Чому важливо розвивати міську інфраструктуру

21 листопада 2018, 09:00

Українські міста, особливо мегаполіси, переживають другий будівельний бум. Перша хвиля відбулася у 2006-2008 роках перед світовою фінансовою кризою та була спричинена активним іпотечним кредитуванням та стрімким зростом цін на нерухомість.

Друга хвиля, яку ми спостерігаємо зараз, спричинена відновленням розвитку будівельної галузі після довгорічного "застою" загалом, так і послабленням довіри до банківського сектору. Після черги банкрутств банківських установ населення надало перевагу зберігання своїх інвестицій в нерухомості.

Відео дня

Всього в Україні в 2017 році в експлуатацію ввели більше 10 мільйонів квадратних метрів житла і за кількістю новозбудованих квартир на 1000 осіб наша країна вперше в новітній історії обігнала ЄС (2.9 проти 2.8). Однак заявлена кількість зовсім не відповідає якості. Намагаючись якомога швидше забудувати територію, чимало будівельних компаній просто ігнорують генеральні плани, а у споруджуваних будинках немає задовільної інфраструктури. Так, ми можемо бачити на власні очі, скільки нового житла будується зараз у містах, скільки вже введено в експлуатацію. В той же час, стає очевидним брак необхідної інфраструктури для громадян міста. Забудова надзвичайно ущільнена: величезна кількість багатоповерхівок у центрі міста спричиняє складнощі з рухом транспорту та паркуванням.

Просторова інфраструктура існує у вигляді приміщень нежитлового призначення на перших поверхах, які малі підприємці беруть в оренду переважно для сфери послуг та обслуговування жителів того чи іншого будинку. Ринок сам моделює інфраструктуру в нових масивах і переважно не найкращим прикладом. Можна констатувати факт, що розвиток якісної соціальної інфраструктури поступається шаленим темпам будівництва житла. Заощадивши на покупці житла, мешканці нових районів часто змушені шукати освітні установи для своїх дітей або звертатися за медичним обслуговуванням в інші райони.

Тим не менш, з впровадженням нових ДБН можна очікувати більш комплексного підходу до розвитку містобудівництва: з земельної ділянки, яка підпадає під забудову тепер 30% припадає на саму забудову та прибудинкову територію.

Розвиток Сінгапуру – яскравий приклад того, як швидко і правильно розвивати інфраструктуру у містах. За 25 років Сінгапур перетворився з міста третього світу в економічний центр Азії з рівнем життя вище, ніж в Європі. При цьому, завдяки продуманому плануванню в Сінгапурі немає так званого хаосу азіатського міста. За досить низької народжуваності населення в Сінгапурі зростає постійно, і місто розширюється. Але швидке зростання населення не є виправданням для створення неякісного середовища. Зручні для життя райони – це дорого, але саме вони в підсумку залучають до Сінгапуру інвесторів, які готові не тільки вкладати сюди свої гроші, але і перевозити в місто сім'ї.

Цікавим є досвід китайських міст, яким вдається успішно поєднувати сталий розвиток з економічним зростанням. Вони домагаються цього в тому числі і за рахунок створення розгалужених мереж громадського транспорту та благоустрою міських територій. Зони зелених насаджень стають свого роду екологічними оазисами, що освіжають повітря міст і підвищують їх привабливість для проживання і роботи. Міські парки та сквери виконують роль фільтрів, які вловлюють частинки пилу, яку виділяють автомобілі, промислові об'єкти та інші джерела, а також очищають атмосферу.

Сучасний мікрорайон в українських містах повинен стати так званою клаптиковою ковдрою, що складається з рівномірно розподілених житлових будинків та об’єктів просторової інфраструктури. Органи влади розвинених держав вже давно усвідомили переваги такого планування і включили заходи щодо розширення соціальної інфраструктури в свої містобудівні програми. Час це зробити і в Україні.

Показати ще новини
Радіо НВ
X