Поради для відродження бізнесу, що вмирає
Бізнес – це "організм", що росте, збій роботи одного з його процесів призводить до хворобливого функціонування всієї організації.
Всі бізнеси проходять стадії життєвого циклу: від народження до ліквідації. Етапу ліквідації передує етап спаду, який може настати в будь-який час. Призведе спад в бізнесі до нового його розвитку або ліквідації – залежить тільки від нас самих.
За свою більш ніж 25-річну практику участі в різних бізнесах – українських та міжнародних, а наразі керуючи своїм власним "творінням", я вичленувала поради, які гарантовано впливають на відродження бізнесу. що вмирає. Поради шаблонні, знайомі до болю, елементарні та очевидні. Але часом ми про них забуваємо і концентруємо увагу на масштабніших проблемах. І забуваємо, що першопричиною проблем є накопичення або ігнорування маленьких завдань.
1. Станьте "дешевшими" і якіснішими. Сумніваєтеся в тому, що, знижуючи собівартість, можна не тільки не завдати шкоди якості продукту, а навпаки підвищити?! Так от, це цілком піддається реалізації. Такого результату дасть змогу досягти оптимізація бізнес-процесів: нехай бізнес позбудеться малоефективних операцій, які є стримуючим бар'єром на шляху до розвитку бізнесу, і озбройтеся конкурентними перевагами на ринку.
2. Нагадуйте про себе. Проводьте e-mail розсилку, розміщуйте інформацію про ваш бізнес у соціальних мережах, новини, пов'язані з тематикою вашого бізнесу, беріть активну участь у заходах. Вас повинні бачити, ви повинні бути перед очима, про вас повинні чути.
3. Продажі – ключове слово в бізнесі. Немає продажів – немає бізнесу. Продавці – це одні з найцінніших співробітників у вашій компанії. Шукайте та наймайте найкращих продавців, якщо хочете побудувати успішний бізнес. Але пам'ятайте, не виключено, що навчати продавати продукт будете ви самі. Адже краще за вас його ніхто не знає.
4. Планування й аналіз. Проводячи планування й аналіз, можна максимально оцінити ризики та недоліки в бізнес-процесах компанії, визначити вузькі місця, а отже, максимально ефективно використовувати ресурси компанії. Найчастіше ми рухаємося до того, чого бажаємо, але, не проводячи планування, не аналізуючи, не розробляючи варіантів шляхів реалізації та їхніх підводних каменів, ризиків, ми собі потихеньку риємо яму небезпек. Не варто нехтувати цим. Краще 55 хвилин з години приділити увагу деталям т їхньому аналізу і потім за 5 хвилин прийняти правильне рішення, ніж, прийнявши необдумане, швидке рішення, потім довго "розгрібати" допущені помилки.
5. Зворотній зв'язок. Дуже важливо тримати зв'язок зі споживачами, цікавитися у них придбаним продуктом, а не чекати, поки вони самі напишуть відгук. Почувши недоліки безпосередньо від клієнта, ви разом зможете попрацювати над виправленням помилок і запропонувати найоптимальніший варіант вирішення завдання. Адже незадоволені клієнти можуть і не написати про своє невдоволення, а просто відмовитися від ваших послуг/товару. Ви так і не дізнаєтеся справжню причину відмови і переходу до конкурента.
6. Експериментуйте. У бізнесі все постійно змінюється. Не варто обманювати себе в тому, що ви знайдете чарівну формулу успіху, яка буде працювати завжди, безперервно. Такого бути не може. Тільки за допомогою експериментів ви зможете знаходити дієві, актуальні, затребувані методи для досягнення поставлених завдань на сьогодні, на завтра.

7. Збільшуйте свої доходи. Продавати товари з більшою маржею вигідніше, але часто цим правилом нехтують, і ресурси зосереджують не в те русло, не на тому продукті.
Пам'ятайте про правило Паретто: 20% зусиль дають 80% результату, а інші 80% зусиль – лише 20% результату. Робіть ставку на ті продукти, що є найприбутковішими. А продукти з нижчою ціною намагайтеся використовувати як заманювання для більших продажів.
І ще одне – не фокусуйте увагу тільки на одному клієнті.
8. Маркетинг. Обмежуватися просто запуском реклами – це помилка. Головна мета маркетингу – це виявлення потреб аудиторії, донесення до неї правильного послання в потрібному місці і в потрібний час. Маркетинг допомагає дізнатися, хто ваші потенційні клієнти, якою є їхня чисельність, звідки вони беруть інформацію про вас, яка в них купівельна спроможність. Не забувайте про це!
9. Будьте терплячими. Бізнес і наймана праця – це протилежні поняття. Працюючи за наймом, ви, як співробітник, можете розраховувати на гарантоване отримання винагороди в кінці місяця. А от будучи підприємцем, власником бізнесу, у вас таких гарантій немає. Особливо, в момент кризи, спаду або ж на початкових етапах розвитку розраховувати на яку-небудь винагороду не варто. Вона може й бути, але не факт, що більша, ніж у рядового співробітника. Тому, щоб змогти побудувати бізнес, важливо мати терпіння.
10. Любіть свій продукт, вірте в себе і у свою мету. Тільки ваша зацікавленість, віра в успішний результат, створений від щирого серця продукт, має найбільший результат. Ваша віра повинна "заразити", підживлювати кожного, хто задіяний у процесі. Купуючи продукт, люди не відразу купують бренд, а купують ту цінність, турботу, якої вони потребують. І якщо ви зможете це створити і підтримувати атмосферу клієтоорієнтованності, до вас не тільки будуть повертатися, а й рекомендувати вас. А рекомендації – річ дуже дієва.
Як казав американський бізнесмен, засновник однієї з найбільших у світі мереж Wal-Mart Сем Волтон: "Коли люди вірять у себе, можна здивуватися, чого вони можуть досягти". Йдіть до своєї мети, і ви обов'язково її досягнете. Завдання на шляху до неї – це не перешкоди, а нові можливості.
Краще 55 хвилин з години приділіть увагу деталям і їхньому аналізу та за 5 хвилин прийміть правильне рішення, ніж, прийнявши необдумане, швидкерішення, потім будете довго "розгрібати" допущені помилки.