Стисло і зрозуміло: Укравтодор відремонтує ще на 30% більше доріг наступного року

30 жовтня 2020, 12:00

П’ятниця, 30 жовтня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Депутати повинні підготувати нові законопроекти з позначкою «терміново» для відновлення антикорупційного законодавства, визнаного недійсним у вівторок Конституційним Судом, — заявив вчора президент Зеленський на надзвичайному засіданні Ради національної безпеки і оборони. «Електронна система декларування активів в Україні буде працювати», — сказав він, розпорядившись відновити її. «Проекти законів з її відновлення мають бути підготовлені і скеровані о Верховної Ради як невідкладні». Наступного тижня Рада знову збереться після провалу правлячої партії на місцевих виборах. Після виборів у неділю поки невідомо, чи залишиться у президента більшість у парламенті.

Відео дня

  • Якщо Рада національної безпеки визначає дії Конституційного Суду загрозою безпеки України, «Зеленський міг би запропонувати проект закону, який перебудує суд і звільнить всіх 15 суддів», пише Kyiv Post. Натякнувши на це, Зеленський вчора сказав: «Не можна ігнорувати досягнення країни в боротьбі з корупцією. Рішення осіб, дії яких стають дедалі більш небезпечними для суспільства, повинні оцінюватися негайно і суворо».

  • Вчора судові позови про ліквідацію органів по боротьбі з корупцією викликали різку критику послів ЄС і G-7 в Києві. Аналітики кажуть, що під загрозою перебувають: безвізовий доступ в ЄС і угода про резервне кредитування МВФ.

  • Іноземні та національні будівельні компанії зможуть брати участь в контрактах на суму до $2 млрд на реконструкцію 1500 км автомобільних доріг в Україні до 2023 року, заявили представники уряду вчора на вебінарі, присвяченому державно-приватному партнерству в дорожньому секторі. Тендери мають бути визначені наступного року на шість секцій «М» або міжнародних автомобільних доріг, сказав міністр інфраструктури Владислав Криклій. Шість ділянок є першою фазою проекту вартістю $9 млрд протяжністю 4500 км, який триватиме до десяти років.

  • На першому етапі буде проводитися модернізація існуючих доріг. Ці ділянки автомагістралі стануть першими платними дорогами в Україні, але будуть «дорогами в розстрочку», — сказав Криклій. В рамках цієї системи інвестор заплатить за будівництво, але окупити свої інвестиції зможе через автодорожню інфраструктуру, в основному через заправні станції, ресторани і рекламні щити. Україна — одна з небагатьох великих країн світу, де немає платних доріг. Онлайн-сесія залучила 310 учасників із 43 країн світу і 38 компаній, про що міністр Криклій пізніше написав у своєму каналі телеграм.

  • Система державно-приватного партнерства в Україні розробляється за рекомендацією групи IFC Світового банку. З 2014 року IFC консультувала уряд із 147 державно-приватних проектів, в рамках яких передбачається залучити $33 млрд приватного фінансування. В Україні IFC супроводжували нещодавно завершені концесійні договори в Херсонському порту, і Ольвії, які мають принести інвестиції на суму $137 млн. Наразі IFC консультує підготовку тендера на концесію Українського контейнерного терміналу в порту Чорноморськ і аналізує концесії залізничних станцій. «Цей проект може принести більше $150 млн, — говорить регіональний менеджер IFC Джейсон Брет Пелмар».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

  • Укравтодор планує відремонтувати 6800 км доріг наступного року, що майже на 30% більше, ніж план на 2020 рік, заявив учора на презентації плану державно-приватного партнерства в сфері автодоріг глава Державного дорожнього агентства Олександр Кубраков. Джерела фінансування: дорожній фонд, кошти залучені під державні гарантії від міжнародних фінансових організацій, як-от Світовий банк, і, можливо, від першого державно-приватного партнерства.

  • Минуло два місяці після того, як Володимир Жмак обійняв пост глави державної залізниці України. Вчора він оголосив, що відмовиться від угоди 2018 року на $1 млрд про купівлю 200 тепловозів у Wabtec Corporation, колишньої GE Transportation. «Що стосується співпраці з General Electric, то сьогодні я не бачу необхідності в подальшому придбанні локомотивів GE», — сказав він на прес-конференції в Києві. «Наша мета — перейти на електровози, тому що це набагато економічніше». Із 23 300 км шляхів Укрзалізниці електрифіковано лише 44%.

  • До кінця липня українські офіційні особи неодноразово заявляли, що вони ведуть переговори про підписання контракту на купівлю ще 40 локомотивів у Wabtec — покупка, яка коштуватиме $185 млн. Це після початкової закупівлі 30 тепловозів Wabtec в 2018-2019 роках. У січні минулого року президент Зеленський сказав держсекретареві США Майку Помпео: «Міністерство інфраструктури і Укрзалізниця вже ведуть переговори про придбання нової партії локомотивів американського виробництва».

  • Велика частина рухомого складу УЗ вийшла із запланованого терміну експлуатації, Жмак вказав такі норми амортизації: 958 електровозів і 227 тепловозів — 96% від загального числа техніки УЗ; 41 138 вантажних вагонів — 89%; і 2040 пасажирських — 88%. За його словами, для прискорення відновлення парку УЗ витратить $250 млн в наступному році на виробництво 4200 нових вантажних вагонів і на капітальний ремонт 20 тисяч одиниць. На капітальний ремонт локомотивів залізниця витратить $145 млн. В Україні шість локомотиворемонтних заводів. Єдиний в країні завод з виробництва локомотивів розташовано в тій частині Луганської області, яка зараз під контролем Росії.

  • Австрійська компанія Rail Cargo Group запускає новий щотижневий вантажний контейнерний потяг з центрального Китаю до Відня через Україну. Крім того, Rail Cargo, підрозділ Австрійських федеральних залізниць (ÖBB), нещодавно оголосив, що подвоює — до двох разів на тиждень — частоту своїх вантажних поїздів з Сіаня, Китай, до Будапешта через Україну. Раніше через Білорусь проходило кілька поїздів з Китаю до Центральної Європи. Маршрут Китай-Казахстан-Росія-Україна забезпечує краще з геополітичної точки зору, швидке і стабільне рішення для перевезення невеликих вантажів між Сіанем і Віднем стабільним залізничним маршрутом — сказали в австрійській компанії Центру транспортних стратегій України.

  • В рамках останнього кроку щодо виведення фур з житлових районів Одеси, Євротермінал розпочав будівництво залізничної гілки до сортувальної станції Одеса-Пересип, приблизно за п'ять кілометрів на північ від порту. Наразі 80% контейнерів в'їжджають і виїжджають з Одеського порту на фурах.

  • Використання мобільного телефону 4G абонентами Київстар в третьому кварталі зросло на 50% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року повідомляє Укрінформ. Мережа 4G Київстару, найбільшої мобільної компанії країни, наразі охоплює 84% населення України, повідомляє компанія. З 25,8 млн власників сім-карток Київстар 65% використовують свої телефони для передавання даних. Через карантин «абоненти дедалі більше використовують цифрові продукти», — сказав президент Київстар Олександр Комаров.

  • Білорусь відучора закрила свої кордони з Литвою, Польщею та Україною, повідомив Державний прикордонний комітет Білорусі. Причина — «існуюча епідеміологічна ситуація в сусідніх країнах». Хоча рівень зараження коронавірусом в Росії на 50% вищий, ніж в Білорусі, кордон з Росією не було закрито. Це наводить декого з аналітиків на висновок, що Олександр Лукашенко, самопроголошений президент Білорусі, готує репресії напередодні президентських виборів у США, які відбудуться наступного вівторка. Білорусь не блокує вантажний транспорт з України, наразі — свого великого торгового партнера.

Від редактора:

Я переглядав вебінар про державно-приватне партнерство після того, як великий іноземний інвестор у вітрову енергію нагадав мені, що уряд заборгував $1 млрд за електроенергію інвесторам у відновлювану енергію. Потім я дізнався про новини, що УЗ відмовляється від угоди з Wabtec (GE) з купівлі локомотивів на $1 млрд. Ба більше, не забуваємо, що це все були проекти Порошенка. Та що коли в 2027 році іноземна будівельна компанія побачить, як український новий уряд урізує платежі за платні дороги, щоб виграти голоси на виборах. Чи буде цей новий уряд стверджувати: «І це були угоди Зеленського»?

Стисло і зрозуміло  щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Показати ще новини
Радіо НВ
X