Ринок рітейлу України: живий і оновлений

23 серпня 2017, 18:25
Протягом першого півріччя 2017 року економіка України продовжила відновлення. Разом з тим і поліпшилась ситуація на ринку торгової нерухомості, що найбільш швидко реагує на зміни економіки

Якщо розглянути детальніше, то споживчий попит дійсно відновлюється. Цьому посприяло зниження інфляції та ріст заробітних плат. Це стимулювало відновлення зростання товарообігу на 7,1% в Києві та на 9,5% в Україні і, як результат, бажання рітейлерів відкривати нові магазини.

Відео дня

За останні шість місяців 2017 року ми зафіксували кілька значних тенденцій. Перша, це те, що рітейлери суттєво відновили активність і перейшли від поодиноких відкриттів до чітко визначеної стратегії експансії. Істотні зміни відбулись в сегменті продовольчого рітейлу. Французька мережа гіпермаркетів Auchan Group придбала 9 гіпермаркетів "Караван", розширивши присутність в столиці і регіональних містах. Fashion-рітейлери також оголосили про наміри розширення мереж магазинів протягом 2017 року. Це й іспанський рітейлер Inditex, який відкрив 6 магазинів у ТРЦ Lavina Mall, і польський рітейлер LPP Group, турецький рітейлер LC Waikiki, українська мережа ARGO, російські "Спортмастер" та O’stin. Окрім розширень існуючих мереж, на ринок вийшли 12 нових міжнародних брендів в 1 половині 2017.

Друга тенденція, це те, що після рекордно високого обсягу нових площ в 2016, цього року обсяг нових площ буде майже втричі меншим. У 1 півріччі 2017 року в Києві відкрився лише один торговий центр Academ City тому загальний обсяг площ в торгових центрах незначно виріс і склав 1,06 млн. кв.м.

Якщо ми дивимось в середньострокову перспективу 2018 – 2020 рр., то обсяг проектів на різних стадіях реалізації залишається дуже високим (530 000 кв.м, не враховуючи заморожений ТРЦ "Республіка"). Хоча активні будівельні роботи поки що ведуться в лівобережній частині столиці в ТРЦ Rive Gauche та в ТРЦ River Mall. Взагалі, в найближчі 3-4 роки ми будемо спостерігати посилення конкуренції в сегменті. Тому при девелопменті нових об'єктів варто враховувати основні тенденції, які визначатимуть подальший розвиток торговельних центрів. Наприклад, створення не лише місця для здійсненням покупок, а й місця для проведення часу з родиною чи друзями.

Щодо ключових показників, вакантності та орендних ставок, то середня вакантність в професійних торгових центрах скоротилась на 4 п.п. і досягла 7% у червні 2017 року. Орендні ставки почали зростати в минулому році, а в 1 півріччі ріст закріпився. Отже, ставка оренди в кращих торгових центрах варіювалась у межах від $60 до $86/кв.м/місяць, а в менш успішних торгових центрах становила $30 - $45/кв.м/місяць на кінець червня.

Я думаю, якщо нинішня позитивна динаміка в економіці збережеться, то ми можемо очікувати нові потенційні бренди на ринку найближчим часом. Такі бренди, як Decathlon, Defacto, Under Armour, Scotch&Soda, Superdry та інші, планують вийти на ринок протягом 2017-2018 рр. Більше того, всіма очікувані H&M та IKEA включили Україну до стратегічних планів з розширення. Загалом, враховуючи всі тенденції та тренди, які присутні та починають формуватись на рітейл ринку, можна сказати що "не все так погано у нашому домі".

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X