Лідер і команда. П’ять головних принципів взаємодії

19 червня 2021, 13:42

Рік тому ми з командою UFuture пішли на віддалену роботу. Вже через 10 днів я усвідомив, що моя ефективність впала на 30%, а в сучасному світі ми боремося за кожен відсоток.

Я не вірю в ефективність віддаленої роботи і ще торік прогнозував, що рано чи пізно компанії почнуть повертати співробітників в офіси для більшої продуктивності.

Відео дня

Навесні цього року світові гіганти, такі як Apple, Facebook і Google, оголосили про те, що вони починають відкривати свої офіси для співробітників, але поки будуть дотримуватися гібридного графіка. Але я впевнений, що навіть це тимчасово і незабаром всі захочуть повноцінно повернутися в офіс. Бізнес — це командна гра. Живе спілкування, дискусії, пошук компромісів і контроль виконання завдань неможливо втілити повною мірою в умовах віддаленої роботи.

Протягом життя я здобув багато досвіду, постійно взаємодіючи з людьми і створюючи команди. Зараз ці команди ефективно працюють, втілюючи в життя масштабні проєкти. Я переконаний, що поодинці, навіть працюючи 24/7, неможливо створити великі, стійкі бізнеси — для цього потрібна команда.

Для себе я визначив п’ять основних принципів, які допоможуть створити сильну, ефективну команду.

1. Не наймайте родичів і друзів

Раджу не наймати до себе на роботу людей, яких ви не зможете швидко звільнити, або тих, з ким вам буде ніяково розлучитися. Вам потрібен ефективний менеджер, якому ви зможете ставити конкретні завдання, і він їх виконуватиме. Друзі будуть з цим боротися, згадуючи ті періоди, коли ви говорили на рівних. Нехай ваші друзі займаються своїм бізнесом, йдуть кар'єрними сходами. Ви можете зустрічатися з ними, ділитися досвідом і разом рости, але я не раджу працювати разом в одній компанії.

2. Наймайте найкращих

Мій підхід — наймати найкращих фахівців на ринку. Часто я беру на роботу тих людей, які сьогодні працюють в інших компаніях, помиляються, приймають рішення і весь час йдуть вперед. Світ швидко змінюється, і багато хто не встигає відповідати цьому темпу, тому таких людей знайти непросто. Зате ви можете бути впевнені, що вони точно будуть ефективними і точно посилять вашу команду.

3. Мотивуйте

Як зацікавити таких людей? Відповідь полягає в мотивації. Нематеріальна мотивація (корпоративне навчання, спільні поїздки, страховка) не буде ефективною, якщо ваш менеджер заробляє менше ніж $3 тис. Якщо ви бачите, що людина росте, робить вагомий внесок у розвиток вашої компанії, раджу ділитися з нею часткою від прибутку. Мій досвід підтверджує ефективність такого підходу. У мене є 10 партнерів, які разом зі мною мають частку в різних бізнесах. Віддавши частину прибутку, ви додатково мотивуєте вашого топменеджера і залучаєте до більшої відповідальності. Найголовніше: він починає мислити як власник, оскільки розуміє — він володіє частиною компанії.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

4. Делегуйте

На певному етапі лідеру важливо давати менеджерам можливість самостійно ухвалювати рішення. Кожен менеджер у моїй компанії в чомусь сильніший за мене. До мене часто приходять порадитися щодо того чи іншого питання, але найчастіше я раджу проаналізувати всі аспекти і ухвалити рішення самостійно. В такому випадку він ретельно зважує всі можливості, ризики та розуміє, що вся відповідальність лежить на ньому. Якщо ви зберете сильних людей, але будете приймати всі рішення замість них — вони з великою ймовірністю покинуть вашу компанію. Питання часу.

5. Відповідальне лідерство

Кажуть, що лідерами народжуються. Але це не так. Лідерства можна і потрібно навчатися, розв’язуючи різні проблеми і завдання, досягаючи компромісів і виходячи із зони комфорту. Зібрати неефективних людей легко. Набагато складніше зібрати сильних і талановитих, створити для них умови, в яких вони працюватимуть ефективно — для цього потрібні лідерські якості. У вашій команді лідер має бути один — і це ви. Якщо щось піде не за планом або виникнуть непередбачені обставини — ви маєте розуміти, що це ваша проблема. Але якщо ви досягли нових вершин, успішно завершили проєкт або заробили надприбуток — це заслуга всієї команди.

Упевнений, що сенс життя знайти неможливо — його можна тільки створити. Ми весь час вчимося, йдемо вперед і розвиваємося, тому сенс життя буде постійно змінюватися. Якщо ви зможете створити сенс життя для себе і ваших співробітників, у вас точно буде сильна, ефективна команда й успішні проєкти.

Ці принципи перевірені часом і досвідом. Беріть їх на озброєння, адаптуйте під себе, застосовуйте і швидше досягайте результатів.

Показати ще новини
Радіо НВ
X