Чотири помилки, які можуть завадити реалізувати цілі на 2022-й
Дорога до успіху складна і непередбачувана. Навіть з хорошим планом досягнення мети лідери, як правило, зіштовхнуться з десятками перешкод та нездійснених надій.
Першочерговий план часто не спрацьовує і не приносить очікуваного результату, отже, доводиться швидко змінювати стратегію. На цьому шляху найбільша небезпека є від неправильних запитань. Якщо ви претендуєте на лідерську роль в організації, будьте чесні з собою і з людьми. В ефективних компаніях навчились ставити вчасні і правильні запитання і шукати на них чесні відповіді.
То чи можна пройти шлях до успіху, не набивши гуль? Навряд чи. А можна пройти його, зробивши мінімальну кількість помилок та набивши їх менше? Можна. Для цього варто знати часто повторювані помилки, властиві організаціям, і намагатись уникати їх на старті, хоча чому лише на старті? Звичайно, їх набагато більше, але поговоримо про основні.
Наполегливість без гнучкості
Бізнес складно уявити без чіткої бізнес-моделі та деталізованого плану. Але лідер має розуміти, що в часи змін від головного плану дій швидше за все потрібно буде відходити та швидко реагувати на нові виклики. Чим швидше керівник та команда прийме те, що ідея не спрацювала та знайде інший шлях, тим більше шансів для бізнесу. Часи змін — це вміння швидко відпускати, враховувати нові обставини, приймати нові правила, шукати нову стратегію.
На жаль, не кожен керівник може проявити гнучкість, адже це потребує визнання своїх помилок. Усвідомлювати та погоджуватись з тим, що план провалився, буває незручно та неприйнятно для власного его. Але наполегливість без гнучкості здатна зруйнувати бізнес.
Чим швидше керівник та команда прийме те, що ідея не спрацювала та знайде інший шлях, тим більше шансів для бізнесу
Процес розробки програмного забезпечення починався в минулому столітті і теж мав чіткий план дій. Тестування готового продукту відбувалось в кінці, коли продукт був готовий. При виявленні дефектів розробникам доводилось починати процес з початку. Це займало багато часу.
Сучасний процес розробки виглядає абсолютно інакше і має ітераційну форму. Фактично, тестування проводиться на кожному етапі. За своєю суттю тестування — це зворотній зв’язок для команди та програмістів, які починають усувати дефекти відразу ж. Розробка перетворилась у гнучкий процес, план дій в якому може змінитись в будь-який момент. А одним з найважливіших навичок командних гравців є готовність до цих змін та швидка реакція на них.
Ця модель чудово підходить не лише для розробки програмного забезпечення, але й для інших бізнесів, що хочуть досягнути успіху в наступному році.
Нерозуміння власної цільової аудиторії
Звісно, хочеться створити продукт або послугу, затребувану на масовому ринку. Дітям та літнім людям, жінкам та чоловікам, офісним працівникам та топ-управлінцям, людям з різними цінностями, релігійними переконаннями та рівнем доходів. Але це неможливо. Щоб потрапити в серце та зробити людину лояльним клієнтом, необхідно добре розібратись у її потребах, відчути її біль та ясно побачити унікальне для неї рішення. Запитайте себе:

- Які незадоволені потреби може вирішити ваш бізнес?
- Чим ваш продукт кращий за вже існуючі?
- Як виглядає ваш клієнт, про що думає, про що мріє, ким хоче здаватись і ким є насправді?
Частою помилкою є відповідь на вищезазначені питання без дослідження цільової аудиторії. Вам здається, що ви знаєте відповіді на ці питання, але насправді у потенційних клієнтів вони будуть іншими. Чим глибшим буде дослідження потреб, чим з більшої кількості точок зору ви поглянете на проблеми та зумієте розгледіти варіанти їх вирішення, тим краще для вашого бізнесу.
Тут у нагоді може стати дизайн-мислення, яке пропонує нестандартний підхід до проектної роботи і допомагає знаходити креативні рішення.
Зневажання конкурентів та ринкових тенденцій
Після того, як ви визначили, чого хоче ваш клієнт, ви ж дослідили ринок та способи задоволення потреб, що вже використовують конкуренти? Цілком можливо, що ваш креативний підхід вже існує і давно не є оригінальним. Ваша ідея на мільйон вже була кимось реалізована і не принесла результату. На сусідній вулиці вже хтось успішно реалізував те, що ви лише плануєте і наздогнати його буде важко, а, отже, ви маєте підготуватись серйозніше.
Досліджуючи ринок, чесно шукайте і сильні місця конкурентів, і їх слабкі місця. В своєму бізнесі не припускайтесь тих помилок, які зробити конкуренти.
При цьому не забувайте постійно отримувати зворотній зв’язок та вивчати нові тенденції ринку, які тепер можуть змінюватись ледь не щомісяця.
Незнання цифр і впевненість, що невдача — це причина зупинитись
Бізнес любить порядок та точність, тому цілі варто чітко оцифровувати на старті. Переконайтеся, що грошовий потік достатній для покриття ваших поточних витрат. Часто план не вдається реалізувати, тому що банально закінчились кошти. Тож необхідно планувати, виходячи з наявних ресурсів, а додаткові інвестиції в разі потреби шукати не в останній момент, а до початку запуску проекту. Контроль показників на кожному етапі бізнесу — основа впевненості та розуміння, де ви та яким темпом рухаєтесь до мети.
Як би важко не було дорогою до успіху — все можливо. І важливою умовою на цьому шляху є віра в себе. Найбільшою помилкою для бізнесу є надто рано зупинитись, опустити руки, визнати свою неспроможність йти далі, перекласти відповідальність на обставини. Спроби, що не привели вас до бажаного результату, все одно важливіші за результати, які поховали наступні спроби. Саме віра дозволяє піднятись щоразу, коли падаєш. Де її взяти, коли здається, що весь світ проти?
Оточуйте себе людьми, які бачать ваші сильні сторони та нагадують вам про них, підтримують, надихають та разом з вами рухаються вперед. Вкладайте свій час і сили у наповнені любов’ю стосунки — родину, близьких, друзів. Адже саме ця сфера життя завжди буде вашою опорою.