Стопами Стіва Джобса. Чи ефективний гендиректор-засновник

23 квітня 2019, 17:00

Засновники не повинні розвиватися поодинці

Останнім часом було багато розмов про те, чи можуть розробники технологій стати великими генеральними директорами. Пам'ятаєте скандали з Марком Цукербергом та Ілоном Маском? Чи хороші вони генеральні директори? Правда в тому, що якщо засновники компанії прагнуть і здатні розвивати свій бізнес і навички лідерства, то вони стають хорошими керівниками.

Відео дня

Дуже часто інвестори дивляться на засновників зі скептицизмом, сумніваючись у тому, що вони можуть досягти успіху в ролі генерального директора зростаючого середнього бізнесу. Але вони дійсно можуть! Стів Джобс і його нерегулярне керівництво Apple Computers — відомий приклад сили засновника. Але ми говоримо не тільки про технічних лідерів. Юристи, бухгалтери, інженери, архітектори, механіки і підприємці всіх типів починають бізнес, не маючи досвіду роботи в корпоративному середовищі.

У міру того, як стартап розвивається, роль генерального директора змінюється. Підприємствам середнього бізнесу потрібно більше менеджменту, лідерства та впровадження передового досвіду для того, щоб прогресувати.

Заміна генерального директора-засновника професіоналом не завжди спрацьовує. Всі ми знаємо історію Стіва Джобса і Стіва Возняка, засновників Apple Computer. До 1978 року Apple приносила дохід 2 мільйони доларів. Після того, як компанія стала публічною в 1980 році, рада директорів не була зацікавлена в тому, щоб Джобс і Возняк були біля керма. Незабаром Джон Скаллі обійняв посаду генерального директора, а Джобс пішов. Але компанія провалилася під керівництвом Скаллі, і його змінили інші професійні керівники. Нарешті, Джобс повернувся в Apple і завдяки новим знанням про управління і керівництво перебудував компанію.

З огляду на всю їхню пристрасть і знання ринку, чи не краще залишити засновника на посаді керівника і створити сильну команду лідерів як підтримку?

Основною умовою є те, що засновник повинен прагнути стати великим лідером. У нього або в неї повинні бути вроджені здібності, бажання і прагнення до саморозвитку.

Але не поспішайте з висновками! Основною умовою є те, що засновник повинен прагнути стати великим лідером. У нього або в неї повинні бути вроджені здібності, бажання і прагнення до саморозвитку. Все це допоможе розвинути поведінку, необхідну для мотивації працівників за часів як злетів, так і падінь, характерних для всіх підприємств.

Засновники не повинні розвиватися поодинці. Наставники та радники можуть прискорити навчання, а іноді і дати генеральному директору точки зору, які в іншому випадку були б втрачені. Вони можуть спостерігати за поведінкою лідера і використовувати такі інструменти, як 360-градусна оцінка, щоб отримати безцінну інформацію про те, як він сприймається діловим оточенням.

Хороший керівник завжди впевнений у собі і наймає лідерів, які володіють великим досвідом у кожній функціональній області. Він повинен залучати інших сильних фахівців-практиків для виконання більшої частини роботи, щоб самому очолювати компанію.

Разом із засновником і його колегами вони будуть розробляти бізнес-плани з KPI, пріоритетними проектами і головними стратегіями, і саме лідери повинні бути відповідальними за ці плани.

Такі компанії, як CGS, світовий постачальник бізнес-додатків, а також послуг з корпоративного навчання і аутсорсингу зі штаб-квартирою в Нью-Йорку, є гарним прикладом того, як використовувати команди менеджерів у процесі прийняття рішень. Засновник і генеральний директор Філ Фрідман приділив першочергову увагу керівництву і масштабуванню своєї компанії відповідно до особистих бажань керувати розвитком технологій фірми. Він наполегливо наймав найкращих технологів, але не зрікся технічного керівництва. За підтримки своєї команди лідерів він пильно стежить за тенденціями і конкурентами, що дає можливість ефективніше спрямовувати дослідження і планувати бюджет.

Компанія створила технологічну раду, за допомогою якої залучає клієнтів до обговорення і прогнозування майбутнього. Вона має короткострокові і довгострокові плани досліджень і розробок. Фрідман керує головними стратегічними і технологічними рішеннями. Однією з діяльностей цієї технологічної ради було спостереження за появою і поширенням блокчейну протягом кількох років. Блокчейн може слугувати вічним цифровим регістром економічних транзакцій та іншої діяльності.

Замість того, щоб робити ці технології невід'ємною частиною свого основного продукту, компанія аналізувала і перевіряла їх, щоб визначити, як на них відреагує ринок. Уже в середині 2017 року стало зрозуміло, що блокчейн — вагомий фактор впливу, який стрімко проникатиме на ринок. До листопада 2017 року, після численних обговорень між Фрідманом і його технологічною командою, компанія оголосила на своєму щорічному саміті лідерства, що блокчейн буде головним пріоритетом діяльності компанії.

Одразу після саміту 2017 року віце-президент з досліджень і розробок взяв на себе виконавчу роль щодо впровадження ініціативи блокчейну. Він керував плануванням подальших досліджень і розробок, а також складанням окремих короткострокових і довгострокових планів, які слугували орієнтиром для успішної діяльності компанії.

Більше поглядів  у розділі Експерти НВ Бізнес

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X