Нова нормальність або стара реальність? Як змінить наш світ COVID-19

10 червня 2020, 15:30

Поведінка споживачів онлайн може сказати багато про що. Наприклад, про те, де бізнесу шукати нові можливості

В останні кілька місяців ми бачимо велику кількість публікацій про те, як сильно зміниться наш світ після карантину. Багато авторів описують нову реальність з постійним соціальним дистанціюванням, масками, обмеженням пересування і роботою в віддаленому режимі. Сценарії різні, від стримано-оптимістичних до прямо-таки апокаліптичних.

Відео дня

У спробі передбачити майбутні тренди, експерти наводили безліч даних і графіків на підтвердження теорій. Я також з великою увагою відстежувала ситуацію і тепер готова поділитися власними висновками, виходячи з динаміки поведінки споживачів в онлайні, яка проглядається за час пандемії.

Що показують цифри

Нагадаю, карантин в Україні був офіційно оголошений 12 березня. Уже в той період експерти по всьому світу інформували про збільшення кількості користувачів і їхнього часу проведення в онлайні. У нашій же країні пік споживання інтернету припав на 14 тиждень (30.03−05.04). Це легко пояснити тим, що в той період максимальна кількість українців вирішила самоізолюватись, спрямувавши свій погляд в екрани. Тоді кількість користувачів інтернету зросла до 22,5 млн, що на 1,5 млн більше ніж на початку карантину. Відповідно зросла кількість переглядів і часу споживання контенту. До речі, драйверами зростання онлайну фактично виступили дві аудиторії: віком 14−24 роки та 35+.

Що стосується інтересів, в ТОП 5 ресурсів 14 тижня за охопленням увійшли google.com, youtube.com, facebook.com, wikipedia.org і ukr.net. Зазначу, Facebook став одним з основних каналів отримання новинної інформації і показав зростання на 10% до 15 тижня. Водночас у списку Т0П 20 серед новинних ресурсів TSN, Обозреватель, УНІАН, Українська Правда, Новое Время і 24tv.ua, трафік яких також зріс. Але не новинами єдиними. Збільшився попит і на онлайн-ритейлерів. Серед лідерів Prom.ua, Rozetka та epicentrk.ua.

Можна було б сказати, що, судячи з даних вище, прогнози багатьох експертів виправдалися — ми з головою поринули в онлайн. Але рівно до 18 тижня. З 18 тижня (27.04−03.05) ми бачимо повний відкат цифр до докарантинних. А з 20-го показники впали ще нижче.

Наприклад, дані показують, що охоплення тих же новинних ресурсів на 20 тижні знизилося вдвічі.

Користувач почав втрачати інтерес і до соцмереж.

Але тепер видно інший тренд. Українці стали набагато більше цікавитися погодою, чому сприяло ослаблення карантинних заходів. Зросли й інші категорії в інтернеті, а саме: розваги, пошук роботи, освіта, а також авто.

Про що говорять ці цифри

Досвід карантину показав, що інтернет — це досягнення людства, яке дозволяє нам переживати наслідки пандемії з меншими втратами в психологічному та економічному сенсі. Зв’язок з людьми в онлайні, можливість вести бізнес і продовжувати працювати віддалено, купувати товари і дізнаватися інформацію з усього світу щохвилини — принади нашої реальності, які все одно не замінять старий уклад. Так, можливо після карантину ми навчимося ефективніше використовувати інтернет, заощаджуючи власні ресурси, навчимося не дихати один одному в потилицю, стоячи в черзі, і звикнемо частіше мити руки. І все-таки ми все одно поступово повертаємося в наше офлайн-життя. І бізнесу потрібно вже задуматися про це, вибудовуючи свою стратегію.

Останні дані приводять нас до кількох висновків:

  • «Досить панікувати!»: Аудиторія втомилася боятися, тому погані новини перестали мати попит. А зростання інтересу до розваг дає ґрунт для брендів до зміни повідомлень і тональності контенту, який не повинен апелювати до пандемії.
  • «Час мурах»: падіння відвідуваності великих маркетплейсів, таких як Rozetka або Makeup пов’язано з їхньою неготовністю обробляти обсяги замовлень, які значно зросли. У таких випадках користувач починає шукати відповідну альтернативу, а це відмінна можливість для малого і середнього бізнесу. Щоб стартувати, досить створити лендінг з асортиментом товарів і правильно зорієнтувати рекламу в соцмережах.
  • «Навчання світло»: запит на онлайн-освіту зростає так само швидко, як і запити на пошук роботи. Вчитися онлайн будуть більше, тому брендам, які працюють у цій сфері, потрібно зосередитися на юзабіліті, впровадженні нових технологій і підходів, щоб бути максимально сучасними і зручними.
  • «Індивідуальний підхід»: всі зголодніли за виходом в офлайн і водночас звикли до використання електронних сервісів. Тому, сміливо оптимізуйте купівельний досвід, а для більшої ефективності, використовуйте технології, які дозволяють відстежувати шлях покупця з онлайну в офлайн і навпаки.

Підбиваючи підсумки, новий світ, який багато хто зараз намагається змалювати, занадто потворний і тому навряд чи зможе стати новою нормальністю. Такі страшні речі можуть реалізуватися тільки в умови реального апокаліпсису. Тому, до звичного способу життя ми повернемося набагато швидше, ніж хотілося б багатьом експертам і політикам. А компаніям, у цей період, раджу зосередитися на плануванні і розумінні того, які компенсатори необхідно включити вже сьогодні, щоб пережити фінансову кризу з мінімальними втратами. Подумайте про можливості, які ще не враховані, і ви зможете вийти з цієї ситуації переможцем, а не переляканим невротиком у рукавичках і масці, бізнес якого ледь тримається на плаву.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X