Можемо не встигнути. Як Україні виконати зобов’язання перед ЄС щодо техогляду

11 листопада 2021, 00:09

Різним гілкам влади настав час об'єднати зусилля.

Осінь 2021 року виявилася насиченою подіями. Після літніх канікул поновилося протистояння між політичними силами. скандали, що довго не вщухають, навколо спікера Верховної Ради і голови одного з великих державних банків. Ціна на газ б'є рекорди і спекуляції навколо трубопроводів тільки посилюються. А в Грузії тим часом затримано її колишнього президента, Міхеіла Саакашвілі.

Відео дня

При цьому не втрачають актуальності й проблеми у транспортній сфері. «Укрзалізниця» перебуває у критичному стані, на підприємстві створено антикризовий штаб на чолі з міністром інфраструктури Олександром Кубраковим. При цьому ніхто не скасовував розроблення та затвердження фінансового плану перевізника на наступний рік. Такі самі документи потрібно прийняти і для інших галузевих підприємств, наприклад, державних стивідорних компаній.

У портовій галузі також накопичилося чимало проблем. Необхідно на законодавчому рівні врегулювати відносини з інвесторами для залучення приватного капіталу у вітчизняні гавані. В іншому випадку багато планів розвитку перевалочних потужностей можуть залишитися на папері. Дорожнє господарство потребує ремонту та реконструкції.

Словом, команда Міністерства інфраструктури завантажена величезною кількістю завдань, які потребують негайного вирішення. І в довгому списку цих питань знаходиться ще одне, до якого руки ніяк не дійдуть, — це імплементація директиви 2014/45/EU про технічний контроль транспортних засобів. Саме її Україна зобов’язалася запровадити за умовами Угоди про Асоціацію.

Не можна сказати, що регулятор нічого не робив. Починаючи з 2018 року було зроблено чотири спроби зареєструвати відповідний законопроєкт. Однак далі громадських обговорень справа не пішла, оскільки до документа подавалася безліч зауважень, і узгодити його не вдавалося. Останню редакцію було оприлюднено на сайті МІУ 5 квітня 2021 року. З того часу в міністерстві змінилася керівна команда, яка спробувала перейти до активних дій.

А дії потрібні. Про це красномовно свідчить нагадування з боку Європейського Союзу, який закликає нашу країну відновити технічний контроль транспортних засобів. Тим більше частина транспорту прибуває до нас з ЄС і потім їздить туди, але вже з українськими номерами. З безпекою автомобілів у європейців суворо, а тому деякі експерти серйозно побоюються, що наші автомандрівники та заробітчани стануть небажаними гостями.

Як бути? Дедлайн — 2022 — наближається, залишається менше двох місяців. А список завдань Мінінфраструктури не зменшується, а невпинно зростає. Підвищуються і ризики не встигнути. І, мабуть, єдине правильне рішення у цій ситуації — це консолідація зусиль усіх гілок влади. Так, за умовами угоди саме МІУ є відповідальним за підготовку відповідного законопроєкту. Однак за стислих термінів та гострого дефіциту ресурсів допомогти регулятору міг би профільний комітет Верховної Ради.

Оскільки законопроєкт було доопрацьовано і навіть обговорено на урядовому комітеті, парламентарі могли б взятися за фінальне «огранювання» документа і потім зареєструвати його для подальшого розгляду на засіданнях фракцій та у сесійній залі. Тим більше, більшість титанічної праці вже позаду.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Лише об'єднання зусиль законодавчої та виконавчої гілок влади допоможе Україні виконати Угоду про Асоціацію з ЄС, ухвалити ефективні норми західного зразка, що дозволяють навести лад у сфері технічного огляду. Без суворих вимог, без відеофіксації процесу перевірки авто, без особистої відповідальності експертів ми й надалі бачитимемо на дорогах маршрутки та автобуси у неналежному стані, але з протоколами про проходження техогляду. А приватний автотранспорт може втратити можливість перетинати кордон із Євросоюзом.

Показати ще новини
Радіо NV
X