Працевлаштування за знайомством: "за" і "проти"
“У кого є хороший бухгалтер-юрист-редактор? Порекомендуйте на роботу", – раз у раз зустрічається в стрічках соцмереж. Вигоди працевлаштування через знайомих очевидні. Роботодавець закриває вакансію без тривалих пошуків, величезної кількості співбесід і зайвих нервів, крім того, має вже спрацьовану команду. Людина, яка рекомендує підсилює свої позиції у компанії, надає послугу протеже, тим самим отримуючи "свою людину". Співробітник, котрого порекомендували, не витрачає багато часу на пошуки роботи, одразу має лояльність з боку керівництва і підтримку від того, хто порекомендував.
Але, крім усіх очевидних "за", є і суттєві "проти", які будуть видні пізніше.
Для роботодавця: рекомендувач і його протеже виглядають "одним цілим". Тож непросто оштрафувати або звільнити одного, не зачепивши іншого.
Для людини, яка рекмендує:
- через асоціювання зі своїм протеже принаймні половина провини за його промахи буде на ній. Якщо прямо цього ніхто не скаже, то надалі до рекомендацій навряд чи прислухатимуться;
- можливі труднощі у встановленні субординації, особливо якщо протеже нижче за посадою. А коли рекомендований колега до того ж не відрізняється тактом, і в офісі може називати вас "друже", то авторитет серед підлеглих можна втратити надовго;
- кар'єрну конкуренцію і прояви заздрості, якщо ви на однакових посадах, теж не варто виключати зі списку;
- ризик зіпсувати стосунки з протеже через робочі розбіжності – не всі вміють розділяти робоче й особисте.
- залежність від людини, котра порекомендувала. Постійне підтвердження статусу "своєї людини"; від вас підсвідомо можуть очікувати у будь-якому спірному питанні займати позицію рекомендувача, а у разі конфронтації – "підносити зброю";
- упереджене ставлення інших співробітників.
Що можна і варто зробити, аби вигод у працевлаштуванні за знайомством було більше, ніж негативу:
- розділити поняття "дружба" і "ділові стосунки";
- до початку співпраці обговорити всі можливі нюанси щодо грошей, посади, відповідальності, субординації;
- постаратися за можливості не афішувати знайомство;
- з боку керівництва: ніяк не виділяти чийогось протеже.
Професіоналізм і ділове спілкування можуть посприяти встановленню здорової атмосфери у робочому колективі, навіть якщо в компанії практикується працевлаштування за знайомством.
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.