Як змінився ринок доставки їжі під час карантину і що буде далі?

30 листопада 2020, 09:20

Хоча популярність замовлення їжі додому з улюбленого ресторану або супермаркету значно зросла, досі, за нашим досвідом, 80−85% замовлень приходять від людей, які вперше замовляють продукти додому.

За карантин ринок доставки їжі змінився тектонічно. Ще в травні його раптово залишив один з агрегаторів — Uber Eats. Раптово — бо на місяць раніше компанія запустила свій сервіс у двох нових містах. Але святе місце порожнім не буває — недавно в цей сегмент зайшов новий гравець — Bolt Food.

Відео дня

Інший міжнародний сервіс швидкої доставки їжі Glovo — навпаки, розширився на 23 міста, дозволив оплачувати кур'єрам чайові банківською карткою і запустив дві «віддалені кухні». Але водночас український Glovo тільки нещодавно оголосив про вихід на беззбитковість, звісно, пояснивши це значними інвестиціями.

Ринок доставки їжі досі не перевищує 2% офлайн-ритейлу

А ось Raketa націлилася на вужчий сегмент — доставку ресторанної їжі, і зараз працює в 26 містах. З травня сервіс відмовився від «безкоштовної» для клієнта моделі і за доставку бере 40 грн.

Ритейл з деяким запізненням, але теж запустив свою доставку продуктів із супермаркетів і тепер конкурує з тими, хто від неповороткості не страждав — онлайн-супермаркетами, як-от zakaz.ua або нашим Foodex24.

Незважаючи на все це, ринок доставки їжі досі не перевищує 2% офлайн-ритейлу. Потенціал для зростання — величезний. Особливо з огляду на побоювання бізнесу, що локдаун незабаром повториться.

Ще одна важлива тенденція — обираючи між роботою з великим гравцем доставки і власним сервісом, багато невеликих ресторанів або локальних виробників роблять ставку на свою кур'єрську службу. Агрегатори пропускають клієнта через свою платформу, тож невеликі заклади ризикують залишити клієнта у них.

До того ж робота з агрегатором влітає малому і середньому бізнесу в копійку. Великі гравці кур'єрської доставки беруть більше ніж 40% комісії, що з'їдає всю маржу невеликого закладу.

У агрегаторів залишається величезна перевага: бюджет на рекламу. Запускаючи свого кур'єра, маленький бізнес може розраховувати в основному на пул наявних клієнтів. Щоб розповісти про свою послугу новій аудиторії, потрібно оплатити високий цінник за рекламу.

Так, за час карантину ринок онлайн-торгівлі відчув сплеск, а з ним — і онлайн-замовлення продуктів додому. Але це були порівняно повільні зміни. Вже з початку 2021 року на ринок доставки їжі можуть зайти нові системні гравці, які, можливо, візьмуть під крило маленькі заклади і запропонують їм нижчу комісію. І це — чудова новина для ринку. Чим більше гравців на ньому буде, тим швидше він зростатиме.

Показати ще новини
Радіо НВ
X