Стисло і зрозуміло: Карантин продовжено до кінця року — що це значить

14 жовтня 2020, 15:47

Середа, 14 жовтня. Щоденний моніторинг головних новин про бізнес та економіку в Україні.

  • Президент Польщі Анджей Дуда, який переміг на виборах у липні, приїхав учора в Одесу і розповів про бачення транспортного коридору Гданськ-Одеса, найкоротшого шляху, який прискорить рух контейнерів між Балтійським і Чорним морями. «Цей новий транспортний коридор між Польщею і Україною... матиме потенціал для транспортування товарів із Західної Європи, Скандинавії, Туреччини та Східної Азії», — сказав він на Українсько-польському економічному форумі.

Відео дня

  • Замість 18 днів на кораблі, контейнери будуть доставлятися між Одесою і Гданськом за 18 годин на вантажівці. Протяжність траси 1 570 км. Для порівняння, відстань доставки через Гібралтарську протоку становить 8 тис. км. Українські офіційні особи заявляють, що вони вже відновлюють 60% траси Гданськ-Одеса, яка розташована на території України. Міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що в цьому році на відновлення 100 км піде $175 млн. У наступному році розпочнуться роботи з відновлення 300 км шосе на північ від Одеси, здебільшого за рахунок коштів у розмірі €900 млн, наданих ЄБРР і Європейським інвестиційним банком.

  • «Ми будемо підтримувати амбіції України в її розвитку як країни логістичного транзиту для Східної Європи», — сказав Дуда, термін повноважень якого триватиме до 2025 року. Сучасна автомагістраль з безперешкодним перетином кордону доставлятиме контейнерні вантажі з Центральної Азії, Кавказу та Туреччини. «Переконаний, що українські морські і сухопутні термінали можуть надати покупцям вигідну пропозицію з перевезення вантажів», — сказав президент Польщі. Він приїхав до Одеси разом з міністром інфраструктури Польщі Анджеєм Адамчиком і головою дирекції Гданського морського порту Александром Голодницьким.

  • Українські офіційні особи обговорили, як отримати більшу кількість дозволів на транзит вантажівок з Польщі, створити митні зони, призначені для прискорення оформлення вантажівок, які перетинають кордон, і розширити пілотну програму EU4Digital, у межах якої окремі українські та польські компанії обмінюються електронними рахунками через мережу Peppol eDelivery.

  • Минулого тижня 10-тисячний контейнерний поїзд Китай-Європа пройшов через прикордонний термінал Сіньцзян з Казахстаном. З січня до вересня через Сіньцзян пройшло 3 243 контейнерних поїзди Китай-Європа, що на 32% більше, ніж за той самий період минулого року. Більшість проходить через Білорусь, потрапляючи в ЄС на польському кордоні.

  • Дві центральноєвропейські залізничні компанії планують збільшити кількість поїздів Китай-ЄС через Україну до одного разу на тиждень. Rail Cargo Group, дочірня компанія Австрійських федеральних залізниць, ÖBB, заявляє, що її новий маршрут через Україну — найшвидший спосіб доставки контейнерів з Китаю в Центральну і Південно-Східну Європу. Так само Мартін Кубек, директор з розвитку бізнесу чеської компанії Metrans, каже, що український маршрут зараз є найшвидшим у Центральну Європу. Почасти це пов'язано з географічним положенням, а почасти — з заторами на перетині колії на кордоні Польщі та Білорусі.

  • За прогнозами Укрзалізниці, через високий попит на щотижневі вантажні поїзди Китай-Київ у Китаї, кількість поїздів збільшиться на 50%, до 64 контейнерів. «Ми плануємо налагодити зворотний потік товарів у Китай», — повідомив Центру транспортних стратегій Олександр Поліщук, виконавчий директор УЗ. «Клієнти в Україні досі не знають про цю послугу». Доставка 40-футового контейнера з України в Китай коштує приблизно $3 тис., у середньому це 18-денна доставка вантажу.
  • У зв'язку з тим, що кількість нових коронавірусних заражень становить у середньому 5 тис. на день, Кабінет міністрів вчора провів позачергове засідання і вирішив продовжити карантин до 31 грудня. Студенти університетів повинні покинути гуртожитки, повернутися додому і перейти на дистанційне навчання на один місяць. Початкові і середні школи починають свої традиційні осінні канікули раніше, повертаючись 30 жовтня. У Києві спортзали закриваються, а ресторани працюють до 22:00. За винятком вчорашнього футбольного матчу Україна-Іспанія на київському «Олімпійському», спортивні змагання пройдуть без глядачів.
  • Вчора мер Кличко повідомив журналістам, що в Києві в 22 лікарнях є 2 730 ліжок, призначених для лікування пацієнтів з коронавірусом. Незважаючи на це збільшення, заповнення ліжок Covid становить близько 70%. У масштабах країни 66% з 52 тис. ліжок для хворих на коронавірус зайнято. У понеділок президент Зеленський сказав Кличку підготувати Палац спорту для пацієнтів. У відповідь мер сказав, що державні медичні установи повинні відкрити для жителів міста 11 тисяч ліжок у Києві.

Останні новини про коронавірус:

  • Після поразки України з рахунком 1:7 від Франції в Парижі, тиждень тому трійку найкращих воротарів України відсторонили через захворювання на коронавірус, віддавши захист воріт відставному голкіперу Олександру Шовковському, якому зараз 45 років.
  • Минулого тижня Covid заразилися 1 800 поліцейських, повідомив вчора Кабінету міністрів міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
  • У підконтрольному Росії Криму зареєстровано 6 806 випадків захворювання на Covid, зокрема 1 253 випадки в портовому місті Севастополі, повідомила Кримська правозахисна група в п'ятницю в Facebook. У підконтрольних Росії частинах Луганської і Донецької областей ситуація «критична», написав у суботу в Facebook Уповноважений з прав людини України в цих двох районах Павло Лисянський.
  • Станиця Луганська, єдиний перехід між контрольованими Росією і Україною частинами Луганській області, буде закритий до 31 жовтня через карантинний контроль.
  • П'ятий президент Порошенко вилікувався від коронавірусу і сьогодні повертається до роботи, — пише він у Facebook.
  • Євгеній Дихне, президент авіакомпанії МАУ, одужує після 9-денної боротьби з коронавірусом. Це включало майже тиждень в Олександрівській клінічній лікарні в Києві, пише він у Facebook із самоізоляції.
  • Декан географічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка помер минулого тижня від Covid.
  • Зенон Завада з Concorde Capital пише: «Це невдачі, які завдають економічних збитків країні на кінець року, — які по суті зводять нанівець успіх, досягнутий адміністрацією Зеленського в перші місяці поширення вірусу».
  • Падіння ВВП України в серпні знизилося до 5,8% р/р у порівнянні з 6,2% р/р до липня, оцінює Мінекономрозвитку.
  • Євгенія Ахтирко з Concorde Capital: Економічний спад досить швидко зупиняється на тлі високого споживчого попиту, який показує зростання роздрібної торгівлі та прискорене оновлення будівництва, викликане державними витратами на будівництво доріг.
  • МАУ оголосила про скорочений зимовий розклад. Він діятиме з 25 жовтня до кінця березня. Внутрішні напрямки з Києва Бориспіль скорочуються до Харкова, Львова та Одеси. МАУ виконуватиме рейси в 18 зарубіжних аеропортів, переважно в Європі і на Кавказі. Частота скорочена, а дальніх рейсів в Азію і Північну Америку немає.
  • У вересні обсяг авіаперевезень в Україні знизився на 63% проти аналогічного періоду минулого року і становить 6,9 млн пасажирів. Пасажиропотік Київського аеропорту ім. Сікорського знизився на 70% до 601 тис. пасажирів. Трафік у Львові знизився на 58%, до 703 тис. осіб.
  • Святкове повідомлення: Зверніть увагу, сьогодні в Україні вихідний — День захисника України. Це свято, заснованийе президентом Порошенком у 2014 році після початку російсько-української війни, замінює старий радянський День захисника Вітчизни, який відзначався 23 лютого.

Від редактора:

Ключ до розуміння важливості візиту Дуди в Україну — це вказівка на те, що він переміг на виборах три місяці тому. Тепер президент Польщі твердо сидить у сідлі до 2025 року. Перед дуже напруженими виборчими перегонами Дуда намагався не протидіяти потужним консервативним вантажним компаніям Польщі. За останні два роки уряд Дуди неодноразово чинив Україні жорсткий тиск на отримання необхідних дозволів на вантажні перевезення. Штучний дефіцит став настільки гострим, що Україна поскаржилася ЄС на те, що Польща обмежує вільну торгівлю. Стратегія Польщі була унікальною: вичавлюючи дозволи, Варшава фактично змушувала українських водіїв вантажівок емігрувати в Польщу і возити польські компанії з перевезень на короткі відстані. Тепер, коли вибори в дзеркалі заднього вигляду, Варшава повинна видати Києву дозволи, необхідні для нормального руху прикордонної торгівлі.

Стисло і зрозуміло — щоденний моніторинг ділових новин. Публікується в партнерстві з Ukrainian Business News (UBN). Републікацію повної версії тексту заборонено.

Натисніть підписатися, щоб отримувати ранкову розсилку UBN з новинами, заснованими на фактах, для інвесторів та інвестиційних менеджерів в Україні.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X