П’ять способів впізнати шахрая. Обираємо надійного продавця онлайн

24 липня 2019, 10:45

Українські покупці все частіше обирають товари, що були у використані, або обмін з рук в руки. Як швидко зрозуміти серйозність намірів людини по той бік екрану

E-commerce в Україні — один із ринків, що розвивається найшвидше. У 2018 році, згідно з даними PPRO Report, його ріст склав 16%, що майже відповідає показнику по Європі — 16.8% і трохи випереджає середній показник по світу — 14%. Дослідження GfК показало, що того ж року більше половини онлайн-покупців придбали від 5 до 20 речей в Інтернеті. Така популярність викликана тим, що купувати в мережі зручно, вигідно і швидко.

Відео дня

Сьогодні здійснювати покупки можна за допомогою інтернет-магазинів, класифайдів, маркетплейсів і соціальних мереж. З розвитком ідеї свідомого споживання покупці все частіше обирають товари, що були у використанні, або обмін з рук в руки. Перебуваючи в такому насиченому середовищі, споживачу легко загубитись і часом складно відрізнити надійного продавця від недобросовісного. Втім, є характеристики, які допоможуть швидко зрозуміти серйозність намірів людини по той бік екрану.

1. Орієнтуйтесь на середньоринкову ціну

Продавці знають, що вартість товару — перше, на що звертає увагу покупець, тому часто маніпулюють грошовою оцінкою продукції. Надто привабливі пропозиції варто ставити під сумнів, а оголошення, де ціна не відповідає стану — не брати до уваги. Інтернет дає можливість моніторити вартість будь-якого товару за лічені хвилини, тому ми рекомендуємо уважно вивчити ринок і орієнтуватись на середньоринкову ціну перед тим, як приймати рішення про покупку.

2. Умови передоплати

Якщо ви укладаєте угоду з продавцем не перший раз і вже налагодили з ним комунікацію, то здійснювати передоплату безпечно. Незнайомим продавцям, які одразу просять завдаток, краще не довіряти. Надійніше і безпечніше платити по факту, коли ви отримали товар, побачили його і тримали в руках.

Наприклад, у нас на платформі, де продавцем може бути як бізнес, так і фізична особа, існує сервіс Доставка, який убезпечує клієнтів від недобросовісних продавців. Доставка працює наступним чином: покупець оформляє замовлення і вводить дані своєї банківської картки. Сума вартості товару блокується, але не знімається до того моменту, поки покупець не перевірить стан товару і не забере його з відділення Нової Пошти. Якщо річ підійшла, то з карти знімається вся сума, якщо — ні, товар повертають продавцю. Онлайн-сервіс компенсує витрати на повернення замовлення і через 2 години заблокована сума з’являється на карті покупця.

3. Опис товару

Чим детальніший опис речі, яка продається, тим більше довіри. Звертайте увагу на наповнення оголошення. Якщо відсутні основні характеристики, наприклад: розмір, вага, комплектація, виробник, — це має насторожити. Перевіряйте контактну інформацію продавця. Номер телефону має бути українського оператора, посилання на актуальний профіль у соціальних мережах, адресу проживання можна пошукати через онлайн-карти. Небезпечно відгукуватись на оголошення, де вказаний маловідомий район і автор погоджується надіслати товар поштою лише за умови передоплати. Пропозиція має бути грамотно оформленою, без транслітерації та незрозумілих символів.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

4. Свіжі оголошення

Оголошення має свій термін актуальності. Зазвичай, пропозиції, де товар відповідає ціні, швидко знаходять своїх покупців. Тому, перед заключенням угоди варто звернути увагу на дату публікації. Якщо онлайн-об'ява виглядає надто вигідно, але розміщена давно, слід задуматись.

У випадку, якщо на майданчику не вказаний день публікації, дивіться на оперативність зворотного зв’язку. Чесний продавець відповідає швидко і готовий зробити процес покупки максимально зручним зі своєї сторони. Наприклад, надати усю додаткову інформацію про товар, надіслати фото та погодити процес оплати.

5. Оригінальність фото

При покупці з рук в руки буде доречним перевірити оригінальність фото і переконатись, чи фото не рендер. Через пошуковий сервіс можна знайти дублікати світлини і можливо, фейкові оголошення. Фото одягу або техніки також краще перевірити через пошуковик. Якщо прохання надіслати світлину стає для продавця проблемою, то не поспішайте укладати угоду. Ви завжди маєте право попросити додаткові фото товару і добросовісний продавець надійшле їх без вагань.

Безпечність угоди під час онлайн-покупки залежить від обох сторін. Тому зі своєї сторони покупцю, щоб здійснити вдале придбання, варто перевіряти дані про продавця, спілкуватись з ним на платформі та ставити запитання. Ці прості дії дадуть впевненості, що по той бік екрану знаходиться відповідальна людина, якій можна довіряти.

Спеціально для НВ Бізнес
Більше поглядів — у розділі Експерти НВ Бізнес

Показати ще новини
Радіо NV
X