Три шляхи реформи Укрпошти

5 коментувати
До останнього часу Укрпошта була еталонним зразком застарілого державного підприємства, яке просякнуте радянськими стандартами на всіх рівнях і не може бути прибутковим

Проте не так давно керівництво Укрпошти знайшло шлях до реформування та оптимізації бізнес-процесів через запровадження стратегії розумних закупівель.

Традиційно Укрпошта мала імідж збиткового, і неефективного підприємства, і хоча швидкість та якість доставки ніколи не падала на найнижче дно, з появою потужного конкурента - Нової Пошти - цей імідж лише посилився. Конкурент швидко розвивався і займав все більшу і більшу частину ринку: з 2007 року, коли Нова Пошта вперше вийшла на прибутковий рівень і мала всього 57 відділень по Україні, до 2014 року кількість відділень зросла вже до 1618, що свідчить про високі темпи зростання та залучення великої кількості нових клієнтів. Проте насправді, Укрпошта аж ніяк не є збитковим підприємством: лише за 2014 рік компанії вдалося заробити 4.2 мільйони гривень. Враховуючи фактор конкуренції, Укрпошті довелося модернізуватися і реформуватися аби достойно відповісти своєму конкуренту і втримати свої позиції на ринку. Довгий час компанія шукала механізм, що дозволив би почати процеси внутрішньої оптимізації з метою покращення внутрішніх процесів і як наслідок - запровадження нових стандартів якості обслуговування клієнтів, і електронні закупівлі можуть стати для Укрпошти таким механізмом.

Укрпошта не є виробничим підприємством, тому обсяги закупівель цього підприємства не можна порівняти із обсягами якогось великого металургійного заводу, проте Укрпошта має ряд особливостей, які роблять процес закупівель для неї доволі складним та заплутаним.

По-перше, маючи велику кількість філій по всій Україні, компанія має забезпечити всі відділення від центрального офісу до відділень у найменших селах всім тим, що необхідне їм для роботи. По-друге, незважаючи на невиробничий характер підприємства, Укрпошта закуповує велику кількість товарних груп, аби забезпечити необхідними матеріалами офіси, склади, служби доставки та інші підрозділи. Враховуючи ці особливості, можна бути впевненим, що просте запровадження системи електронних закупівель у випадку Укрпошти не спричинило б  видимого результату. Для того, щоб зробити процес закупівель для Укрпошти ефективним, необхідно запровадити стратегію розумних закупівель, яка б врахувала всі особливості цього підприємства та могла б вирішити їх.

Керівництвом Укрпошти було прийнято наступні кроки: по-перше, було розроблено стратегію закупівель, яка передбачала не просто механічне оформлення всіх потреб Укрпошти в системі електронних закупівель ProZorro, а комплексний підхід до процесу закупівель. В результаті, Укрпошта проводить конкурси серед торгівельних майданчиків, що здатні запропонувати індивідуальні рішення для складних закупівель.

По-друге, Укрпошта зробила ставку на навчання персоналу роботі з системою електронних закупівель. Для ефективного навчання було застосовано різні методики. Однією з таких методик було обов’язкове проходження онлайн-курсу з користування системою електронних закупівель, створеного експертами платформи онлайн-курсів Prometheus. Крім того, Укрпошта постійно проводить навчальні семінари та тренінги для керівників філій, відділів та підрозділів, в ході яких менеджери Укрпошти навчаються роботі з системою закупівель та опановують стратегії закупівель. До навчання залучаються спеціалісти системи ProZorro та торгівельних майданчиків, підключених до неї. Це дає змогу зробити закупівлі професійними, що в свою чергу мінімізує людський фактор, знижує вірогідність помилок та неузгоджень при оформленні тендерів, дозволяє підприємству більш ефективно здійснювати закупівлі та заощаджувати більше коштів.

Третім кроком стало запровадження максимальної прозорості та підзвітності Укрпошти. Разом із спеціалістами Vox Ukraine Укрпошта створила окремий модуль в системі bi.prozorro.org, який дозволяє в онлайн-режимі відстежувати всю статистику закупівель підприємства в цілому. Такий крок дозволяє контролювати всі закупівлі підприємства та стежити за тим, аби жоден тендер не проводився із порушеннями.

Реформа Укрпошти ще не завершена, проте перші успішні результати можна побачити вже зараз. В майбутньому, очікується, що прийняті кроки призведуть до покращення не лише закупівельного процесу Укрпошти, але і налагодження всього внутрішнього апарату підприємства.


«Діалоги про майбутнє»

НВ представляє: «Діалоги про майбутнє» з Уільямом Тейлором, Павлом Шереметою і Дмитром Кулебою.

Київ-Вашингтон-Брюсель
Яке місце займає Україна у цьому трикутнику? Якою нашу країну бачать у Європі та США?

Відвідати лекцію
Ukraine-2020

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время Бізнес, напишіть, будь ласка, листа за адресою: kolonka@nv.ua

Експерти ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

опитування

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер: