Про підсумки 2016 для бізнесу

5 січня 2017, 08:02
У році, що минає, з позитивного відбулося зниження податкового навантаження на фонд оплати праці в частині ЄСВ

Ми бачимо, що зі зниженням фіскального тиску на бізнес надходження до бюджету збільшуються. Але сказати, що відбулася податкова реформа – вона не відбулася. З точки зору адміністрування, я вважаю, що рік був провалений. Особливо якщо говорити в контексті податку на додану вартість.

Відео дня

Те, що планувалося – публічність реєстрів Заявок на відшкодування ПДВ та хронологічне відшкодування ПДВ – на жаль, не відбулося. В грудні місяці нарешті ми бачимо на сайті фіскальної служби можливість переглянути повну інформацію, передбачену законом щодо відшкодування по кожному контрагенту окремо, а саме: дата заявки на відшкодування, всі перевірки та їх результати, оскарження результатів перевірок, інформацію про передачу висновку з ГФСУ в Казначейство, дату самого відшкодування тощо. Але ми не бачимо знову цілісної картини. Немає можливості швидко і достовірно проаналізувати процедуру відшкодування.

З точки зору перспективи, на платформі Законопроекту №3357 (ліберального законопроекту Южаніної), була створена робоча група і взявся за роботу влітку міністр фінансів Данилюк. І справді написаний законопроект №5368, який вже підтриманий депутатами і містить, з точки зору адміністрування, революційні норми. Основні з них – це запровадження електронного кабінету платника податків; заборона в односторонньому порядку розривати договір про визнання електронних документів і право приймати рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації (зупинка) податкових накладних / розрахунків коригування відповідно до встановленого ним порядку; публічність плану-графіку документальних планових перевірок на сайті ДФС; ліквідація податкової міліції і створення нового органу; проведення незалежного аудиту баз даних та інформаційних ресурсів, що використовуються органами контролю та визначити порядок контролю; створення не двох реєстрів на відшкодування ПДВ, а одного реєстру.

Це, безумовно, позитивні норми. Але у мене зараз дуже великі сумніви щодо того, що адміністрування ПДВ дійсно буде прозорим. Тому що ціна питання контролю ПДВ дуже висока. Я не думаю, що ті сили, які на сьогодні контролюють відшкодування ПДВ і отримують за це відповідні потоки, без бою спокійно здадуться і буде хронологічне відшкодування, буде публічний реєстр. Антикорупційність в цьому питанні полягає у скасуванні передачі висновку з ГФСУ в Держказначейство. Тобто реєстр знаходиться на сайті Мінфіну, фіскальна служба вносить туди дані, казначейство заходить туди ж і дивиться, кому відшкодовувати. Нема висновку – нема цього рішалова і визначення кому давати, а кому не давати. Я однозначно можу стверджувати, що на сьогодні день всупереч вимогам Закону не дотримано хронологічний порядок відшкодування. Тому ми законопроект №5368 чекаємо. Не можна сказати, що це дійсно реформи. Це знову якісь кроки, але істотно важливі, великі кроки в напрямі реформи. Цілісну реформу провести в Україні, мені здається, ніколи не вийде. Але я, звичайно, підтримую Законопроект №5368. Дуже сподіваюся, що законопроекти №5368 і №5132 будуть коректно імплементовані і втілені.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X