Шість правил для підприємців-початківців

3 вересня 2020, 14:00

Якщо ви зважилися на власну справу — ось кілька порад, які допоможуть набити менше синців.

Давайте уявимо собі ситуацію: ви — менеджер середньої ланки, вже не перший рік працюєте строго за графіком, від дзвінка до дзвінка. І ось, в один прекрасний момент, ви усвідомлюєте — вся ця буденна сірість не для вас.

Відео дня

Ви ризикуєте і наважуєтеся на старт власної справи, втілення своєї ідеї в життя. Натхненно беретеся за справу. Але раптом приходить усвідомлення, що все не так просто, що люди навколо не розуміють вас, не чують і не поділяють ваших поглядів, у яких ще вчора ви були впевнені на всі 100%. Що ви робитимете? Варіантів розвитку ситуації може бути декілька, але дотримуючись простих порад, ви зможете втриматися на плаву, і не загубитися, у так званій підприємницькій самоті. І цими секретами я готовий з вами поділитися.

А чому, власне кажучи, ви повинні мені довіряти? Навіщо вам прислухатися до моїх порад? Все дуже просто — до їх формування я дійшов шляхом проб і помилок, через розчарування і перемоги. Так, це сьогодні я керую клубом підприємців. Так, вже сьогодні наша команда вчить інших взаємодіяти, дискутувати, чути один одного і приходити в результаті до створення прибуткового бізнесу. А починав я інакше, пробуючи себе скрізь і в різних сферах, набиваючи перші «підприємницькі ґулі».

Правило 1. Емоції VS Системний підхід

Я вважаю, що більшою мірою бізнес — це про емоцію. По суті, бізнес — це реалізація бажань, цілей і амбіцій власника. Відкриваючи кейтерингову компанію, я зовсім не знав правил бізнесу. Все було побудовано виключно на емоції і внутрішній чуйці. І, знаєте, це працювало. Пізніше, надихнувшись фільмами про спортивні автомобілі та американські майстерні, ми з партнером запустили автосервіс. Були й інші підприємницькі напрями. І в результаті, я усвідомив — починати бізнес з емоцій — це круто, і це в кайф, але згодом без системного підходу вам не обійтися. Без системи вибудувати сильний стійкий бізнес неможливо. І тут необхідно дати можливість правилам очолити емоції.

Правило 2. Один у полі воїн VS Партнерський підхід

Досягнувши успіху в першому золотому правилі успішного підприємця, ви повинні сформувати і прийняти ключові принципи виживання в поки ще новому, але вже вашому бізнес-середовищі. Тому друге правило — про партнерство.

Знання потрібно давати лише тоді, коли на них є запит. Інакше це просто викинуті гроші і час

Відносини між бізнес-партнерами будуються на прагненні зробити разом більше, ніж окремо. Кожен з партнерів розуміє, що може виконувати роботу самостійно, але об'єднавши зусилля, реально досягти ще кращих результатів і швидше. Я не йду в бізнес без партнера, і вам не раджу намагатися будувати з себе якогось самостійного, який не потребує сторонньої допомоги, лідера. Будьте простіше. Пам’ятайте, важливо вміти слухати і чути, поважаючи думку іншого. А ось право на висновки і дії, і відповідальність за рішення все одно брати вам. Не бійтеся здатися слабким, адже успішне партнерство формується завдяки силі, а не слабкості. Запам’ятайте це золоте правило раз і назавжди.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Правило 3. Бути незрозумілим VS Говорити те, що від тебе хочуть почути

Майте внутрішню сміливість. Ми так виховані, що фактично стали співзалежниими від чужої думки. Ви часто, перш ніж дати відповідь людині, перебирає в голові варіанти, мовляв, як же краще сказати: те, що думаю, чи те, що від мене хочуть почути? Ні, ні, не намагайтеся здаватися унікальним. Я знаю, що хоча б раз у житті, але ви це робили.

В принципі, багато хто воліє вибирати загальноприйняту думку і бути зручним для інших. Можливо, так вони намагаються всидіти на кількох стільцях або отримати додаткову похвалу. Але цей рух всупереч самому собі. Робота над створенням ілюзії. Можливо, і ця модель поведінки може бути продуктивною. Але талановитих і успішних людей, що бояться висловити свою думку, я поки не зустрічав. Тому дістаємо свою внутрішню сміливість з глибини глибин, починаємо з нею працювати, виховуючи її, пестячи і плекаючи. Ця внутрішня сміливість допоможе вам не тільки розвиватися, а й зберігати кришталеву репутацію в бізнесі.

Правило 4. Найрозумніший VS Відкритий для нових знань

Це правило я поділяю для себе на два ресурси — зовнішній і внутрішній. Мені набагато легше говорити про саморозвиток. Ростеш сам, впираєшся в стіну. Відчуваєш некомпетентність. Підтягуєш інформацію, якої бракує. Отримуєш результат. Так завжди відбувалося зі мною.

З командою ситуація трохи інша. Я довго не міг збагнути, чому знання, які я їм даю, не сприймаються належним чином і зовсім не цінуються. Взаємозв'язок «компетентність — заробіток» здавалася мені занадто очевидною. І до мене не доходило, чому люди самі не хочуть заробляти більше. Пізніше відповідь мені підказали.

Ставте перед командою виклики, що перевищують їхні компетенції

«Перестань заподіювати добро». Знання потрібно давати лише тоді, коли на них є запит. Інакше це просто викинуті гроші і час. І це стало ще одним моїм правилом. Тепер програму розвитку команди формую тільки для тих, у кого виникає потреба. Їм же весь час і допомагаю. Решта не цікаві. У пріоритет ми ставимо особистісне зростання і персональні цілі кожного. Адже роблячи це для себе, людина зовсім інакше підходить до роботи. А звідси і запит на профільне навчання і підвищення кваліфікації. Якість, продуктивність і швидкість роботи такого лідера кардинально інші. Тож дерзайте, і ніколи не зупиняйтеся.

Правило 5. Шеф любить лестощі VS Критика — двигун прогресу

Прийняти це 5-е правило мені, як людині, яка не дуже любить критику, було зовсім непросто, але… Я навчився говорити своїм співробітникам, що їхнє завдання — не просто погоджуватися з моїми ідеями. Вони повинні критикувати їх, але при цьому пропонуючи кращі рішення і доповнення. Критикуєш — обов’язково запропонуй свій варіант. Нема цінності в тому співробітнику, який просто повторює за вами. Він ніколи не стане самостійною одиницею і не дозволить рости вам, а як наслідок і вашому бізнесу. І тим більше ця людина точно не візьме на себе відповідальність за процес або напрям.

Ставте перед командою виклики, що перевищують їхні компетенції. Їм необхідно підтягуватися до необхідного рівня, вивчаючи щось нове. Зможуть не всі, але саме так зростає сильна команда і формується стійка культура. А ваше завдання, як лідера, помічати, підтримувати і мотивувати команду за їхні досягнення.

Правило 6. Страх VS Безстрашність

І останнє, але дуже важливе правило. Чи не соромно новачкові в підприємницькій діяльності боятися? Я от боюся, що все не встигну. Вірніше, точно знаю, що встигну не все. Але кожен раз, дізнаючись щось нове, експериментуючи, бачачи нові горизонти, досягаючи нових цілей, хочеться більше. І в якийсь момент здається, що цим «хотінням» немає меж. Ось звідси і страх. А він ідеально формує і розставляє пріоритети в завданнях і цілях. Тож страх — це теж добре, тому бійтеся, але йдіть вперед. А всі перераховані вище секрети допоможуть вам у ваших починаннях і обов’язково приведуть до успіху в новому і цікавому світі підприємництва.

Показати ще новини
Радіо НВ
X