Профрозвиток - шлях нагору чи глухий кут

10 жовтня 2017, 12:45
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Ми часто чуємо, що постійний розвиток збільшує нашу вартість на ринку праці, і, відповідно, заробітну плату. Чи правда це?

Або, скоріше, ми хочемо вірити, що готові професійно розвиватися в ім'я світлої і великої мети? Судячи з результатів нашого опитування, саморозвиток для нас не чужий, хоч вкладати в нього великі бюджети ми поки що не наважуємося.

Відео дня

Наприклад, 70% опитаних «прокачують скіли», завдяки новинкам в професії. Ще 42% – вчать іноземні мови, а 35% вважають за краще вебінари і онлайн-курси. Кожен четвертий вважає за краще курси і конференції, а ще 14% – професійно лінуються.

Бажання заощадити на розвитку зрозуміле – тільки 27% компаній оплачує участь своїх співробітників у курсах. При цьому, найбільш «ходовий» товар для навчання співробітників – курси підвищення кваліфікації. Їх готові оплатити 68% роботодавців.

На другому місці з 30% – курси особистісного росту, а кожен четвертий роботодавець оплачує навчання англійській своїх співробітників. Що цікаво, роботодавці цінують амбітних, самовмотивований фахівців. Але оплачувати їх амбіції, нехай і такі, що підвищують їх ефективність, в більшості випадків не готові.

І тоді зрозуміло, чому 44% учасників опитування за останні півроку не знайшли можливості/часу/бажання відвідати профільні заходи. Викроювати з сімейного бюджету чималі кошти на навчання, яке може стати в нагоді, а може й ні – не кожен може собі дозволити.

Найважливіший фактор, для більшості опитаних, – навчання просто підвищило самооцінку. Прикро, що отримані знання ніяк не стали в нагоді 55% учасників опитування. Ще 23% визнали, що завдяки новим знанням їм легше було знайти нову роботу, а 16% підвищили або посаду, або зарплату.

Судячи з результату опитування, наші респонденти або вчилися не тому, або вивчилися так, як їх роботодавець ще не виріс.

Виходить, більше половини витратили час якщо не даремно, то з мінімальною користю. Для чверті отримані знання стали трампліном до нової роботи і реалізацією можливостей. І це означає, що для нинішнього роботодавця їх навички теж не стали в нагоді.

Таким чином, марність розвитку досягає 78%, що дуже сумно.

Судячи з результатів опитування, в сфері професійного розвитку існує досить глибокий дисбаланс між декларованими намірами роботодавців розвивати і ростити своїх співробітників і практичним невмінням застосувати навички вже навчених фахівців.

Виходить, самим співробітникам прокачування професійних навичок обіцяє просто підвищення самооцінки або можливість застосувати отримані навички, але вже в іншій компанії.

Так відбувається, оскільки навчання співробітників мало ув'язується зі змінами в бізнес-процесах компанії, які б відповідали рівню компетенцій фахівців, що зріс. Загалом, «горе від розуму», але вже в декораціях 21 століття.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X