Карантин — на допомогу. Міфи і правда про віддалену роботу

30 березня 2020, 19:05

Як працювати з дому ефективно і що має зробити менеджер, аби правильно все організувати

Море, пляж, пальма. Ноутбук на колінах. Шепіт хвиль. Чітко структуровані думки, креативні ідеї та навіть геніальні думки з робочих питань, які приголомшують шефа: «з першого числа йдеш на підвищення!». Приблизно так уявляють собі дистанційку працівники, які просиджують в офісі «від» і «до».

Відео дня

Це не вигадка. За даними HAYS, міжнародної рекрутингової компанії з головним офісом у Лондоні, 90% офісних співробітників мріють про віддалений режим. На їхню думку, так продуктивність зростає багаторазово (35% опитаних), а керувати часом можна на свій розсуд (30% опитаних), що теж здається привабливим.

Але практика показує, що для більшості людей робота поза офісом — серйозне випробування. Не для кожного віддалена робота може стати прийнятною «нормою життя».

«Жодного релаксу!»: три міфи про «дистанційників»

Міф 1. «Живу де хочу, працюю де хочу вільна людина!» Здебільшого — правильно. Але, за статистикою, 81% співробітників на віддаленому режимі не змінюють місце проживання. Робочий графік може зміститися на ранкові або вечірні години, але загалом залишається таким самим.

Міф 2. «Коли хочу, тоді працюю, коли хочу тоді відпочиваю». Ось тут помилочка. Під час роботи в команді є графік, дотримуватися якого обов’язково. Бути на зв’язку в певні години — норма. Дедлайни ніхто не скасовував, а виконати свій обсяг роботи сам бог велів — бо від цього залежить результат діяльності всього колективу.

Міф 3. «Вдома я сам собі начальник, колеги не відволікають, начальник не стоїть над душею, а значить, зробити все зможу за кілька годин. Далі привіт ігри, серіали та інші розваги!» Самообман. Опитування свідчать, що 35% віддалених співробітників витрачають на роботу стільки ж часу, як і в офісі, а 34% сказали, що працюють тепер навіть більше.

Людина без спеціальної підготовки зустрічається з масою відволікаючих чинників. То двері рипнули хто там прийшов?), то кішка сіла на клавіатуру (як же не приголубити цю красуньку?), то телевізор заговорив про щось «надзвичайно важливе».

Свобода дій це складний процес самоорганізації та дисципліни

Але є і хороші новини. Налаштуватися на продуктивну роботу з дому можна. Що потрібно для цього зробити:

1. Заздалегідь облаштувати робочу зону. Нічого зайвого і відволікаючого. Добре, якщо це окрема кімната.

2. Налаштуватися морально, перемкнутися на «робочий день» із робочим настроєм і у відповідному одязі. Звісно, ваш халат ніхто не побачить по той бік екрану, але для внутрішньої впевненості все ж краще надягти щось, у чому ви зазвичай ходите до офісу.

3. Налаштувати домашніх, що тепер це ваш «офіс і ваша робота» — хай не смикають через дрібниці.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

4. Вимкнути соцмережі і телевізор — в офісі ж таке не вітається?

5. Встановити для себе чіткі межі робочого часу (наприклад, з 9−00 до 18−00 з обумовленою перервою на обід). Паузи допустимі не частіше ніж через 1,5−2 години.

6. Строго слідувати заздалегідь прописаному плану роботи на день (використовуйте корпоративний календар або напишіть свій власний перелік завдань). Виконавши пункт плану — поставте галочку, так можна буде відстежувати власну продуктивність наприкінці робочого дня.

Свобода дій — це складний процес самоорганізації та дисципліни. Чи зможе людина працювати так само продуктивно, як і в офісі та не почуватися «не у своїй тарілці» залежить багато в чому від керівника.

Як налагодити роботу команди віддалено: три лайфхаки для шефа

Карантин — захід не частий у нашій країні. Багато керівників із жахом задумалися про дистанційну роботу. В голові одразу виникає образ неголеного чолов’яги з ноутбуком на колінах, який постійно щось жує і потягує пиво прямо з пляшки. Хіба це працівник?

Але звернемося до статистики. Професор Стенфордського університету Ніколас Блум (Nicholas Bloom) два роки вивчав принципи роботи компаній зі співробітниками, розкиданими у всьому світі. Картинка приголомшила своїми результатами. Дослідження довело, що переваги віддаленої роботи незаперечні.

Загалом, завдяки «дистанційникам» вдається добряче заощаджувати на накладних витратах (67% компаній зафіксували економію витрат на інтернет, канцтоварах та офісній техніці) і ФОП (14% компаній виявили, що ті, хто працює поза офісом, рідко беруть офіційні лікарняні, і не вимагають доплат за роботу в позаурочний час).

Але як отримати максимальну вигоду від вимушеної віддаленої роботи і організувати процес так, щоб «і вовки ситі та вівці цілі»?

В основі ефективної роботи команди лежить мотивація. А мотивація — це наслідок психологічного комфорту і рівня довіри у колективі.

Що робити:

1. Комунікація на всіх можливих рівнях

Створіть безболісний перехід співробітників онлайн: дайте надійні канали зв’язку, напишіть докладні інструкції про графік роботи, про планові «летючки» та інше.

Створіть чати для спілкування з робочих питань і для «поговорити» — так, без цього нікуди. Переконайте людей, що з будь-якими питаннями є до кого звернутися. Нічого не змінилося, хіба що формат.

Використовуйте будь-яку можливість особистого або колективного спілкування «голосом», а ще краще — з відеозв'язком (добре, що інтернет дає змогу це зробити).

Розбавляйте сухі повідомлення електронкою «смайликами» — це неабияк допомагає передати емоції людини, що сидить на тому боці екрану, та й до того ж на відстані декількох десятків кілометрів.

2. Ефект повної присутності

Організовуйте активності у чатах «для поговорити», розповідайте про новини компанії — нехай усі будуть у курсі.

Відмінна ідея — влаштувати «корпоративчик із приводу повернення до офісу» або запланувати тімбілдинг. Ініціюйте творчий мозковий штурм із цього приводу. Всі мають перебувати у радісному очікуванні «маленького, але приємного» свята життя.

3. Робочий час і контроль

Заздалегідь обговоріть форми відстеження продуктивності роботи кожного (спеціальні програми допоможуть це влаштувати). Всі учасники процесу мають чітко знати свої обов’язки і дотримуватися дедлайнів.

Намагайтеся не турбувати співробітників у позаробочий час — поважайте їхній приватний часовий простір. Довіряйте колегам і вимагайте тільки кінцевий результат, уникаючи гарячкового контролювання дрібниць у процесі.

Цікаву думку висловив Джейсон Фрід у своїй книзі «Remote. Офіс не обов’язковий». Якщо не дослівно, то звучить так: «Ви няня, а не керівник, якщо відпускаєте своїх співробітників із офісу в страху, що без вашого нагляду все завалиться».

Не будьте нянею, правильно організуйте процес і пожинайте плоди успіху.

Досвід великих корпорацій свідчить про те, що відповідальний працівник відмінно виконує свої обов’язки, незалежно від того, де перебуває. Просто кожному потрібен свій час на адаптацію.

Показати ще новини
Радіо NV
X