Рівність, різноманіття та інклюзивність — нові вимоги бізнесу. Чому?

8 березня 2021, 10:00

Рік за роком Міжнародний жіночий день стає більш осмисленою подією, яка направлена на підтримку жінок. Головною темою цього року є гендерний баланс. Такі флешмоби, як #choosetochallenge демонструють, наскільки важливо жити у збалансованому світі.

«Надто приваблива для айтішниці», «розумні жінки як виключення з правил» — на жаль, наше суспільство все ще переповнено гендерними табу. Лідерський потенціал нерідко залишається незатребуваним, а у боротьбі за кар'єрні перспективи жінки продовжують пробивати «скляні стелі» на шляху до великих змін.

Відео дня

Що ж має стати каталізатором у суспільстві, щоб ситуація зрушила з місця, а компанії змінювали свої бізнес-підходи?

Глобальні тренди на рівність

За даними міжнародного рейтингу гендерної рівності The Global Gender Gap Index 2020 rankings, жодна країна світу не досягла гендерного рівноправ'я. Україна посідає 59 місце із 152 країн. І хоча у світових масштабах кількість жінок в керівництві компаній, хоч і незначно, але збільшується — Fortune 500 CEO показує, що жінки займають 7,4% посад генеральних директорів, експерти кажуть, що задля досягнення гендерної рівності в світовій економіці людству знадобиться ще близько 250 років. А глобальний паритет в оплаті праці ймовірно буде досягнуто лише в 2777 році.

У той же час компанії, де на управлінському рівні є гендерне різноманіття, підвищують його ефективність. Зокрема, позитивний вплив починає зростати за наявності 30% жінок на вищих управлінських та керівних посадах. Це означає, що темпи позитивних змін прискоряться, якщо якомога більше компаній зрозуміють, що це історія не лише про соціальну справедливість, а й про економічну ефективність бізнесу. Адже програми, що сприяють розвитку жіночих кар'єр, усувають різницю у рівні заробітних плат між жінками та чоловіками, створюють практики, які полегшують поєднання батьківства та професійної самореалізації - як результат, суттєво підвищують позиції компанії на ринку.

Український вимір

Для об‘єктивного вимірювання гендерної рівності, існує спеціальний показник — індекс гендерного розвитку. Індекс України, за результатом дослідження Всесвітнього банку, становить 78 балів зі 100. Серед причин нерівності у сфері праці - невпевненість самих жінок у своїй компетентності. Як наслідок, жінки значно рідше подають свою кандидатуру на підвищення та заробляють в середньому на 21,3% менше за чоловіків.

При цьому, в Україні немає гострого усвідомлення проблеми — саме через стереотипізацію ролей чоловіка та жінки. Це й не дивно, адже з дитинства хлопчикам та дівчаткам прищеплюють цілий набір з вимог та компетенцій, яким вони ніби мають відповідати. При цьому нерідко особисті якості та інтереси не враховуються, у той час як є сенс зважати на потреби конкретної дитини, а не те, якої вона статі. Бути найніжнішою та найгарнішою — не професія. Варто допомагати дівчинці «знайти себе», виходячи з того, що їй подобається, а не те, що вона має хотіти, «адже вона дівчинка» або «він має бути справжнім чоловіком». І тим паче — не виправдовувати дії через належність до певної статі. Думаю, якщо подивитись на виховання дітей під іншим кутом, вони зростатимуть впевненими особистостями без спотворених соціальних обмежень.

Різноманіття — це не пункт призначення, це довга подорож

Прогресивні компанії живуть за принципом: люди — планета — прибуток. І от люди — це саме про рівність, різноманіття та інклюзивність. Ще у 2019 році ми приєдналися до Women Empowerment Principles, світового руху за рівні можливості. Це 7 принципів для бізнесу, які дозволяють розширити можливості жінок на робочому місці, в конкретній галузі та суспільстві.

У 2020 році ми створили таку посаду, як віцепрезидент з питань різноманіття і рівності. Глобальні зобов’язання щодо впровадження рівності та інклюзивності втілюються в наданні однакових можливостей для роботи і розвитку кар'єр для всіх, незалежно від віку, статі, віросповідання тощо. На кінець 2020 року кількість жінок склала 54% від загальної кількості персоналу офісів та ресторанів у світі і 37% від загальної кількості жінок на посадах старших директорів. До кінця 2025 року компанія має намір збільшити частку жінок до 45%, а до кінця 2030 року — досягти гендерної рівності на керівних посадах.

В Україні жінки разом із чоловіками представлені на всіх рівнях в компанії і відіграють значущу роль в успіху бренду. Зокрема, відсоткове співвідношення чоловіків та жінок серед персоналу ресторанів наступне: 60% - жінки, 40% - чоловіки. Відсоткове співвідношення жінок і чоловіків у лідерській команді - ідеальне й складає 50/50. Водночас у нас немає мети наймати жінок за принципом квот, таким чином дискримінуючи чоловіків. Ми запровадили єдиний підхід до оплати праці та кар'єрного зростання, незалежно від статі, в першу чергу дивимося на рівень професіоналізму та компетенції кандидатів, а також наскільки людині резонують наші цінності, а нам — цінності людини.

Для досягнення гендерної рівності в світовій економіці людству знадобиться ще близько 250 років

Загалом, ми надаємо рівні можливості кар'єрного зростання для всіх, у тому числі й для людей з інвалідністю. 64% з них — з вадами слуху, проте вони успішно працюють та керують ресторанами. Також у компанії немає вікових обмежень, крім тих, які встановлені законодавством.

Замість висновку

Розуміння гендерних політик та рівних можливостей потрібно постійно прокачувати, як м’язи — і людям, і організаціям. Ми постійно вчимося розумним філософіям по типу Agile та програмам, як Scrum, стежимо за трендами у TikTok та ClubHouse, то чому б не вчитися системно та послідовно втілювати цінності різноманітності та інклюзивності в свої стратегії?

Використовуючи вплив і масштаби компаній, я вірю, що всі разом ми прискоримо суспільні зміни для наших працівників, постачальників, клієнтів і громад, в яких працюємо. І одного дня нам таки вдасться вийти за межі невидимих бар'єрів.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X