Як звільнити співробітника

20 жовтня 2020, 15:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Основні помилки роботодавців, які впливають на ефективність роботи і можуть зіпсувати репутацію компанії

Коли ми наймаємо співробітника, то в останню чергу розмірковуємо про те, як ми будемо його звільняти. Однак, коли ми наймаємо людину на роботу, це краще відразу обумовлювати — за яких обставин робочого процесу ми можемо розійтися.

Відео дня

Співробітник має чітко зрозуміти і погодитися з відповідальністю і завданнями, які він на себе бере, і знати, що невиконання домовленостей тотожне звільненню. Тоді все буде прозоро, без образ і втрати часу через сподівання на те, що «а раптом він ще розкриється і полетить».

Як це зробити

Варто відразу прописати завдання і терміни для нового співробітника. Максимально чітко і структуровано, в цифрах під мотивацію. Так само ретельно потрібно прописати умови, за яких ви припините робочі відносини.

Важливо. Ніколи не обіцяйте золоті гори без чітких вимог, інакше демотивуєте співробітника або почуєте ультимативні вимоги з його боку.

Важливо не просто ставити чіткі зобов’язання, але й перевіряти на точках контролю їх виконання. У разі невиконання, звісно, можна дати шанс, якщо виконано 70−80% обумовленої роботи. Другий шанс є неприпустимим, якщо показники падають ще нижче, а людина шукає винних. Це помітно навіть зовні — без енергії «жити і творити» ви не отримаєте очікуваного результату — звільняйте, не шкодуючи.

Не треба тягнути за вуха і шкодувати, якщо людина не впоралася зі своїми обов’язками. Це завжди працює в мінус. Цілком можливо, що цей співробітник буде краще працювати в іншій компанії або на іншій посаді. І ви просто зараз відбираєте продуктивний час один в одного.

Ще гірша ситуація, коли спочатку керівник не поставив точних завдань і починає дізнаватися думку «офісу» і, як результат, отримує абсолютно конструктивну відповідь з особистих думок про те, на скільки цей кандидат зручний кожному з членів команди.

Як правильно звільнити

Безпосередньо обговорюючи звільнення, важливо аргументувати своє рішення винятково робочими цифрами. Не потрібно обговорювати особистісні характеристики будь-кого, шукати епітети для виконаної роботи. Є дані, і на них потрібно зважати. Просто покажіть цифри і погодьтеся удвох, що результат не той. Людина має сама зрозуміти і усвідомити, що вона не пристосована до таких умов. Причини тут не відіграють ролі.

Розставайтеся завжди максимально доброзичливо і виплачуйте всі обумовлені грошові зобов’язання зі свого боку. При розірванні робочих відносин зробіть акцент на тому, що, можливо, в іншій компанії співробітник розкриється краще, ніж це сталося з вами.

Важливі нюанси

1. Нерозголошення інформації

Це дуже важливий пункт для співпраці з топ-менеджерами і технологами. Обов’язково вписуйте штрафні санкції до договору найму, тому що людський фактор працює завжди. Прописуйте і можливість штрафів після звільнення у разі завданого репутаційного збитку компанії.

2. Будьте на сторожі репутаційних ризиків

Часто-густо люди вигадують свої варіанти звільнення, які виставляють їх у вигідному світлі, принижуючи при цьому співробітників і репутацію компанії загалом. Всі ми знаємо, як такі співробітники полюбляють виходити на ринок праці з гаслом «я все зробив сам», і це при тому, що завжди є команда з ен-ною кількістю фахівців. Та й просто дивно, що компанія в результаті вирішила позбутися такого крутого професіонала, хіба не так? Але тільки найбільш проникливі замислюються про повну картину подій.

Важливо. Щоб не мати справу з таким Я-співробітником, важливо пам’ятати, що рекомендації з попереднього місця роботи можуть безцінно допомогти при наймі. Не вислуховуйте тільки одну сторону, щоб не втратити в результаті гроші і час на адаптаційний період.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X