Хрест зніміть або труси одягніть

0 коментувати
Українці часто говорять про бажання змін, але чи готові вони до них? Зрозуміти це складно

Днями вся країна спостерігала за Миколою Мартиненком, якого затримало Антикорупційне бюро за кількома «важкими» епізодами. Але що сталося в результаті? За нього заступилися не тільки міністри і депутати, але і президентська вертикаль.

Ще приклад. Торік Нацбанк обмежив готівкові розрахунки сумою 50 тис. гривень. Дивно було читати серед інших коментарів думки «економічних» журналістів про утиски прав і свобод трудящих. Коли я розраховувався в лондонському супермаркеті купюрою 50 фунтів стерлінгів, на мене витріщалася вся черга – що за багач тут дивує?! За готівку в Британії купують хіба що газети і фрукти на вулиці, хоча і ці лавки мають карткові термінали. В чому проблема заплатити 50, 100 і більше тисяч гривень карткою або з рахунку в банку? Чи немає відповіді на питання, де ти взяв ці гроші? Так про яку прозорість ви пишете у своїх постах у Фейсбуці?

Такі ж почуття виникають, дивлячись на обговорення програми київської мерії щодо демонтажу нелегальних газових заправок. «Чому ми повинні стояти в чергах за газом на станціях», – нарікають водії. «Не чіпайте малий і середній бізнес! Збережемо робочі місця!» – пишуть на транспарантах куплені нелегалами тітушки перед КМДА і Верховною Радою. Це ж кричать в усі мікрофони «непідкупні» політики.

Давайте розберемося. Автовласники і я в їх числі обурюються з приводу жахливих доріг. Але звідки візьмуться нормальні дороги, якщо у бюджеті немає грошей. Живий приклад: у 2016 році київський бюджет недоотримав 500 млн грн акцизу з роздрібного продажу скрапленого газу. А не заплатили ці гроші переважно нелегальні газові заправки – у столиці їх 350, тоді як легальних або майже легальних – 80. Згадайте, чи дають вам чек на «підпарканній» заправці? Ні, а значить, зі сплачених вами грошей податків у скарбницю не буде.

Але і це ще не все. Нелегальними ці станції є тому, що під ними немає законно придбаної або взятої в оренду за цільовим призначенням землі. Це звичайне самозахоплення. За розрахунками київських чиновників, в середньому 350 станцій повинні були заплатити місту 70 млн грн орендної плати на рік. Скільки ж столична земля принесла б бюджету громади в разі продажу, складно навіть уявити.

Далі. Про знищені робочі місця. Чиста маніпуляція, адже офіційного працевлаштування в нелегальному бізнесі не буває. А податки на зарплату – потужний канал доходу місцевих бюджетів. Акцизи не платять, податки на зарплату – теж. Скажіть, навіщо такий бізнес потрібен місту і країні?

Але проблема не тільки в самих нелегалах. Вони отруюють навколишнє бізнес-середовище. Не сильно помилюся, якщо скажу, що свій «внесок» у недоплату згаданих 500 млн грн акцизу зробили і великі мережі АЗС. У багатьох з них не було іншого виходу: або ти не платиш податки або втрачаєш ринок, а потім йдеш. Що ви там говорили про український інвестклімат?

Сьогоднішні черги за газом у столиці частково нелегалами і спровоковані. У 2016 році обсяги бензину та скрапленого газу на транспорті зрівнялися. А в Києві газу вже давно продається більше – це один з центрів споживання газомоторного палива в країні. Але що ми бачимо на стаціонарних АЗС, які сьогодні взяли на себе весь тягар забезпечення ринку: на 10-20 заправних пістолетів під бензин припадає у кращому разі два роздавальні рукави для пропан-бутану. «Як ми могли розвивати торгівлю газом, якщо вона вся пішла до підпарканників? Ці вкладення ніколи б не окупилися», – розповів мені один із співвласників великої мережі АЗС. Після того, як київська влада ліквідувала «газових» нелегалів, він планує розконсервувати плани з установки додаткових колонок під LPG.

«Не знаю, що втрачає місто і держбюджет, а мені ці газові модулі дозволяли заощаджувати живу гривню на літрі!», – нерідко можна почути і таку думку, притому у виконанні цілком адекватних людей. І це можна зрозуміти. Але як зрозуміти втрату людьми елементарного інстинкту самозбереження. Кожна заправна станція відноситься до об'єктів підвищеної пожежонебезпеки і підлягає посиленому контролю з боку великого переліку служб. Якщо об'єкт нелегальний, його ніхто не перевіряє – він же ніде не зареєстрований. Візуального обстеження часто достатньо, щоб поставити діагноз багатьом київським «бочкам». Але це нікого не зупиняє: гривня на літрі викликає сліпоту і притуплює інстинкти. Хоча найімовірніше багато хто просто не уявляють небезпеки, що криється. Газ, який вибухнув на заправці БРСМ в Переяславі-Хмельницькому три роки тому, забрав життя п'яти осіб. Як з'ясувалося згодом, заправка не була введена в експлуатацію, а при будівництві та експлуатації були порушені практично всі норми. І це був великий комплекс, що вже говорити про київських підпарканників, де не ступала нога перевіряючого.

Київська влада затіяла великий проект і показала сильну руку, яку так багато людей хотіли б бачити в Україні. Місто отримає гроші, які мають допомогти у створенні благ для киян. Паливна мережа столиці стане безпечнішою і цивілізованішою. А тим, кому це не подобається, час, як у тому анекдоті, або хрестик зняти або труси одягнути.
Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: