Ринок рітейлу України: живий і оновлений
Якщо розглянути детальніше, то споживчий попит дійсно відновлюється. Цьому посприяло зниження інфляції та ріст заробітних плат. Це стимулювало відновлення зростання товарообігу на 7,1% в Києві та на 9,5% в Україні і, як результат, бажання рітейлерів відкривати нові магазини.
За останні шість місяців 2017 року ми зафіксували кілька значних тенденцій. Перша, це те, що рітейлери суттєво відновили активність і перейшли від поодиноких відкриттів до чітко визначеної стратегії експансії. Істотні зміни відбулись в сегменті продовольчого рітейлу. Французька мережа гіпермаркетів Auchan Group придбала 9 гіпермаркетів "Караван", розширивши присутність в столиці і регіональних містах. Fashion-рітейлери також оголосили про наміри розширення мереж магазинів протягом 2017 року. Це й іспанський рітейлер Inditex, який відкрив 6 магазинів у ТРЦ Lavina Mall, і польський рітейлер LPP Group, турецький рітейлер LC Waikiki, українська мережа ARGO, російські "Спортмастер" та O’stin. Окрім розширень існуючих мереж, на ринок вийшли 12 нових міжнародних брендів в 1 половині 2017.
Друга тенденція, це те, що після рекордно високого обсягу нових площ в 2016, цього року обсяг нових площ буде майже втричі меншим. У 1 півріччі 2017 року в Києві відкрився лише один торговий центр Academ City тому загальний обсяг площ в торгових центрах незначно виріс і склав 1,06 млн. кв.м.
Якщо ми дивимось в середньострокову перспективу 2018 – 2020 рр., то обсяг проектів на різних стадіях реалізації залишається дуже високим (530 000 кв.м, не враховуючи заморожений ТРЦ "Республіка"). Хоча активні будівельні роботи поки що ведуться в лівобережній частині столиці в ТРЦ Rive Gauche та в ТРЦ River Mall. Взагалі, в найближчі 3-4 роки ми будемо спостерігати посилення конкуренції в сегменті. Тому при девелопменті нових об'єктів варто враховувати основні тенденції, які визначатимуть подальший розвиток торговельних центрів. Наприклад, створення не лише місця для здійсненням покупок, а й місця для проведення часу з родиною чи друзями.
Щодо ключових показників, вакантності та орендних ставок, то середня вакантність в професійних торгових центрах скоротилась на 4 п.п. і досягла 7% у червні 2017 року. Орендні ставки почали зростати в минулому році, а в 1 півріччі ріст закріпився. Отже, ставка оренди в кращих торгових центрах варіювалась у межах від $60 до $86/кв.м/місяць, а в менш успішних торгових центрах становила $30 - $45/кв.м/місяць на кінець червня.

Я думаю, якщо нинішня позитивна динаміка в економіці збережеться, то ми можемо очікувати нові потенційні бренди на ринку найближчим часом. Такі бренди, як Decathlon, Defacto, Under Armour, Scotch&Soda, Superdry та інші, планують вийти на ринок протягом 2017-2018 рр. Більше того, всіма очікувані H&M та IKEA включили Україну до стратегічних планів з розширення. Загалом, враховуючи всі тенденції та тренди, які присутні та починають формуватись на рітейл ринку, можна сказати що "не все так погано у нашому домі".
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.