Геймінг, технологія, сервіс. Що 2022 рік готує для рекламного ринку?

7 грудня 2021, 13:50

Як рекламний ринок обростає «технопарками» і чому головна інновація не у технологізації, а в інтеграції.

Зараз для запуску нішевого чи вузькоспеціалізованого агентства не потрібні великі інвестиції. Якщо ти добре розумієшся на одній темі, ти вже можеш стати засновником або CEO маленького, але власного бізнесу. Тому на комунікаційному ринку поки що видно сильну роздробленість — десятки нішевих агентств, сотні технічних стартапів, безліч компаній у РРС, SMM, SEO, ASO тощо. Перерахування трилітерних абревіатур можна ще довго продовжувати. Ринок багатий і насичений різноманітними рекламними пропозиціями. Однак ми вже бачимо світовий тренд на екстремальну затребуваність тих компаній, які можуть розібратися у різноманітності дрібних рішень та переваг окремих продуктів.

Відео дня

Послуги з інтеграції всіх можливостей ринку в єдину екосистему стане ключем до створення успішного рекламного бізнесу. Напрями, у яких розвиватиметься сучасна рекламна промисловість, не можна перераховувати. Щось було трендом останніх двох ковідних років і продовжуватиме вдосконалюватися в майбутньому, не вичерпавши всі можливості для випереджувального зростання: інфлюєнс-маркетинг, цифровізація бізнесу, побудова нових е-commerce взаємин зі споживачем. Щось уже устаканилося і далі формуватиметься разом із ринком. Я б виділив чотири нових тренди найближчого часу:

1. Рекламні агентства стають дедалі технологічнішими, але головна мета цієї технологізації — сервіс. Автоматизація маркетингових процесів необхідна, щоб обробляти запити рекламодавців ще швидше, ще точніше і наочніше. В результаті в агентствах, як гриби, ростуть власні технологічні продукти — дашборди рекламних кампаній, передиктивний аналіз, атрибуція реклами, продукти моніторингу, управління бренд-репутацією, і ще багато всього. Цей «технопарк» у складі агентств стає новою нормою в обслуговуванні клієнтів.

2. Курс на консолідацію технологій та реклами. Вже кілька років спостерігається стрімке зростання кількості маркетингових технологій у промисловості. За даними дослідження MarTech Made in Ukraine 2021 (проведене dentsu Ukraine спільно з Brise Capital, ІнАУ, Center42) кількість продуктових компаній перевищує 200. Але чим більше технологій, тим більше розгубленості у брендів, як ефективно їх запускати та застосовувати. Тому паралельно зі зростанням MarTech проєктів зростатиме запит з боку рекламодавців на ефективну селекцію, апробацію та інтеграцію цих продуктів у їхні комунікаційні стратегії.

Рекламодавці чудово усвідомлюють, що не існує рятувального кола для їхнього бізнесу в особі однієї технології. Це біль, який потрібно зняти. Ці процеси сприятимуть консолідації компаній MarTech з великими рекламними холдингами та партнерству продуктових компаній з медійними агентствами. Сьогодні справжня інновація комунікаційної індустрії полягає в тому, щоб об'єднати розрізнені технічні рішення та медійну експертизу в одному флаконі, щоб отримати максимальну синергію від цього союзу.

3. Геймінг, збагачений медійною експертизою. Ігри зростають у геометричній прогресії та стають важливим центром поп-культури, створюючи безліч можливостей для просування. Тим не менш, для більшості рекламодавців це зовсім не вивчений канал комунікації. Окремий бар'єр, який перешкоджає українським рекламодавцям заходити в кіберспорт, — великі складнощі з виділенням та таргетуванням лише на українську аудиторію.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Але ці стримувальні фактори — питання часу та переговорів. Інвестиції у геймінг зростатимуть. Аудиторія геймінгу теж зростатиме. Отже брендам і кіберспорту доведеться знайти рішення з взаємодії, вигідні для обох сторін. Комунікаційні агентства, розуміючи завдання всіх сторін, виступатимуть медіаторами між рекламодавцями та геймінговими платформами, привносячи вивірену та точну медійну експертизу до поки що хаотичного світу кіберспорту, який, проте, швидко зростає.

4. Репутаційна конкуренція між компаніями зростатиме. Споживач все частіше ранжує у своїй свідомості бренди залежно від внеску у благу громадську справу. Тому ми спостерігаємо професіоналізацію комунікацій, пов’язаних із соціальною відповідальністю. Цей тренд розвивається у трьох напрямах. По-перше, велика увага на внутрішню комунікацію. Люди хочуть і готові працювати у по-справжньому соціально-відповідальних компаніях. Вони готові запитувати і питають свого роботодавця, що той зробив для суспільства і для навколишнього світу. По-друге, багато глобальних брендів почали робити ставку на соціально відповідальних підрядників, вибудовуючи таким чином свою репутацію. По-третє, комунікації із соціальної відповідальності, якими раніше опціонально займалися HR/PR відділи самостійно, тепер дедалі частіше делегуються на аутсорс до агентств або включаються до загальної комунікаційної стратегії.

Тренди трендами, але і про класичний медійний ринок не варто забувати. Після рваного за темпом 2021 року, наступний, 2022-й, здається поки що абсолютно чудовим. Диджитал у всіх його проявах росте швидше за інших і тягне за собою в прекрасне майбутнє інших учасників індустрії. Телебачення, про швидку смерть якого не говорить лише лінивий, відроджується, подібно до фенікса, і знаходить своїх глядачів, у той час, коли українцям доводиться проводити більше часу вдома.

Ще на початку року я дав оптимістичний прогноз — за підсумками 2021 року рекламний ринок зросте на 30% або навіть більше (з урахуванням немедійного диджиталу). Чому була така впевненість? Я бачу показники зростання оборотів нашої комунікаційної групи, визначаю зростання кожного з наших колег-конкурентів в інших рекламних агентствах/групах та роблю такий висновок. 2022-й рік виведе вперед і додасть ринкову частку тим гравцям ринку, які зможуть стати ефективними інтеграторами розрізнених платформ, продуктів, інструментів та рішень.

Показати ще новини
Радіо NV
X