Покоління Z на робочих місцях: бізнесу час змінюватись

1 березня 2020, 11:30

Професійні навички нового покоління зазнають постійної критики. Forbes описує його як «самовпевнене та несхильне до переговорів чи компромісів». У чому справжня цінність нових співробітників?

Три покоління зустрічаються на кар'єрній ниві у 2020-му. Мілленіали, або ж покоління Y, дитинство та юність яких минули в останні двадцять років минулого тисячоліття, витісняють з вищих посад своїх батьків — покоління Х. Не так давно покоління Z також вступило в цю гру. Народжені наприкінці 90-х — початку 2000-х, вони не пригадують життя без технологій та швидких комунікацій, і це, звісно, формує їх підхід до роботи.

Відео дня

Професійні навички нового покоління зазнають постійної критики. Forbes описує його як «самовпевнене та несхильне до переговорів чи компромісів». Entrepreneur закликає роботодавців готуватися до приходу новачків, потурбувавшись про особливі умови для їх роботи. Та, попри критику, новоприбуле покоління відчиняє двері офісів рішуче та з відчуттям власного професіоналізму.

Поки бізнес та HR-експерти зважують усі переваги та недоліки нової робочої сили, ми намагаємось утримувати баланс шляхом поєднання різних поколінь у команді. Наразі 34% співробітників компанії належать до покоління Z, тоді як за даними ManpowerGroup вони складають щонайбільше 24% глобального ринку праці.

Z означає «зміна»

У маркетингу термін «zag» використовують у значенні радикально нового напрямку розвитку компанії. За цією аналогією, покоління Z віщує радикальні зміни у світовому бізнесі.

Z почувається значно комфортніше у ролі «універсального солдата», ніж будь-яке інше покоління. Це дозволяє йому братися за завдання різного рівня складності — від розсилки різдвяних листівок до телефонних дзвінків із топ-менеджерами іноземних компаній.

Покоління Z пристосоване до багатозадачності, бо бажає охопити якомога більше у найкоротший проміжок часу. Часто такі прагнення є причиною невміння сконцентруватися на головному. Професійне управління такою командою полягає у тому, щоб допомогти їй зосередитись на чомусь одному та належним чином розставити пріоритети. Такий підхід здатний допомогти молодій команді здобути необхідні професійні навички, а роботодавцю — розкрити сильні та слабкі сторони покоління Z.

Цей новий тип працівників не є прихильником ані фіксованих робочих годин, ані прив’язаності до офісу. Постійно шукаючи нові місця для роботи, вони знаходять натхнення в кав’ярні, чи навіть у літаку. Втім для роботодавця гнучкий графік його команди означає потребу забезпечити альтернативну систему звітності та мотивації кожного її члена.

Два роки тому ми запровадили умови індивідуальної організації свого робочого часу та місця. В обмін на це, співробітники часто беруть на себе завдання, що виходять за рамки традиційного графіку, зокрема комунікацію з партнерами у різних часових поясах чи термінові понаднормові завдання від важливого клієнта.

Навички використання технологій, які приписують поколінню Z, теж є вагомою перевагою за умови належного управління. Молоді працівники здебільшого опановують використання нових онлайн-інструментів так само легко, як і втрачають точку концентрації, тримаючи зв’язок з усіма і одразу: родиною, друзями та колегами.

Покоління Z швидко вчиться, компенсуючи нестачу досвіду вже після кількох реалізованих проєктів. Вони не затримуються в університетах і прагнуть одразу знайти роботу, що дасть їм якнайбільше практичних умінь.

Роботодавець покоління Z здебільшого на два покоління старший. У близькій співпраці йому в першу чергу впадає в очі енергія та амбіції молодого підрядника, який швидко знаходить наставника в особі мілленіала

Секрет у правильному спрямуванні енергії

Роботодавець покоління Z здебільшого на два покоління старший. У близькій співпраці йому в першу чергу впадає в очі енергія та амбіції молодого підрядника, який швидко знаходить наставника в особі мілленіала. Z прагне швидко засвоїти невідомі раніше навички, тоді як покоління Х почуває себе впевнено у ролі керівника, особливо в кризових ситуаціях. Водночас такі керівники готові дати новачкам простір для демонстрації навичок та пристосовуватися до швидких змін.

Для покоління Z позитивна мотивація має ключове значення. Для X, наприклад, страх втратити роботу відіграє значно більшу роль. Позитивна мотивація для нового покоління — це, перш за все, можливість представляти власні бізнес-ідеї та мати змогу їх реалізувати. Навіть враховуючи, що більшість цих ідей втілюватиметься під керівництвом покоління X та мілленіалів, простір для власних амбіцій залишається мотиватором для Gen Z.

Ми не раз переконалися у тому, що, підтримуючи пропозиції молодих співробітників, даємо їм потужний стимул продовжувати розвиватися в межах компанії. Один з наших проєктів — Big Ideas Morning, наприклад, був створений та втілений інтерном. Побудований на основі концепції закритого нетворкінгу, Big Ideas Morning сприяє зв’язками між запрошеними авторами інноваційних бізнес-ідей та їх потенційними партнерами. Так інтерн, успішно запустивши проєкт, отримав підвищення до менеджера по роботі з клієнтами лише за кілька місяців у компанії.

Кілька місяців тому, ми запустили нову систему підвищень, що ігнорує критерій попереднього досвіду працівника. Натомість усі підвищення залежать від реального внеску в розвиток компанії. Така система дозволяє наймолодшим, іноді найбільш ідейним та креативним просуватися аж до найвищих керівних посад, незалежно від віку.

Gen Z: Нові гравці в команді

Нове покоління не з’явиться у вас на порозі з вимогою особливих умов для особистісного зростання. Будьмо відвертими: жоден сучасний офіс не змінюється тільки заради кількох відсотків нових співробітників у команді. Тенденція до переосмислення корпоративних цінностей на кшталт сталості та гендерного балансу прийшла в нашу культуру завдяки глобалізації. Вона продовжуватиме грати на руку бізнесу та суспільству незалежно від того, яке покоління пропагує ці ідеї.

Покоління Z орієнтоване на масштаби. Його приваблює великий вплив, великі проєкти, великі ідеї та — куди ж без цього — великі прибутки. Тому воно готове працювати над проєктами, що мають відношення до Всесвітнього економічного форуму, Генеральної Асамблеї ООН чи інших глобальних ініціатив, покликаних служити на благо світу. Втім, успіх таких проєктів залежить від злагодженої командної роботи усіх поколінь, що в них залучені. Відкрита комунікація в команді — єдиний шлях знайти баланс у команді з різноманітною віковою структурою.

Покоління Z не сидить на місці. Воно прагне стати частиною великого бізнесу, щоб потім почати власну справу та змінити світ. Найкраще, що ми можемо для них зробити — це дати їм можливість бути собою.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X