Це бета-версія нового сайту Нового Времени. Надсилайте свої зауваження на адресу newsite@nv.ua

Політ-проліт: як відсудити компенсацію у авіакомпанії

8 вересня 2017, 13:00
1684
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Що робити у разі затримки рейсу і яку компенсацію можна отримати

Кожна людина, хоча б один раз потрапляла  в ситуацію, коли авіакомпанія відкладала рейс на кілька годин. В результаті: зіпсований настрій, запізнення на зустрічі й заходи, або інший транспорт.

Звичайно, якщо причиною затримки рейсу стали погодні умови, страйк, загроза терористичної атаки, стихійне лихо, вимоги органів безпеки – компанія не може нести за це відповідальність перед пасажирами.

Інше питання, якщо затримка сталася з вини авіакомпанії. Наприклад, через технічні проблеми з літаком, запізнення членів екіпажу, затримку попереднього рейсу тощо.

Отже, як і коли вимагати компенсації? Існує 3 головні умови для вимагання компенсації до 600 євро:

1. Літак запізнився в пункт призначення більш ніж на 3 години.

2. Переліт здійснювала європейська авіакомпанія, така як Czech Airlines, TAP Portugal, Austrian Airlines, British Airlines та ін. Маршрут значення не має. Ті ж права діють, якщо летіти будь-якою іншою авіакомпанією, але за умови, якщо виліт відбувся з аеропорту, розташованого в ЄС.

3. Безумовно, що компенсація поширюється тільки на людей, які встигли на реєстрацію. А ось якщо ви запізнилися, або отримали квиток на переліт безкоштовно, або на умовах, недоступних іншим пасажирам – вже вибачте.

Тож наскільки реальна можливість отримання компенсації? Станом на сьогодні ми вже вийшли на цифру, коли 98% пасажирів отримують свою законну компенсацію.

Для того, щоб самостійно отримати компенсацію, спочатку потрібно визначити юрисдикцію, до якої відноситься випадок. Це може бути країна, де відбулася незручність, або країна реєстрації авіакомпанії. Потім необхідно зрозуміти суму компенсації і термін, протягом якого можна її вимагати.

Якщо ви впевнені, що авіакомпанія зобов'язана виплатити компенсацію, то необхідно скласти юридично грамотну претензійну заяву. Її ви відправляєте зручним авіакомпанії способом і вступаєте в переговори. Якщо авіакомпанія відмовляється платити, то наступним кроком буде звернення в державні органи, компетентні вирішувати подібні питання, і суд.

Протягом якого терміну можна вимагати компенсацію – інше питання. Тут все залежить від країни, де ви будете її вимагати. Середній термін позовної давності становить 3 роки з дати прильоту.

Що можна і потрібно зробити під час затримки рейсу? Потрібно дізнатися причину затримки вильоту і що авіакомпанія буде робити в конкретній ситуації. Цю інформацію ви можете отримати на стійці реєстрації, де попросіть зробити відмітку, що рейс затримали і на скільки.

Якщо такої можливості немає, то зверніться на стійку Інформації аеропорту, де вам можуть надати довідку, що ця авіакомпанія затримала рейс із зазначенням часу і причини.

Якщо затримка сталася, коли ви знаходитесь на борту літака, вимагайте таку відмітку у бортпровідника. Варто також обмінятися контактами з іншими пасажирами, щоб подавати колективну претензію.

Безумовно, перевізник зобов'язаний безкоштовно (!) надати харчування, освіжаючі напої і можливість здійснити 2 телефонних дзвінки або відправити e-mail. Але тільки за умови, що час очікування пасажира триватиме більше 2 годин для рейсу дальністю до 1,5 тис. км, або більше 3 годин при дальності польоту 1,5-3,5 тис. км, або більше 4 годин для рейсів від 3, 5 тис. км.

Якщо виліт рейсу відкладається на наступний день і більше, від зазначеного в квитку часу, то авіакомпанія зобов'язана надати місце в готелі, харчування, а також забезпечити транспорт до готелю і назад в аеропорт. Якщо авіакомпанія відмовляється надати необхідні послуги, то пасажир може розплатитися самостійно.

Але, при цьому, обов'язково збережіть всі чеки: на їжу, транспорт, готель, новий переліт. Вже по приїзду за допомогою юриста або самостійно ви можете повернути витрачені гроші. Не забувайте зберігати посадкові талони. Тут навіть багажна квитанція може стати в нагоді.

У разі затримки вильоту більш ніж на 5 годин, пасажир має право відмовитися від польоту і отримати вартість квитка (або його частини) протягом 7 днів.

Стань автором

Якщо Ви хочете вести свій блог на сайті Новое Время, напишіть, будь ласка, листа на адресу:

kolonka@nv.ua