Сафарі для бізнесу. Як подорож до Африки змінює погляд на власну справу

7 квітня 2019, 09:00

5 речей, яким український підприємець навчиться у ПАР

Мало знайдеться тих, хто планує подібну поїздку самостійно. Поїхати до європейської країни для навчання і розвитку — легко. Але небагатьом вдається вирушити на інший край землі, до Південної Африки.

Відео дня

Навчання в ПАР дуже впливає емоційно — все, що там відбувається, далеке від рутинного бізнес-процесу в Україні. В Африці чудове середовище для зародження ідей про те, як потрібно перебудувати модель управління, щоб масштабувати бізнес.

ПАР неможливо порівняти ні з чим. Єдине, чим ми схожі, Україна і ПАР, — економіки, які розвиваються.

До ПАР треба їхати, щоб:

1. Зламати стереотип, що в Африці тільки "злі крокодили"

Найчастіше те, що здається очевидним, є лише персональною картинкою світу, стереотипом. ПАР — хороша ілюстрація. Очікування побачити тотальну бідність і непрогресивний аграрний бізнес починають розвалюватися вже з перших хвилин перебування на далекій південноафриканської землі. Вщент руйнується об розвинену інфраструктуру, ідеальні дороги без ям і заторів, виникають нові враження про бізнес, орієнтований на інновації та дигіталізацію, а також створення комфортного корпоративного клімату для персоналу, про неймовірну природу, якою хочеться милуватися.

2. Відчути формат співіснування двох світів в межах однієї країни

Як уживається і взаємодіє світ благополуччя і достатку зі світом, який живе за межею бідності. У країні з 11-ю офіційними мовами питання способів примирення настільки різних культур — предмет окремого вивчення. Уроків толерантності, про які варто замислитися, і для бізнесу, і для повсякденного життя, тут дійсно багато.

3. Дізнатися про ефективні кейси та інновації африканських компаній, щоб запровадити кращі практики в своєму бізнесі

Я б не стверджував, що південноафриканські компанії розвиваються в якихось інших форматах бізнес-процесів порівняно з Україною. Больові точки бізнесу схожі. При відвідуванні південноафриканських компаній і обговоренні їх специфіки з власниками та менеджментом бувають цікаві кейси, які цілком гідні запозичення. Наприклад, добре реалізована ідея внутрішньокорпоративного радіо, яка спрацювала не тільки на залученість і гарний настрій співробітників, а й надала приріст продажів, як побічний ефект в тих філіях, де вона була реалізована.

У ПАР багато робочої сили, проте питання небажання працювати, ліні, низького рівня кваліфікації ніхто тут не скасовував. Бізнес змушений реагувати: впроваджуючи технології, автоматизуючи процеси, мотивуючи персонал. Багато кейсів цілком можна застосувати і в Україні.

4. Зарядитися енергією для масштабування бізнесу на мисі Доброї Надії

Африка — це країна, яка обов'язково подарує підприємцям добру надію. Надію на те, що ідеї та енергія, якою можна зарядитися на іншому краю землі, перетворюється на результативні бізнес-ініціативи на батьківщині.

5. Глобалізувати власне бачення бізнесу

Далекі за відстанню поїздки і вивчення бізнес-практик компаній з іншого краю земної кулі ведуть лише до єдиного висновку. Бізнес-принципи — єдині. Усі відстані і кордони тільки в головах. Бізнес став глобальним. Питання міжнародної експансії — це питання широти бачення власника і готовності масштабуватися там, де умови для ведення бізнесу є більш сприятливими.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X