Працевлаштування за знайомством: "за" і "проти"

5 грудня 2017, 12:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Працевлаштування через знайомих, на перший погляд, вигідне всім сторонам, але разом з тим може зіграти й не дуже гарний жарт як із тим, хто рекомендує, так і з протеже.

“У кого є хороший бухгалтер-юрист-редактор? Порекомендуйте на роботу", – раз у раз зустрічається в стрічках соцмереж. Вигоди працевлаштування через знайомих очевидні. Роботодавець закриває вакансію без тривалих пошуків, величезної кількості співбесід і зайвих нервів, крім того, має вже спрацьовану команду. Людина, яка рекомендує підсилює свої позиції у компанії, надає послугу протеже, тим самим отримуючи "свою людину". Співробітник, котрого порекомендували, не витрачає багато часу на пошуки роботи, одразу має лояльність з боку керівництва і підтримку від того, хто порекомендував.

Відео дня

Але, крім усіх очевидних "за", є і суттєві "проти", які будуть видні пізніше.

Для роботодавця: рекомендувач і його протеже виглядають "одним цілим". Тож непросто оштрафувати або звільнити одного, не зачепивши іншого.

Для людини, яка рекмендує:

  • через асоціювання зі своїм протеже принаймні половина провини за його промахи буде на ній. Якщо прямо цього ніхто не скаже, то надалі до рекомендацій навряд чи прислухатимуться;

  • можливі труднощі у встановленні субординації, особливо якщо протеже нижче за посадою. А коли рекомендований колега до того ж не відрізняється тактом, і в офісі може називати вас "друже", то авторитет серед підлеглих можна втратити надовго;

  • кар'єрну конкуренцію і прояви заздрості, якщо ви на однакових посадах, теж не варто виключати зі списку;

  • ризик зіпсувати стосунки з протеже через робочі розбіжності – не всі вміють розділяти робоче й особисте.
Для протеже:
  • залежність від людини, котра порекомендувала. Постійне підтвердження статусу "своєї людини"; від вас підсвідомо можуть очікувати у будь-якому спірному питанні займати позицію рекомендувача, а у разі конфронтації – "підносити зброю";

  • упереджене ставлення інших співробітників.

Що можна і варто зробити, аби вигод у працевлаштуванні за знайомством було більше, ніж негативу:

  • розділити поняття "дружба" і "ділові стосунки";

  • до початку співпраці обговорити всі можливі нюанси щодо грошей, посади, відповідальності, субординації;

  • постаратися за можливості не афішувати знайомство;

  • з боку керівництва: ніяк не виділяти чийогось протеже.

Професіоналізм і ділове спілкування можуть посприяти встановленню здорової атмосфери у робочому колективі, навіть якщо в компанії практикується працевлаштування за знайомством.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X