Як малий бізнес виграв від ринку газу для населення
Малий бізнес завжди був за межами інтересу газових постачальників. Після відкриття ринку газу для населення ситуація для підприємців стала кращою.
Зі старту газових реформ у 2015 році вільний ринок по-справжньому працював тільки в сегменті промисловості — там, де «водяться» великі клієнти. Хоча фактично ринок був відкритий усім непобутовим споживачам — зокрема й малому і середньому бізнесу. Але все-таки масової міграції дрібних підприємців до більш вигідних і незалежних постачальників від звичних всім газзбутів не відбулося. Невеликому бізнесу не були запропоновані вигідні умови — і перехід до іншого постачальника був невиправдано трудомісткий.
Чому так сталося? Великі газотрейдери направляли всі сили на залучення й утримання вигідних клієнтів — промислових підприємств. Ніхто не був готовий обслуговувати малий бізнес: адже, незалежно від обсягу поставок, супровід газової угоди передбачає велику кількість бізнес-процесів і паперової роботи. Постачальникам було невигідно докладати дуже багато зусиль. І тільки зараз, після відкриття ринку для населення, для МСБ створилися більш сприятливі умови для покупки газу.
По-перше, відкриття ринку газу населенню з точки зору постачальника — це перш за все величезний пласт малих споживачів. Газотрейдери вперше почали адаптувати свої послуги для роботи з невеликими обсягами, з прицілом на населення — насамперед на рівні технологій і бізнес-процесів. Багато постачальників стали розуміти, що якщо вони першими адаптують сервіс для паралельної роботи з невеликим бізнесом — отримають перевагу в порівнянні з іншими продавцями газу. Тож МСБ незабаром може очікувати більш зручні інтерфейси онлайн-сервісів і покупку газу без паперової тяганини. Автоматизований сервіс для покупки газу від А до Я, без відвідування відділень — не фантазія, а вже доконаний факт.

По-друге, зі стартом ринку газу для населення процедура зміни постачальника для комерційних клієнтів теж значно спростилася. Для того, щоб розірвати договір з поточним постачальником, не потрібно звертатися до нього із заявою, брати довідку про відсутність заборгованості
По-третє, разом з ринком газу для населення кількість постачальників, що пропонують свої послуги і побутовим, і непобутовим споживачам, збільшилася. Після відкриття ринку газу для населення газотрейдери стали більш комплексно й уважно опрацьовувати свої пропозиції для різних типів клієнтів і нарешті розглядати малий і середній бізнес як вигідний. З’явилися різні пакети послуг залежно від обсягу поставок газу. Пропозиції для малого і середнього бізнесу стають більш індивідуалізованими та привабливими з точки зору економії.
По-четверте, саме зараз різні постачальники будуть намагатися привертати споживачів ціною. Але не варто відразу цим спокушатися і подавати заявку на зміну постачальника. Газотрейдери можуть демпінгувати і знижувати ціни, щоб залучити нових клієнтів. Аналізуючи ціни, завжди потрібно пам’ятати, від чого вони залежать — сезону, вартості в закупівлі, націнки, ринкових умов, ціни інших постачальників

І на закінчення. Малий і середній бізнес завжди відрізнявся мобільністю і швидкою реакцією на зміну умов. Завдяки новому етапу реформ він отримав шанс купувати газ за кращими цінами і отримувати кращий сервіс. Зараз ідеальний час для того, щоб скористатися ситуацією і знайти більш вигідні умови придбання газу. Упевнений, в історії цей період колись назвуть виходом малого і середнього бізнесу з газового рабства.