Екологічність і сумочка Gucci. Чи стане трендом ринок ресейлу в Україні?

30 червня 2021, 14:00

Усвідомлене споживання стає дедалі популярнішим: люди вибирають якісні, нехай і дорожчі бренди, оскільки їхній життєвий цикл значно довший. Також трендом стають вінтажні речі та покупки на ресейл-майданчиках.

Згідно з дослідженням BCG, у 2021 році обсяг ринку люксового ресейлу досягне $36 млрд. Далі статистика ще цікавіша: очікується, що вторинний ринок люксу зростатиме щорічно на 12%, а первинний — всього на 3%. У дослідженні GlobalData йдеться, що за три останні роки ресейл-ринок зростає в 21 раз швидше, ніж звичайно.

Відео дня

На світову арену виходить покоління Z

Щороку покоління Z, яке народилося на початку 2000-х, стає все більш платоспроможним і диктує свої правила ринку. Вже зараз на них припадає до 40% всіх покупок у США, Європі та країнах БРІКС. Саме «зети» впливають на зростання ринку люкс.

За даними BCG, ще чотири роки тому на це покоління припадало лише $10 млрд лакшері-ринку, а вже в 2024-му цей показник зросте втричі. За результатами дослідження агентства Bain and Company, «ігреки» і «зети» забезпечують 85% зростання ринку споживання товарів класу люкс. Вони виступають за якість і соціальну відповідальність, тому і роблять вибір на користь старих речей.

Люксові бренди підтримують усвідомлене споживання

Розуміючи, що зараз потрібно боротися за увагу і гроші покоління Z, лакшері-бренди починають підтримувати ресейл. Наприклад, торік ініціативу з перепродажу на платформі The RealReal запустив Gucci. Тепер там можна придбати рідкісні вироби минулих колекцій бренду. До того ж до кожної речі додається невелика інформація про те, як ви допомагаєте планеті, вибираючи цей виріб. До того ж до продажу бренд і The RealReal планують запуск екологічного проєкту, в межах якого саджатиметься дерево за кожну продану річ Gucci.

Вплив COVID-19

Не можна недооцінювати і вплив пандемії на розвиток ресейлу. За час численних локдаунів багато хто знайшов час на переоцінку гардероба і почав продавати одяг і аксесуари. Закриття офлайн-магазинів також вплинуло на зростання популярності онлайн-шопінгу, завдяки цьому багато хто відкрив для себе ресейл-платформи. Вже через кілька місяців карантину кількість користувачів платформи Depop зросла на 163%, а ThredUp — майже вдвічі. Третя причина популярності вторинного ринку — падіння доходів населення.

Ринок ресейлу в Україні

Ринок ресейлу в нашій країні тільки почав свій розвиток, але робить це швидко і впевнено. Особливу роль у цьому процесі також відіграла пандемія, адже фахівці e-commerce почали цікавитися цією нішею, і з’явилися перші онлайн ресейл-платформи.

Незважаючи на ще досить низьку зацікавленість українського споживача в купівлі речей люкс-сегмента на вторинному ринку, тренд на нього однозначно простежується, а отже, скоро й ми долучимося до цього світового руху.

Крім тренду на екологічність покупок, який все більше впроваджується в Україні, купувати речі на вторинному ринку — це ще й можливість знайти бренди, офіційно не представлені в нашій країні. На платформах ресейлу більшість речей можуть похвалитися історією і статусом, чого не скажеш про швидкі тренди. На ресейлі трапляються унікальні вироби, яких більше немає в продажу в офіційних бутиках, водночас засновники таких платформ створюють умови, щоб шопінг був не менше приємним, ніж у фізичних магазинах люксових брендів.

Контроль якості

Мабуть, головна перевага ресейл-платформ — це аутентифікація. В Україні люди готові купувати вироби на вторинному ринку, але ризик придбання підробок дуже високий. Тому для підтвердження оригінальності виробів використовуються спеціальні пристрої.

Наприклад, Entrupy — пристрій, який базується на штучному інтелекті і має базу в понад 30 млн виробів. Його дані гарантують результат на 98,5%. Це дуже важливо, бо на сьогодні виробники фейків так добре працюють, що можуть обдурити навіть професіонала. Часто після спеціальних пристроїв виріб також оглядає фахівець, щоб точно виключити потрапляння копії в продаж.

Вигода для продавця

Ресейл — це відмінний спосіб звільнити свій гардероб, дати сумкам, взуттю й одягу друге дихання. Для цього не потрібно докладати особливих зусиль, найчастіше досить просто оформити заявку на сайті обраної вами ресейл-платформи. Фахівці перевірять вироби на справжність і візьмуть на себе всі питання з фотографіями, описом і продажем. У разі купівлі продавець отримає до 85% від заявленої на сайті ціни.

Слабкі сторони ресейлу

Ризик купити підробку або репліку

Найпоширеніший бар'єр при купівлі брендової речі на вторинному ринку — ризик купити підробку або репліку. Ринок підробок досяг $3,5 млрд у світі і, за підрахунками компанії Brandmonitor, перевищив легальний ринок моди люкс у 2020 році. Великі світові гравці TheRealReal і Vestaire Collective почали робити основну ставку в своїй моделі на перевірку справжності товарів. Комісія за використання таких маркетплейсів вища, зате покупці можуть не сумніватися в автентичності своїх покупок.

Психологічний бар'єр купівлі вживаних речей

Причиною, чому ринок ресейлу лише починає свій розвиток в Україні, є і психологічний бар'єр. У пострадянських країнах ще досі недовірливо ставляться до покупок на вторинному ринку. Але це помітно змінюється з виходом на арену покоління Z. Це пояснює, чому уцінка речей на ресейл-майданчиках України вища від зарубіжних.

Тренд на екологічність, усвідомлене споживання та фінансова грамотність ведуть до того, що ресейл незабаром займе левову частку ринку, і брендам потрібно адаптуватися до нової реальності, яку задає покоління Z, якщо вони не хочуть втратити покупців.

Ринок України поки не готовий платити дорого за вторинні товари

В Україні фактор б/в поки часто є «каменем», який тягне попит вниз. Наявність психологічного бар'єра в пострадянських країнах при покупці на вторинному ринку, на жаль, є і вирішальним при ціноутворенні.

Уцінка речей на ресейл-майданчиках України вища від зарубіжних, тому повернути початкову вартість за свої речі складно. Український покупець ресейлу очікує дуже вигідної пропозиції, що також може мати певний психологічний тиск на продавця, який оцінює свої модні активи дорожче.

Для порівняння, приблизно 50% речей на американському ресейл-майданчику StockX перевищує вартість товарів на первинному ринку. Ціноутворення на платформі побудовано на алгоритмах, аналогічних фондовій біржі, коли ціну визначає попит. Тому, наприклад, звичайні кросівки Adidas у рідкісному кольорі можуть значно перевищувати вартість нових. Це особливо логічно для ринку сегмента люкс, оскільки попит на такі товари зростає, а пропозиція завжди лімітована.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X