні зовнішньоторговельні відносини. За підрахунками федерального статистичного відомства у Вісбадені, ще 5 років тому основним експортним товаром з України була металургійна продукція, причому переважно сира сталь. У 2017 році картина цілком змінилася. Впевнене перше місце тепер посідають автомобільні комплектуючі з майже 25% експорту, і все більше надійних німецьких автівок оснащуються запчастинами, що зійшли тут з конвеєра. У Західній Україні у виробництві цієї продукції не просто працюють 25 тис. людей – вони залучені в українсько-німецький ланцюжок створення доданої вартості.

На глобальному рівні Україна вже стала визнаним експортером у галузі ІТ –тут створюється інтелектуальний продукт для багатьох країн світу. Водночас величезний потенціал для європейських і світових ланцюгів постачання мають легка промисловість і сільське господарство. Німецькі бізнесмени давно оцінили переваги співпраці з українцями і високу якісь продукції: до топ-5 експортних позицій з України належать продукти харчування, сільськогосподарська фуражна продукція і готовий одяг. А отже, всі ці товари відповідають найвищим європейським стандартам якості та задають планку для модернізації української промисловості.

Кризовий 2014 рік і девальвація гривні, як не дивно, почасти відіграли в процесі економічного включення України до Європи позитивну роль. Девальвація призвела до подорожчання імпорту, а ринок відреагував дуже правильно: українські виробники продовжили підвищувати якість продукції, заповнили своїми товарами супермаркети і вийшли на такий рівень, щоб експортувати до Польщі, Німеччини та інших країн ЄС. Крім того, Асоціація з ЄС і безмитний режим стали своєрідною дорожньою картою, що відкриває для України потенційний ринок у 700 млн споживачів і створює ще більше можливостей інтегруватися в європейські торгівельні відносини.

Однак, коли я говорю, що майбутнє України за середнім бізнесом, ідеться не тільки про експорт-імпорт. Економічний розвиток також передбачає співпрацю в Україні на рівні запровадження новітніх технологій і втілення інновацій. Причому притік інновацій критично необхідний для того, щоб різні галузі і підприємства здобували більше сили. BASF прийшов в Україну 25 років тому, оскільки ми вірили в перспективи України завдяки високоосвіченому населенню і цілій низці ринків для розвитку, і наші сподівання та зусилля все більше справджуються. Взяти для прикладу неймовірний сільськогосподарський потенціал із 25-30% світового чорнозему. Українські агрономи добре розуміються на вирощуванні рослин і вкладають душу у свою землю. А підрозділ захисту рослин BASF співпрацює з багатьма середніми агропідприємствами в Україні, які в цій співпраці не тільки мають доступ до світових інновацій заради доброго врожаю, а опановують технології ефективного управління підприємством як бізнесом та відкривають для себе нові можливості і горизонти. Подібні приклади є щодо впровадження екологічних найсучасніших технологій у виробництві холодильників, енергоефективних – у сфері будівництва і багатьох інших галузях.

Сьогодні в Україні відбувається дуже багато процесів – німецькі та інші європейські компанії активно інвестують у виробництво в Україні, зростає експорт та імпорт, підвищується експертиза і зарплатня працівників. Поки що може здаватися, що в одному місці розвивається автопром, в іншому виробництво холодильників, а ще десь – соняшникової олії. Однак мине небагато років – може 5, чи 10, коли всі ці процеси з’єднаються в єдину картину і Україну буде не впізнати!

Найголовніше – що розвивається дух підприємництва серед українських бізнесменів, і для українського бізнесу саме час виходити на абсолютно новий рівень конкуренції та співпраці. Тільки треба мати більше сміливості, щоб мислити і діяти за межами локального ринку і бути при цьому впевненими у своїх сильних сторонах. А підприємництво, що притаманне перш за все середньому бізнесу, стане потужним зарядом для цих змін, а Україна швидко включатиметься до ширшої мережі ланцюжків, де створюється економічна цінність і стане невід’ємною частиною успіху сьогодні і в майбутньому.

Показати ще новини
Радіо НВ
X