Давайте після свят. Аналізуємо економічну активність українців у новорічний період

8 січня 2021, 11:42
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Чотири графіки. Спостереження за економічними змінами в Україні в реальному часі на період пандемії COVID-19.

Економічний трекер — проєкт, що публікується щотижня, спільно з Центром економічної стратегії.

Мобільність українців

Перед Новим роком українці готувалися до святкування, активно закуповували продукти та подарунки, тому їм довелося більше відвідувати магазини, торгові центри та користуватися транспортом. Загалом, населення більше пересувалося містом як машиною, так і пішки. Згідно з даними Apple, активність за останній тиждень 2020 року підвищилася на 6% і сягнула свого піку за останні два місяці. Але уже з початку нового року мобільність передбачувано скоротилася. Період відпусток теж залишив свій слід — на роботу ходили на 7% менше, ніж до початку новорічного сезону.

Відео дня

Ринок праці

Як роботодавці, так і пошукачі роботи вирішили влаштувати собі канікули — на ринку праці останній місяць відбувається охолодження. Рівень публікації вакансій за останній місяць опустився на 37%, резюме публікували теж на близько 30% менше. Така негативна тенденція є сезонною — на графіку видно, що тренд повторює минулорічні показники. Зазвичай під кінець року не наймають нових працівників та люди не так активно шукають нову роботу. Імовірно, що з початку нового року активність знову відновиться.

Споживання електроенергії

Під кінець року споживання електроенергії теж трохи знизилося (-3%) через падіння економічної активності, і досягло рівня 2019 року. У перші дні нового року споживання опустилося ще на 2%, проте є на 1% вищим, ніж в аналогічному періоді 2020-го року. Показники уже скориговані на температуру задля виокремлення її впливу на споживання.

POS-термінали

Динаміка банківських оплат схожа на тренди мобільності - люди активно готувалися до Нового року, закуповували продукти та подарунки, тому кількість оплат картками під кінець року значно зросла. За тиждень оплати виросли майже на 10%. Онлайн-платежами користувалися не так часто — люди більше відвідували фізичні магазини, аніж замовляли товари через інтернет. Проте з нового року після святкувань активність очікувано різко знизилася — за два дні аж -10%.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Картина ділового тижня

Щотижнева розсилка головних новин бізнесу і фінансів

Розсилка відправляється по суботах

Показати ще новини
Радіо НВ
X