Практика круто працюючої місії для бізнесу

18 березня 2019, 11:47

Жодна розробка стратегії бізнесу не обходиться без визначення місії компанії

Місія бізнесу – це така штука, про яку всі говорять, що це «неймовірно важливо». Жодна розробка стратегії бізнесу не обходиться без визначення місії компанії. При цьому на практиці найчастіше абсолютно не зрозуміло, навіщо місія потрібна і як розробити щось практично цінне, а не чергове гасло «ми за все хороше проти всього поганого».

Відео дня

Як наслідок – в світі кілотонни повністю не працюючих місій для бізнесу, і у будь-якого розумного власника або СЕО компанії виникає запитання, що робити, щоб наша не стала такою ж? Як зробити, щоб місія рухала бізнес вперед?

Колись я написала в Фейсбуці, що єдина справжня місія будь-якого бізнесу – робити щасливим його власника, і мене закидали помідорами. Але – вуду вічне, тому що вірне. Заява не модна, але абсолютно об'єктивна.

Як зробити, щоб місія рухала бізнес вперед?

Говорячи гранично коротко, вибудовування місії, з огляду не на позицію ощасливлення світу, людства, клієнтів, а на те, від чого пре власника цього бізнесу, дає бізнесу енергію і справжню мотивацію до розвитку.

Тому перший крок у створенні працюючої місії – запитати власнику себе три рази: навіщо я веду цей бізнес, що він мені дає важливого, що він дає мені такого, що не дає інша діяльність?

Не просто питайте «в голові», а записуйте відповіді (руками, не на компі, так ефективніше) або малюйте майндмепи.

А вже потім, дивлячись на відповіді з категорії «в чому місія мого бізнесу для мене?», запитайте себе і/або свою команду: «ось це заняття, яке приносить стільки користі і/або радості мені – що воно дає споживачам, людям, суспільству»? Тільки відповідайте чесно.

Як тільки у вас на цьому етапі буде звучати ідея, що суперечить тому, яка місія у бізнесу для вас особисто, відкидайте її, вона нежиттєздатна, це не те, що є насправді, а те, що хочеться зобразити. При максимальній чесності, і вдалому збігу обставин, знайдуться точки дотику – те, що одночасно критично важливо і для вас, і для клієнтів і суспільства – це і буде працюючою місією.

Ну і наостанок «страшне запитання»: а чи потрібна взагалі місія клієнтам бізнесу? Так кого вона хвилює, і хто з клієнтів буде морочитися ознайомленням з нею?

Зрозуміло, гола місія як така клієнтам і задарма не потрібна. Клієнти чекають то, що є наслідком правильно і чесно сформульованої місії бізнесу – якісні продукти, що і задовольняють їх запити, хороший клієнт-сервіс, ясне позиціонування компанії, легке вирішення спірних питань.

Але найбільше місія потрібна самому бізнесу і його власнику як практичний управлінський інструмент, який чимось нагадує цемент – сам собою не потрібен, і в будівництві не помітний, але без нього будинок перетворюється на купу каміння або бетону. Місія – це не для того, щоб ще раз сказати, яка компанія розумна або красива, а для того, щоб спростити стратегічний менеджмент.

Щоб, коли в компанії стануть виникати практичні запитання: вибрати партнера, прийняти складне рішення, наймати і звільняти людей – можна було поглянути на чесно сформульовану місію і визначити, наскільки рішення їй відповідає чи не відповідає. І це в рази спрощує і прискорює управлінські процеси, і дозволяє розуміти, на що спиратися в конфліктних ситуаціях.

Якщо у нас є місія і ми в неї віримо – ми в бізнесі діємо згідно з нею. Якщо ми не хочемо діяти так, як вимагає наша місія – значить, у нас не місія, а пафосна відмазка. І нам варто або створити реальну місію або спокійно вести бізнес без неї.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X