Чи підуть українці до ТРЦ після карантину. Споживчі настрої під час пандемії

24 квітня 2020, 15:15

Як безпрецедентні карантинні обмеження позначаться на сфері споживання та ритейлу? Щоб відповісти на це питання, ми провели дослідження споживчих настроїв українців

Ритейл та торговельна нерухомість зазвичай першими страждають від кризових явищ. Наразі існують підстави пророкувати суттєве зниження товарообігу, закриття магазинів та спустошення торгових об'єктів. Наскільки це вірогідно? Наприклад, згідно дослідження ICSC, 60% американців абсолютно комфортно повернуться до ТРЦ після карантину.

Відео дня

Ми у NAI Ukraine вирішили запитати й українців про їх настрої. Опитування проходило онлайн серед мешканців населених пунктів України чисельністю понад 50 тис. осіб, у віці від 18 до 65 років. Було опитано 500 людей.

Якими ж є споживчі настрої в цілому по Україні

За результатами дослідження, близько 44% українців відвідуватимуть ТРЦ з такою ж частотою, як і раніше, або навіть частіше. А от майже 8% опитуваних висловили невизначеність стосовно своїх планів. Карантин змінив на гірше споживчі настрої понад 52% українців — вони, імовірніше, знизять частоту відвідування ТРЦ з різних причин, але перш за все — через зниження доходів (24.9%).

Як зміняться споживчі настрої українців з огляду на регіон проживання

У порівнянні з мешканцями інших міст і регіонів, кияни менше схильні до змін споживчих звичок і не відмовлятимуть собі у відвідуванні ТРЦ (47.9%). Київ найменше за інших переживає зниження доходів (тільки 20%). Водночас кияни встигли оцінити онлайн шопінг — 15% продовжуватимуть покупки онлайн і після карантину.

Мешканці Західного та Центрального регіонів більше за інших готові повернутися до ТРЦ, або навіть відвідувати їх частіше. Захід має найбільший відкладений попит на перелік важливих покупок у торговельних центрах. Утім 28% респондентів планують обмежити себе у відвідуванні магазинів, аби й надалі уникати людних місць. Жителі центру України на рівні з Києвом перейшли на онлайн покупки і на рівні із Заходом потребують покупок у ТРЦ.

А ось жителі Сходу, що традиційно задіяні у бізнесі та виробництвах, які важко перевести на віддалену роботу, найбільше переймаються зниженням доходів. Із дослідження випливає, що вони найбільше стануть рідше відвідувати ТРЦ, саме через брак коштів (28.6%).

Південь України більше за інші регіони переживає через епідемію і 24% опитаних ладні рідше ходити до торговельних центрів, щоб уникати місць скупчення людей. До того ж тут інтерес до онлайн шопінгу менший, ніж у інших регіонах країни, проте сильніший попит на розваги та дозвілля у ТРЦ.

Споживчі настрої українців з огляду на вік, стать та розмірів населеного пункту

Мешканці великих міст та Києва менше за інших планують відмовлятися від відвідування ТРЦ через масові скупчення та страх за своє здоров’я — вони більше переймають коштами та зручністю онлайн покупок. Тоді як українці в невеликих містах мають більший відкладений попит та збираються частіше відвідувати ТРЦ після карантину аби здійснити необхідні покупки.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Українці старшого віку вже пережили не одну кризову ситуацію, то ж не планують суттєво змінювати частоту відвідувань ТРЦ, але наразі більше за інших не хочуть робити точних прогнозів. Молодь сильніше зацікавлена онлайн покупками та дещо сильніше переживає через зниження доходів та загрозу зараження у публічних місцях.

Жінки менше за чоловіків зазнали зниження доходів та більше переймаються за своє здоров’я, тоді як чоловіки мають більше відкладених покупок, а тому сильніше чекають на відкриття ТРЦ.

Як змінився добробут українців і чи вплине це на відвідування ТРЦ

За період карантину добробут українців поки що не зазнав суттєвих зрушень. Лише 8% співвітчизників тепер можуть дозволити собі менше товарів та послуг. А от невеликій частці киян карантин усе ж пішов на користь — обмеження витрат коштів на шопінг та розваги дозволили їм дещо заощадити на більш дорогі покупки.

Більшу частину з тих, хто повернеться до колишньої частоти відвідування ТРЦ або навіть стануть ходити туди частіше, складають українці з середнім та вище середнього рівнем доходу. Найбільш заможні громадяни висловили намір ходити до торговельних центрів з попередньою частотою за умови, що відвідували ТРЦ і до карантину, хоча і деякі з них встигли оцінити онлайн шопінг. Менше відвідувати ТРЦ через брак коштів або переживання за здоров’я у громадських місцях стануть українці саме із більш низьким рівнем добробуту. Це дає підстави стверджувати, що попри зниження загальної кількості відвідувань рівень товарообігу впаде менш суттєво.

Показати ще новини
Радіо NV
X